Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Dat klopt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weg ben van de kwaliteit van het barokke hoofdstel.
Captain schreef:Bitloos is echt belachelijk duur.Zal wel zijn omdat het hip en in is ofzo maar 30 euro voor een simpele losse neusriem is echt te dom voor woorden.
germie schreef:Buitenzinnig schreef:Dat klopt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weg ben van de kwaliteit van het barokke hoofdstel.
hoezo? is basic leer zo te zien. Maar dan voldoet het toch?
En dan weer algemeen:
Wat mij wel opvalt is dat bitloos synoniem is voor duur en lelijk. Voor 70 euro heb je gewoon een topkwaliteit gaaf hoofdstel met blingbling voor een bit, maar bitloos is alles saai en bevat het minder leer en is veel duurder. Een bitloze neusriem kan toch ook gewoon met blingbling, strass enz. gemaakt worden?
HH is een voorbeeld, die hebben een mooie sidepull, kwalitatief in orde, geschikt voor officiele wedstrijden. Anatomisch kopstuk. MAAR: 90 euro en geen enkele extra poespas.
Buitenzinnig schreef:Ik ben wel aardig bekend met soorten leer. Maar zodra leer plastic achtig aan voelt vind ik het ook geen basic leer meer.
Het is op zich OK voor de prijs. Maar verwacht dan niet een hele hoge kwaliteit.
Ik maak zelf ook dingen van leer, mooi, hoogwaardig kwaliteit tuigleer. Dat is ook echt niet goedkoop in aanschaf. Tel er dan nog arbeidsloon bij op...
Mariett schreef:Pff ik heb geen idee eigenlijk, zou je dan op moeten zoeken of moeten vragen. Ik zag ze gewoon een keer voorbij komen op Facebook en vond het de moeite waard om het met je te delen vanwege je liefde voor bling
Maartje1990 schreef:Pardoes te klein?? Welke maat heb je dan gekocht? Maat pony heb ik voor pony van 1,13m en die is toch echt te groot
nathalie2302 schreef:Verder kocht ik nog een bitloos hoofdstel dat voor een houten speelpaard bedoeld bleek. De ruiterzaak in kwestie had dit feit fijn achterwege gelaten.Het was ook too good to be true voor 29,95.
Het was bedoeld voor Spooky Sue hierboven maar rond die tijd kochten wij er een shetlander van rond de meter bij en het past hem opvallend goed. Onze dochter heeft ermee gelangelijnd.
Ik vraag me af of ik een degelijk iets heb als ik de schoenmaker vraag de ringen extra vast te zetten?
Buitenzinnig schreef:nathalie2302 schreef:Verder kocht ik nog een bitloos hoofdstel dat voor een houten speelpaard bedoeld bleek. De ruiterzaak in kwestie had dit feit fijn achterwege gelaten.Het was ook too good to be true voor 29,95.
Het was bedoeld voor Spooky Sue hierboven maar rond die tijd kochten wij er een shetlander van rond de meter bij en het past hem opvallend goed. Onze dochter heeft ermee gelangelijnd.
Ik vraag me af of ik een degelijk iets heb als ik de schoenmaker vraag de ringen extra vast te zetten?
Ik denk het wel. Of voor de zekerheid even langs een zadelmaker, die kunnen het ook goed inschatten. Lastig in te schatten vanaf een foto
Roeli4n schreef:Waldhausen Star hoofdstel, die is mooi.