Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:38

Dat klopt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weg ben van de kwaliteit van het barokke hoofdstel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:48

Buitenzinnig schreef:
Dat klopt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weg ben van de kwaliteit van het barokke hoofdstel.

hoezo? is basic leer zo te zien. Maar dan voldoet het toch?

En dan weer algemeen:
Wat mij wel opvalt is dat bitloos synoniem is voor duur en lelijk. Voor 70 euro heb je gewoon een topkwaliteit gaaf hoofdstel met blingbling voor een bit, maar bitloos is alles saai en bevat het minder leer en is veel duurder. Een bitloze neusriem kan toch ook gewoon met blingbling, strass enz. gemaakt worden?

HH is een voorbeeld, die hebben een mooie sidepull, kwalitatief in orde, geschikt voor officiele wedstrijden. Anatomisch kopstuk. MAAR: 90 euro en geen enkele extra poespas.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:50

Bitloos is echt belachelijk duur. :') Zal wel zijn omdat het hip en in is ofzo maar 30 euro voor een simpele losse neusriem is echt te dom voor woorden.

Edit: zie ze zelfs van 70 euro bij the art of riding. Slaat toch nergens meer op, stukje leer.. :') Voor 70 euro heb je ook een hoofdstel met bit en teugels erbij. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:54

Captain schreef:
Bitloos is echt belachelijk duur. :') Zal wel zijn omdat het hip en in is ofzo maar 30 euro voor een simpele losse neusriem is echt te dom voor woorden.

Ik heb dus nu inderdaad meer dan 30 betaald voor zo'n los sidepullriempje. Het is niet eens een complete neusriem. En ja, verzendkosten moest ik ook betalen, dus dat zijn voor mij gewoon prijsverhogingen. Was een 'aanbieding' van 25 euro en dan nog verzendkosten. Ik verwacht voor die 25 euro wel absolute topkwalteit leer en alles perfect afgewerkt. We gaan het dus zien. Hopelijk werkt het ook goed.
Mooi is het neusbandje niet, gewoon standaard effen. Geen versiersels of blingbling (dat moet ik er dan zelf nog op gaan lijmen).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:55

germie schreef:
Buitenzinnig schreef:
Dat klopt.

hoezo? is basic leer zo te zien. Maar dan voldoet het toch?

En dan weer algemeen:
Wat mij wel opvalt is dat bitloos synoniem is voor duur en lelijk. Voor 70 euro heb je gewoon een topkwaliteit gaaf hoofdstel met blingbling voor een bit, maar bitloos is alles saai en bevat het minder leer en is veel duurder. Een bitloze neusriem kan toch ook gewoon met blingbling, strass enz. gemaakt worden?

HH is een voorbeeld, die hebben een mooie sidepull, kwalitatief in orde, geschikt voor officiele wedstrijden. Anatomisch kopstuk. MAAR: 90 euro en geen enkele extra poespas.

Heb je hem in handen gehad, de barokke?

Die van HH Heb ik hier ook. Voelt kwalitatief beter aan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:05

Nee, maar vaak is basic leer prima. HH gebruikt duurder leer is me opgevallen. Maar goed, op het plaatje zag ie er mooi uit en had ik zoiets best willen proberen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:38

Ik ben wel aardig bekend met soorten leer. Maar zodra leer plastic achtig aan voelt vind ik het ook geen basic leer meer.
Het is op zich OK voor de prijs. Maar verwacht dan niet een hele hoge kwaliteit.

Ik maak zelf ook dingen van leer, mooi, hoogwaardig kwaliteit tuigleer. Dat is ook echt niet goedkoop in aanschaf. Tel er dan nog arbeidsloon bij op...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:15

Bitloos idd duurder dan gewone hoofdstellen. Komt ook omdat men het er gewoon voor betaald, dus Sja waarom zouden ze dan minder gaan vragen.

