Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:50

Mijn halsstuk is verzonden!! :D *\o/* *\o/*

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 12:53

Diertjec schreef:
Diertjec schreef:
Mag de recuptex ook bij drachtige merries gebruikt worden? Ben van plan om er een dezer dagen 1 te kopen, maar dan moet het wel op een drachtige merrie kunnen hahah

Hierbij nogmaals mijn vraag :)
Ik heb bucas ook al gemaild, maar die weten het effect niet, omdat ze nooit op drachtige merries getest hebben.
Hier iemand die hem wel op een drachtige merrie gebruikt heeft? Merrie staat op het moment met een blessure in dr bilspieren, dus wil hem daar graag voor gebruiken.
Merrie is bijna 4 maanden drachtig

Ja ik! Het veulen leeft dus :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:33

Banyu schreef:
Zojuist de hals bestelt aan gezien beide codes bij divoza pakte! Dus ruim 43€ korting :D

De codes waren alleen gister! Ik had gewoon beide codes die op de site staan gebruikt. :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:18

Jester_ schreef:
Diertjec schreef:
Ik heb bucas ook al gemaild, maar die weten het effect niet, omdat ze nooit op drachtige merries getest hebben.
Hier iemand die hem wel op een drachtige merrie gebruikt heeft? Merrie staat op het moment met een blessure in dr bilspieren, dus wil hem daar graag voor gebruiken.

Ja ik! Het veulen leeft dus :P

Kijk, positief dus. Kan me ook slecht voor stellen dat het een negatief effect heeft.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:08

Diertjec schreef:
Diertjec schreef:
Mag de recuptex ook bij drachtige merries gebruikt worden? Ben van plan om er een dezer dagen 1 te kopen, maar dan moet het wel op een drachtige merrie kunnen hahah

Ik heb de deken vorig jaar op mijn drachtige merrie gebruikt en er is een gezond veulen uitgekomen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:42

Ik ga em morgen passen.
Wat denken jullie? Maatje kleiner?
Afbeelding

Beide maat M

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:49

Banyu schreef:
Ik ga em morgen passen.
Wat denken jullie? Maatje kleiner?
[ [url=m/jDuKUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide maat M

Ligt eraan of de recuptex maat M goed past op je paard. Als die wat ruim is kan je naar de S

Ik heb de recuptex binnen! Ga hem maandag of dinsdag passen. Ben echt heel erg benieuwd :D

Banyu

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:54

Ja ik kom net terug van vakantie, dus helaas nog niet eerder kunnen passen! Dit ga ik morgen gelijk doen! Maar ik vrees dat ie misschien onder de hals van de Rambo Duo uit gaat komen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:21

Dat is afhankelijk of de bevestiging punten van de deken op exact dezelfde hoogte zitten dus passen is toch de enige optie denk ik

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:53

Ga ik ook zeer zeker doen, morgen pas helaas haha.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:13

De hals zit prima! Als ik kleiner doe dan past ie denk ik niet dicht. Dua hals van de rambo er ook even bovenop gelegd, en dat lag allemaal goed! Komt groot gedeelte vd hals op de schoft heen zeg maar en dan lijkt het al groter natuurlijk! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:28

Ik wil binnenkort mijn recuptex even wassen. Voor degene die 'm al gewassen hebben: welk wasmiddel hebben jullie gebruikt?

Ik heb een deken-waszak en was normaalgesproken alles met het Bucas wasmiddel, maar die is voor waterdichte dekens..
Staldekens was ik met een klein beetje robijn 'fijn' wasmiddel, ik neem aan dat dit met de recuptex ook kan?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:52

Ik heb mijn Recuptex met neutral gewassen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:59

Susanne schreef:
Ik wil binnenkort mijn recuptex even wassen. Voor degene die 'm al gewassen hebben: welk wasmiddel hebben jullie gebruikt?

Ik heb een deken-waszak en was normaalgesproken alles met het Bucas wasmiddel, maar die is voor waterdichte dekens..
Staldekens was ik met een klein beetje robijn 'fijn' wasmiddel, ik neem aan dat dit met de recuptex ook kan?

Ik gebruik bij mijn staldekens of fleecedekens de recuptex dus ook altijd simpele goedkope van de Lidl wasmiddel!
Heb fijne was aangezet en beetje wasmiddel en niet te warm!
En kwam er super uit :)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:36

Is er hier iemand die het verschil tussen de recuptex en back on track weet? Werken ze hetzelfde? Want het prijsverschil is groot!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:29

ierusju schreef:
Is er hier iemand die het verschil tussen de recuptex en back on track weet? Werken ze hetzelfde? Want het prijsverschil is groot!

