[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:58

ik zou het voor foto's (die ik met klassieke/ouderwetse kostuums etc. doe/wil doen) echt mega geweldig vinden als dat schaap ook in barokko verkrijgbaar is/word... dat zou het net dat beetje extra geven.

laatste (en 1e keer) zo met m'n boom zadel opgelost ...
Afbeelding

(had even geen duidelijkere foto.)

en zoals eerder gezegd voor lange ritten/trektochten lijkt het me ook heerlijk.

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:11

Gave foto!
Ik wacht rustig op antwoord

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:26

Jennyxx schreef:
Roelke_ schreef:
Mijn ghost heeft ook een (scheerwollen) schaapje <3 maar valt bij de nieuwe modellen wel een beetje in het niet.. :+ :')

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

:oo naar zoiets was ik op zoek :)) Ik mis de kniewrongen een beetje bij de Ghost. Daarom dacht ik het zweetblad wat minder glad te maken door iets stroefs er overheen. Jouw schaapje lijk mij dé oplossing! Kan je die gewoon kopen?

Ik denk, weet bijna zeker, dat degene van wie ik het zadel overgenomen heb dit bontje zelf gefabriceerd heeft. Misschien zou ze er eentje voor je willen maken? Zit erg lekker :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:31

Buitenzinnig schreef:
Gave foto!
Ik wacht rustig op antwoord

Dank je wel.
Heb er meer, helaas is kate 1 jr. later ingeslapen :(

nu nieuwe herinneringen met mn frieps maken.
En er liggen al patronen klaar :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:13

He, wat vervelend te lezen!

Het zou dan uit een paar delen schaap moeten bestaan, net als de barokko is opgedeeld. Dan moet het lukken (uit 2 verschillende schapen) Ik zou dan wel voor iets egaals gaan, geen vlekken. Er is ook gewoon wit, zwart en bruin :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:49

O gaaf dat het kan.
Heb je foto's van die vachten (of is dat net als christ)

Al vind ik die maremma die eerder getoont is wel heel gaaf.

En wat mag het ong. kosten ? :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:03

Elegance: staat netjes hoor +:)+

Draakje: hihi dat is echt wel heel erg My Little Pony inderdaad, maar wat staat het goed bij elkaar, heel erg mooi gemaakt!
Super leuk zo'n uniek setje *\o/*

Kwetal: die wildkleur vachten zijn ook wel leuk inderdaad :j

X: oh die ontplofte cavia van Grandeur is ook wel heel gaaf, had ik nog niet gezien maar hele mooie warme kleuren +:)+

Schaap zittingovertrek is ook leuk! Alleen ik denk dat je dan nog maar weinig van de wrongetjes voelt omdat je been dan door de dikte van het schaap toch iets omhoog komt te liggen t.o.v. de wrong die niet mee omhoog komt :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:05

cherell0 schreef:
O gaaf dat het kan.
Heb je foto's van die vachten (of is dat net als christ)

Al vind ik die maremma die eerder getoont is wel heel gaaf.

En wat mag het ong. kosten ? :o

Het is maar net wat er op dat moment op voorraad is. Dus mocht je er aan toe zijn dan bespreken we at er beschikbaar is/wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn.

Ik durf niet te zeggen wat het kost, dat vraag ik even na

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:06

pmarena schreef:
Schaap zittingovertrek is ook leuk! Alleen ik denk dat je dan nog maar weinig van de wrongetjes voelt omdat je been dan door de dikte van het schaap toch iets omhoog komt te liggen t.o.v. de wrong die niet mee omhoog komt :)

Dat dacht ik ook, maar valt mij nog mee! Het is natuurlijk super zacht en heerlijk dik. Ik heb er niet mee gereden, maar ik denk dat je er op zich nog prima steun aan hebt (en wees eerlijk, hier zit je toch in alsof je op je luie stoel zit, jij zen, paard zen, niks aan de hand, haha)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:09

+:)+ je hoort zeker van mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:12

De vacht zelf daar zal je vast al heerlijk in wegzakken :j

Maarja ik ben nu eenmaal verpest door die hoge zachte blokken van de Lazy Mountain, daarna is er echt geen weg meer terug naar kleine wrongetjes, dat voelt dan zo armoedig...terwijl het voorheen gewoon wel heel fijn was :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:14

grappig, ik heb het juist andersom. Ik hoef echt niet veel wrong, alles groter/meer dan de Ghost wordt ik heel kriebelig van. De Iberica ging wel omdat deze lekker zacht zijn. Maar toch, liefst zo min mogelijk..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:51

Ik juist wel, i.v.m. paardje dat dus vanuit volle galop ineens een paar meter opzij kan springen of in 2-3 stuiters tot stilstand kan komen....dan ben je erg blij als je iets voor je hebt waarmee je kan voorkomen dat je er af gekatapulteert wordt :P

En ik ben ook van het klimmen / dalen over de schuine zijkanten van de dijken hier, die zijn soms behoorlijk steil :=

Dan is het een erg prettig gevoel om zacht omsloten te zitten, zonder dat je in een houding gedwongen wordt want dat vind ik ook niks.