Hier mijn bitloze hoofdstel daarom maar zelf gepimpt:
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:24

Buitenzinnig schreef:
Ik ben wel aardig bekend met soorten leer. Maar zodra leer plastic achtig aan voelt vind ik het ook geen basic leer meer.
Het is op zich OK voor de prijs. Maar verwacht dan niet een hele hoge kwaliteit.

Ik maak zelf ook dingen van leer, mooi, hoogwaardig kwaliteit tuigleer. Dat is ook echt niet goedkoop in aanschaf. Tel er dan nog arbeidsloon bij op...

Dat klopt.
Hoewel ik toch wel eens voor onder de 25 euro een leuk hoofdstel gescoord heb van goed leer (en 1 heb ik al meer dan 10 jaar. Meestal ben ik er eerder op uitgekeken).

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:36

Wat vind je van het hoofdstel van Jewels 4 horses dan, germie?
Afbeelding

Sorry voor het korte bericht, kan maar heel snel reageren, hahah.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:55

90 euro, is dat incl. of excl. teugels? Op zich vind ik ze mooi (niet voor mijn paard de roze, maar wel de zwart-zilver of met blauw, maar dat is natuurlijk persoonlijk). Ik verwacht echter voor 90 euro wel dat er lederen teugels bijzitten. Dat is wel het geval voor goedkopere blingbling bithoofdstellen op dezelfde manier gemaakt bij horsesolutions.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:26

Pff ik heb geen idee eigenlijk, zou je dan op moeten zoeken of moeten vragen. Ik zag ze gewoon een keer voorbij komen op Facebook en vond het de moeite waard om het met je te delen vanwege je liefde voor bling :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 06:48

Mariett schreef:
Pff ik heb geen idee eigenlijk, zou je dan op moeten zoeken of moeten vragen. Ik zag ze gewoon een keer voorbij komen op Facebook en vond het de moeite waard om het met je te delen vanwege je liefde voor bling :)

Bedankt hoor. En het is niet eens per se liefde voor bling, maar gewoon een prijs die voor bitloos te hoog is. Het is vaak saai en nog effen zwart ook. Er is dus wel bling, dat vind ikleuk, maar toch weer de prijs. In dit geval 90 euro. Ja ziet er mooi uit, maar zonder teugels, heb het nagevraagd. Voor 40-50 euro heb je in de aanbieding zoiets als bithoofdstel met teugels ( ik had eentje met lak en bling van rossner van a kwaliteit voor 30), of 70-80 euro normale prijs, maar incl teugels. Dus de verhouding klopt niet helaas. Hh kost 90 euro voordesidepull, en dan saai zwart.
Een sidepullneusbandje, niet eens een neusriem kost 25-40 euro. Terwijl je bij kramer voor 22.90 een compleet hoofdstel hebt met bling frontriem nu.

Waren deze bling sidepulls max 70 incl teugels dan had ik het overwogen. Want ze zijn wel leuk natuurlijk. :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:45

Ik vind zelf saai zwart helemaal prima maar vind dat hierboven toch wel leuk.

Ik heb de Pardoes gekocht voor onze shet van 1m07 maar was hem veel te klein. Natuurlijk had ik in mijn enthousiasme de kaartjes er al afgetrokken maar gelukkig past het ons minipaardje (bijna 1m10). Hier zit het nog niet goed maar wilde even passen of het een optie zou zijn.

Afbeelding

Verder kocht ik nog een bitloos hoofdstel dat voor een houten speelpaard bedoeld bleek. De ruiterzaak in kwestie had dit feit fijn achterwege gelaten.Het was ook too good to be true voor 29,95.
Het was bedoeld voor Spooky Sue hierboven maar rond die tijd kochten wij er een shetlander van rond de meter bij en het past hem opvallend goed. Onze dochter heeft ermee gelangelijnd.
Ik vraag me af of ik een degelijk iets heb als ik de schoenmaker vraag de ringen extra vast te zetten?

Afbeelding

Mijn fjord rijd ik met het Waldhausen Star hoofdstel, ben daar heel tevreden over.

