KiWiKo schreef:Bevestigen
je kan de knoppen er wel opzetten, maar je hebt er pas wat aan als ze bevestigd zijn
Jaaaa, je hebt helemaal gelijk, hoor, bevestigen... Ik was zo moe gisteravond dat ik niet meer op dat woord kon komen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Bevestigen
je kan de knoppen er wel opzetten, maar je hebt er pas wat aan als ze bevestigd zijn
Tinkerloos schreef:Nadya schreef:Ook op mijn zit.Hoewel, Tinkerloos misschien eens vragen, hoe zij haar Femke stopt?
Vanuit de galop kan het iets langer duren,maar vanuit draf ben ik echt in een seconde terug.
Ik heb wel ergens een filmpje van mij in galop waarna ik stop,maar ik ben geen Anky,ik ben een zoutzak.
Voor de mensen die een zoutzak willen zien galoperen,klik hier:
http://www.zippyvideos.com/773168626148 ... n_stoppen/
Je kan beter zien hoe ik zonder bit (en teugels) stuur,dan dat ik stop.
Ik reed hier trouwens nog maar net bitloos,een maand ofzo.
(dus het filmpje is al een aantal jaren oud)
poekel schreef:wat denk je dat ik zomaar reageer?!?
ja ik heb het over met bit rijden ja.
en ja ik vind dit wel lichtelijk overdreven ja. als je normaal en fatsoenlijk rijd gebeurt dit echt niet! anders zou dit allang verboden zijn....
mijn mening toch?
jasmijn78 schreef:Goedemorgen dames!
Gezien het gegeven dat dit topic een wending heeft gekregen met meer respect en wederzijds begrip tussen de twee 'kampen' heb ik de TS gevraagd de titel van het topic aan te passen die meer de lading van het topic dekt. Met een iets objectievere lading dusin bijvoorbeeld 'welke schade een ruiter aan kan richten in een paardenmond/lichaam'
Goed plan of niet?
jasmijn78 schreef:Goedemorgen dames!
Gezien het gegeven dat dit topic een wending heeft gekregen met meer respect en wederzijds begrip tussen de twee 'kampen' heb ik de TS gevraagd de titel van het topic aan te passen die meer de lading van het topic dekt. Met een iets objectievere lading dusin bijvoorbeeld 'welke schade een ruiter aan kan richten in een paardenmond/lichaam'
Goed plan of niet?
RedPassion schreef:Nee, ze heeft bewezen dat zij op haar zit rijdt
Lusitana schreef:Het is heel apart dat we het heel gewoon vinden dat een hond komt als we roepen en naast je blijft lopen zonder riem, maar dat sommigen dat bij een paard voor onmogelijk houden.
Lusitana schreef:Het is wel duidelijk dat bitloos, hoofdstelloos en met bit ALTIJD naast elkaar bestaan hebben. En er zullen ook wel door de eeuwen heen discussies over bestaan hebben.
SuperSmurf schreef:poekel schreef:wat denk je dat ik zomaar reageer?!?
ja ik heb het over met bit rijden ja.
en ja ik vind dit wel lichtelijk overdreven ja. als je normaal en fatsoenlijk rijd gebeurt dit echt niet! anders zou dit allang verboden zijn....
mijn mening toch?
Nou wel als je midden in een discussie zo'n opmerking plaatst. We hadden t nl ook heel even over zadelloos. Dus ja, als je pas zo laat reageert zonder t topic door te lezen denk ik dat jaNiet zo onaardig hoor
Waratje schreef:Lusitana schreef:Het is heel apart dat we het heel gewoon vinden dat een hond komt als we roepen en naast je blijft lopen zonder riem, maar dat sommigen dat bij een paard voor onmogelijk houden.
Uhm, ik verbaas me juist over het aantal mensen dat het accepteert dat hun hond als een gek trekt aan de riem en ben juist blij verrast als een hond netjes naast loopt en luistert als hij geroepen wordt.......
En ja, ik verbaas me ook over al die mensen die een paard geleiden tot krachtsport verheffen![]()
Ik ben veel te gemakzuchtig om dat soort dingen te tolereren, kost veel te veel moeite en energie.
Citaat:''Als de manier van rijden problemen geeft die je weer moet oplossen, dan kun je toch beter zo gaan rijden dat die problemen helemaal niet ontstaan? Men trekt het paard in elkaar. En om de een of andere reden moet hij altijd 50 centimeter korter worden dan hij is. Het paard gaat vervolgens vluchten en de ruiter zegt dan: hij is sterk.
En dan geeft men nog meer been om dat op te lossen. Het paard gaat nog meer voorwaarts en wordt nog sterker. Ik geef geen been als een paard trekt. En ik trek niet, ik hou tegen. Daarom heb ik nooit druk op de teugels, niet meer dan het gewicht van de teugel zelf.''
Albert zelf zou als paard niet veel pikken van een ruiter:
'Ik ging in een hoek liggen als ik een paard was en een ruiter op mijn rug kreeg''.![]()
''Wij ruiters zijn succesvol dankzij het acceptatievermogen van het paard dat we rijden. Hoe hoger het paard in het bloed staat, hoe minder het accepteert van de ruiter. Volbloeden werden altijd gezien als lastig. Zo zie ik dat niet. Ze hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ze accepteren minder.''