Alle Back On Track producten zijn gemaakt van een functioneel textiel met warmte weerkaatsende eigenschappen. Het textiel is een synergie tussen oude Chinese ervaringen en moderne wetenschappelijke textiel technologie. Tijdens de productie van de polyester en polypropylene weefsels wordt keramisch poeder in de weefsels gesmolten. Dit keramische weefsel heet Welltex®. Een eigenschap van keramisch poeder is dat deze, wanneer ze worden verwarmd door lichaamswarmte, een warmte uitstralen gericht op het lichaam. De warmte die op deze manier word weerkaatst is een langgolvige warmtestraling wat hetzelfde is als langgolvige infraroodstraling. Deze energievorm draagt bij aan een verhoogd welzijn. De weerkaatste warmte kan spanningen in de spieren verminderen en de bloedcirculatie verhogen waardoor herstel wordt versneld.

http://backontrackvoorpaarden.nl/conten ... k-on-track

Werking van Recuptex

BEKINOX® roestvrij staalvezels die in de stof geweven zijn. Zo wordt een kooi van faraday gevormd die de magnetische velden van het lichaam van het paard reflecteert. Doordat deze magnetische velden worden behouden wordt de bloedsomloop en zuurstofcirculatie bevordert waardoor zwellingen en ontstekingen worden gereduceerd.

Ervaring is dat bij BOT de werking na verloop van tijd verdwijnt met recuptex die ervaring nog niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:33

Iemand ervaring met dit dekje? Schijnt in samenwerking met bucas? Zelfde effect als de recuptex.
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:05

vera_pino schreef:
ierusju schreef:

Alle Back On Track producten zijn gemaakt van een functioneel textiel met warmte weerkaatsende eigenschappen. Het textiel is een synergie tussen oude Chinese ervaringen en moderne wetenschappelijke textiel technologie. Tijdens de productie van de polyester en polypropylene weefsels wordt keramisch poeder in de weefsels gesmolten. Dit keramische weefsel heet Welltex®. Een eigenschap van keramisch poeder is dat deze, wanneer ze worden verwarmd door lichaamswarmte, een warmte uitstralen gericht op het lichaam. De warmte die op deze manier word weerkaatst is een langgolvige warmtestraling wat hetzelfde is als langgolvige infraroodstraling. Deze energievorm draagt bij aan een verhoogd welzijn. De weerkaatste warmte kan spanningen in de spieren verminderen en de bloedcirculatie verhogen waardoor herstel wordt versneld.

http://backontrackvoorpaarden.nl/conten ... k-on-track

Werking van Recuptex

BEKINOX® roestvrij staalvezels die in de stof geweven zijn. Zo wordt een kooi van faraday gevormd die de magnetische velden van het lichaam van het paard reflecteert. Doordat deze magnetische velden worden behouden wordt de bloedsomloop en zuurstofcirculatie bevordert waardoor zwellingen en ontstekingen worden gereduceerd.

Ervaring is dat bij BOT de werking na verloop van tijd verdwijnt met recuptex die ervaring nog niet.

Ik heb toevallig beide en vind de back on track beter werken.

Daarbij gebruikte ik ook veel de stalbeschermers van Bot en de werking is hier niet verdwenen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:55

Nou mijn recuptex is ongeschonden uit de was gekomen :D De binnenkant is alleen wel lastig schoon te krijgen met al die kleine haartjes die blijven steken. Met mijn andere Bucas deken met ook stay dry voering had ik dat toch minder op de een of andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:03

Ik haal de haartjes er uit met zo'n plakroller, dat werkt wel super. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:04

Hier sinds gister ook de recuptex in huis. Gelijk even halfuurtje op gedaan bij een van de pony's voor 't rijden, en waar ie normaal amper een minuut stil kan staan stond ie een halfuur met voetje op rust op dezelfde plek half te dutten...
Met rijden niet echt wat gemerkt maar dat ie het zo lekker vond en zo relaxed was is hier al wel wat waard.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:08

Vandaag voor mijn minipaardje een recuptex deken besteld, ben heel benieuwd hoe hij het vind en of hij goed past.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:49

Vanmorgen helaas de Rambo Ionic terug gestuur, hij trekte naar achteren, vanmorgen heb ik bij EJ de Bucas Recuptec besteld deze heb ik al eerder gehad alleen verkocht omdat hij er plekken van kreeg, heb nu een maatje kleiner besteld dus ben benieuwd of het nu beter zit en anders gaat hij of terug of ik verkoop hem zelf door... :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:15

Vandaag de recuptex binnen gekregen en ben blij met de pasvorm én was echt heel aangenaam verrast toen ik mijn pony ging longeren nadat hij de deken een uur op had gehad. Hij loopt normaal eerst erg stijf maar dat was nu al heel veel beter.

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:51

De laatste deken zit echt super mooi!
Ik ben nog steeds erg blij met mijn rambo ionic, waar mijn merrie anders zit te schrapen op de wasplaats loopt ze nu gewoon te dutten, wel baal ik dat de deken totaal geen zweet absorberend vermogen heeft, laatst na concours kwam mijn paard er kletternat onder weg, omdat ze de warmte niet kwijt kon.