Heb nu om te testen verschillende soorten schuimvullingen hier liggen voor de dij- en cantle blokken en die wat stevigere zijn echt niet prettig, die dwingen je in een houding en zijn héél erg opdringerig aanwezig -O-

Te zacht is ook weer niet fijn.

Moet precies de zachtheid hebben dat ze wel om je been / bips heen vormen zodat het voelt alsof er en zacht kussentje tegenaan ligt (lekker knus en meegevend) maar als je dan steun nodig hebt door een rare zwieper van paardlief ofzo, dat het in het geheel dan wel veel steun geeft en je blijft omsluiten zodat je er niet zo overheen floept :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:04

Ook dat deel is heel grappig, ik heb een vliegensvlugge PRE, die op één been in galop om kan draaien. Snel, 180 graden.. Ook komt hij wel eens omhoog en draait dan om, wil hij gewoon de andere kant op.

Heb wel eens met zadels met wrongen gereden toen, ik kon dat lastiger uitzitten dan op mijn nagenoeg wrong-loze zadel.

Ook een jonge PRE hengst inrijden, op een Florac.. Sprongen opzij, prima uit te zitten..

Leuk he, al die verschillende mensen en wensen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:39

Opzij gaat ook nog wel, maar die acties waarbij je simpelweg door de natuurkunde naar voren wordt gedwongen..... dat is een stuk lastiger te corrigeren met je evenwicht als je weinig houvast hebt aan de voorkant :P

Kniewrongen daar moet ik dan weer niks van hebben, krijg ik last van mijn heupen van :=
Maarja dat is toch nog wel de standaard qua wrongen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:48

pmarena schreef:
Opzij gaat ook nog wel, maar die acties waarbij je simpelweg door de natuurkunde naar voren wordt gedwongen..... dat is een stuk lastiger te corrigeren met je evenwicht als je weinig houvast hebt aan de voorkant :P

Dan ben ik dwars tegen de natuurkunde, ik vlieg over de wrongen en verlies mijn evenwicht juist met meer als daar iets voor zit, haha.
Villa kan ook zo heerlijk in ene stil staan vanuit een galop, het liefst zo weinig mogelijk en mee gaan met de beweging (en gecentreerd blijven)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:50

Nu weten we wel hoe ontzettend verschillend jullie van elkaar zijn. :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:53

Hier zit ik ook stevig zonder wrongen.. ik rij met een Cheyenne..

Gisteren dacht Kiwi in volle galop wel even een plotse haakse bocht naar rechts te kunnen maken, zo een bramen struik in. Met grote wilde sprongen is ze er uit gekomen. :+ De draak

Ik zat als een huis.. dankzij de pommel en de cantle.. Ook plotseling een meter opzij springen zit ik prima.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:55

BZ: Ja dat over de wrongen vliegen is het probleem bij zulke acties :j
Daarom moeten die ook lekker hoog zijn zodat dat iet gebeurt :D

Jij nog wat nuttigs in te brengen verder dan Jildau...? :)

Hihi Helene, ik zie het helemaal voor me _O-
Wat een ei zeg die Kiwi :))

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:56

Was er nog meer behoefte aan een centraal bitloostopic? Hier wel namelijk :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:57

pmarena schreef:
BZ: Ja dat over de wrongen vliegen is het probleem bij zulke acties :j
Daarom moeten die ook lekker hoog zijn zodat dat iet gebeurt :D

Voor iedereen verschillend, gelukkig! Voor mij zijn lagere, plattere langere wrongen zoals bij mijn strada perfect.
Hogere, dikkere veel minder.

Heel persoonlijk weer, gelukkig zijn er zoveel verschillende mensen en wensen, en zadels, haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:58

Je hebt de LM wrongen nog nooit geprobeerd toch...? O:)

De Strada is een leuk zadel ja :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:01

Ik had gister een gloednieuwe Ghost en een zeer dwarse IJslander onder mijn kont. We hebben heel veel dwaze acties gehad en de Ghost bleef perfect liggen en ik bleef dankzij de wrongen perfect zitten.
Ik vind zelf de dijwrongen van de Ghost fantastisch! Ze geven steun zonder je in een houding te dwingen. Kniewrongen heb ik vaak niet zoveel aan omdat ik klein ben en zonder wrongen mis ik toch net dat stukje steun dus ik ben erg blij met dijwrongen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:02

Is de strada ook een semi boomloos zadel doordat de boom ies flexibel is of wordt dit niet als een semi boomloos gezien?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:03

pmarena schreef:
Je hebt de LM wrongen nog nooit geprobeerd toch...? O:)

De Strada is een leuk zadel ja :j

Ja, zeker, op de bok tijdens Equiday (had Lilianne mee)
Ik vond het breed zitten, en de wrong lag tegen mijn been aan wat ik niet comfortabel vond.