Onze dochter reed haar pony daar ook mee en deze neusriem past onze grote shet (maat cob...shocker!) Dus daar even een kleiner hoofdstel aan fröbelen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:53

Pardoes te klein?? Welke maat heb je dan gekocht? Maat pony heb ik voor pony van 1,13m en die is toch echt te groot

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:15

Ik heb mijn sidepull neusriem binnen. Helaas rondgenaaid op de neus, maar wel 2cm dik en geen ijzer. Dus wel knhs toegestaan ( ander moet ik ze niet).
Volgende week testen. Neusband lijkt groot genoeg.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:43

Maartje1990 schreef:
Pardoes te klein?? Welke maat heb je dan gekocht? Maat pony heb ik voor pony van 1,13m en die is toch echt te groot

Precies daarom dacht ik dat het makkelijk zou moeten passen. Ik had van meer mensen gelezen/gehoord dat het hoofdstel royaal valt.
Dit is maat 'shet' en ik krijg de neusriem bij hem nog niet in de buurt van dicht!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:25

nathalie2302 schreef:
Verder kocht ik nog een bitloos hoofdstel dat voor een houten speelpaard bedoeld bleek. De ruiterzaak in kwestie had dit feit fijn achterwege gelaten.Het was ook too good to be true voor 29,95.
Het was bedoeld voor Spooky Sue hierboven maar rond die tijd kochten wij er een shetlander van rond de meter bij en het past hem opvallend goed. Onze dochter heeft ermee gelangelijnd.
Ik vraag me af of ik een degelijk iets heb als ik de schoenmaker vraag de ringen extra vast te zetten?

Ik denk het wel. Of voor de zekerheid even langs een zadelmaker, die kunnen het ook goed inschatten. Lastig in te schatten vanaf een foto

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:52

Waldhausen Star hoofdstel, die is mooi.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:57

Buitenzinnig schreef:
nathalie2302 schreef:

Ik denk het wel. Of voor de zekerheid even langs een zadelmaker, die kunnen het ook goed inschatten. Lastig in te schatten vanaf een foto

Ja dacht ik ook. Alle riempjes en gespen lijken gewoon 'echt' maar wil natuurlijk ernstig graag dat de ringen goed vastzitten.
Heel lastig om iets te vinden voor de kleine hoofdjes met bescheiden riempjes.
HKM zou veel mensen een plezier doen door exact dit hoofdstel op de markt te brengen voor echte pony's (met anatomisch kopstuk).

Las ik nu dat jij ook hoofdstellen maakt Buitenzinnig?

Roeli4n schreef:
Waldhausen Star hoofdstel, die is mooi.

En fijn in gebruik ook...(vinden wij in ieder geval.)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:22

Ik wil wel gaan maken. Het liep even vast op de levering van de gespen. Die heb ik nu, maar blijken te groot (heb verkeerd besteld)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:12

Ik val hier even binnen, vond jullie met de zoekfunctie voor hackamore.
Ik ben aan het rondkijken voor een hackamore omdat mijn paard hiermee getraind schijnt te zijn. Ze heeft vrij hoog polo gespeeld en kan draaien als een malle alleen al door neckreining, net een centrifuge.
Hoofdstel omdoen is nogal een dingetje, doodsbenauwd voor haar oren daar is vast ooit iets mee gebeurt), en een hoofdstel moet daar echt overheen. De hackamore hoofdstellen die ik zag, kunnen makkelijk ook even los en omgeslagen worden.
Paard is dus ervaren met hackmore, maar ruiter niet. Wat is voor ons geschikt?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:06

De vraag is voornamelijk wat je met het paard wilt, echt dressuurmatig rijden met een hack zou ik niet aanbevelen. Is toch meer een optoming voor licht contact richting de oprichting icm neckreining.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 06:49

Recreatief, de lange ritten het bos in en incidenteel wat rondjes in de bak of op het weiland.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:01

Natural hackamore? Dat is eigenljk een touwhalster en hoeft niet over de oren :)