[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:46

Ben nog niet klaar met de laarzen ;) heb er nu 9 lagen op zitten, had namelijk een paar dagen geen tijd. wil er nog een paar lagen bij doen en dan moet de finisher er nog op. Deze moet ik alleen nog bestellen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:02

weet iemand of ik genoeg heb aan een potje finisher van 29,5 ml voor paardrijlaarzen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:12

Ja makkelijk

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:23

ja inderdaad makkelijk

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:52

Hoi meiden, ik zit er zelf aan te denken om een gecombineerde zwarte met wit onderlegde neusriem op te knappen, hij is al wat jaartjes oud. Eigenaresse van mijn verzorgpaard had hem ergens in een kast liggen, heb hem toen uit het stof gehaald en wat ingevet maar hier werd hij niet echt mooier door. Nu dacht ik om hem te verven, wat voor verf raden jullie mij aan? Niet te duur en niet teveel, omdat het eigenlijk alleen voor die neusriem is. Kan altijd nog kijken voor meer dingen die ik kan verven.

Ben benieuwd! :D

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:00

PrimaDonna_ schreef:
Hoi meiden, ik zit er zelf aan te denken om een gecombineerde zwarte met wit onderlegde neusriem op te knappen, hij is al wat jaartjes oud. Eigenaresse van mijn verzorgpaard had hem ergens in een kast liggen, heb hem toen uit het stof gehaald en wat ingevet maar hier werd hij niet echt mooier door. Nu dacht ik om hem te verven, wat voor verf raden jullie mij aan? Niet te duur en niet teveel, omdat het eigenlijk alleen voor die neusriem is. Kan altijd nog kijken voor meer dingen die ik kan verven.

Ben benieuwd! :D

misschien heeft iemand hier nog verf over die ze niet gebruiken, verder kan je als je in de begin berichtje kijkt meerdere site vinden die de leerverf verkopen die hier door iedereen gebruikt wordt, namelijk angulus leerverf. dit heb je in vele kleurtjes dus je kan het helemaal maken zoals je zelf wilt ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:28

Bedankt! Ik ga eens kijken :)

tumtum96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:49

amyz schreef:
Hee das handig, thnx voor de tip!

Zadel met 3 lagen verf
[ Afbeelding ]

En de hele set af!
[ Afbeelding ]

gaan nog aan de slag met iets van strass maar dat is voor de details. Beugelriemen en singel moeten nog worden aangeschaft..

Daar zouden deze perfect bij passen. :) http://www.google.nl/search?client=tabl ... LXD1bXM%3A
Sorry maar ik moest er gelijk aan denken :Y)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:43

Dames,

Wie van jullie had de laarzen ook geverfd en ging de verf barsten/loslaten in de vouwen en heeft de verf besteld bij de leerverfwinkel ?

Kunnen jullie mij een pb sturen?

Ik ben namelijk inmiddels al meer dan een maand aan het mailen met de leverancier en fabrikant en hun zeggen beide dat ze dit nog nooit mee hebben gemaakt.
Hun weten dus ook zo geen oplossing.
Hun voorstel is dat ik mijn laarzen naar Amerika opstuur en dat hun ze bekijken/beoordelen en het probleem evt oplossen.
Echter is dat 1) een duur geintje om iets naar Amerika op te sturen en 2) ik vind het te risicovol en ben bang mijn laarzen kwijt te raken.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:25

tamaramt schreef:
Dames,

Wie van jullie had de laarzen ook geverfd en ging de verf barsten/loslaten in de vouwen en heeft de verf besteld bij de leerverfwinkel ?

Kunnen jullie mij een pb sturen?

Ik ben namelijk inmiddels al meer dan een maand aan het mailen met de leverancier en fabrikant en hun zeggen beide dat ze dit nog nooit mee hebben gemaakt.
Hun weten dus ook zo geen oplossing.
Hun voorstel is dat ik mijn laarzen naar Amerika opstuur en dat hun ze bekijken/beoordelen en het probleem evt oplossen.
Echter is dat 1) een duur geintje om iets naar Amerika op te sturen en 2) ik vind het te risicovol en ben bang mijn laarzen kwijt te raken.

Ja ik zou er inderdaad ook voorzichtig mee zijn.
ik heb mijn laarzen nog niet durven verven omdat het dus bij veel mensen in gescheurd. Hopelijk wordt er een oplossing gevonden!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:51

Ik heb je een PB gestuurd Tamarant.

Mijn laarzen zien er echt niet meer uit. Best wel zonde want ik was er super blij mee.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:55

dems75 schreef:
Heb toch maar mijn hele zadel nabehandeld met satijnglans finisher. heb het met een oude katoenen theedoek opgewreven. Tis wel een beetje glanzend, maar dient ook als extra bescherming.
[ Afbeelding ]

en een detailfoto
[ Afbeelding ]

:~ Wauw!

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:22

Als er iemand nog een klein beetje gewone finisher of satijnglans finisher overheeft en dat kwijt wil?

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:32

_Zeppelin schreef:
Als er iemand nog een klein beetje gewone finisher of satijnglans finisher overheeft en dat kwijt wil?

Ik heb nog een hele fles finisher, de matte, ik ga namelijk mijn laarzen niet verven om dat ik de kleur niet mooi vind!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:34

Heeft er misschien iemand interesse in een klein potje gun metal verf van Angalus? Een donkergrijze kleur met glittertjes, ik ga hem namelijk niet gebruiken.

Verder heb ik nog een 3 kwart fles (zo'n grote) over van dark grey, donkergrijze verf van angalus.

En nog een fles, ongebruikte, finisher mat!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:16

Zo, vandaag m'n verf gehaald voor m'n laarzen.
Heel gesprek gehad met die man over het scheuren bij de vouwen.

Dit komt waarschijnlijk omdat er een bepaalde coating op rij laarzen zit.
Ik wilde graag cognac maar na het gesprek met die man toch gekozen voor een donkere kleur.
Mocht het scheuren dan valt het namelijk niet zo op.

Mijn laarsjes worden nu donker blauw.
Maar eerst even naar de schoenmaker om nieuwe hakjes erop te zetten.
Dan eerst heel goed schoonmaken! En dan verven :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:44

Ik heb Jamaican joy pink :D
Ben heel benieuwd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:05

Ik ga denk ik een potje wit kopen voor mijn westernhoed. Altijd al een witte willen hebben, maar die zijn haast niet te vinden en dan ook nog onbetaalbaar!

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:22

Don_Zhivago schreef:
Zo, vandaag m'n verf gehaald voor m'n laarzen.
Heel gesprek gehad met die man over het scheuren bij de vouwen.

Dit komt waarschijnlijk omdat er een bepaalde coating op rij laarzen zit.
Ik wilde graag cognac maar na het gesprek met die man toch gekozen voor een donkere kleur.
Mocht het scheuren dan valt het namelijk niet zo op.

Mijn laarsjes worden nu donker blauw.
Maar eerst even naar de schoenmaker om nieuwe hakjes erop te zetten.
Dan eerst heel goed schoonmaken! En dan verven :D

Wel een foto he! Ik wil de mijne ook donkerblauw. Maar wil graag even zien hoe dat uitpakt

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:15

Als je direct resultaat wilt zien van blauw staat er al een foto hier ergens in t topic

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:46

Heeft iemand al eens geprobeerd zijn laarzen weer terug in de originele staat te krijgen na het verven? Aangezien de verf is gaan bladderen rond de ingezakte delen heb ik inmiddels mooie laarzen in een speciaal kleurtje laten aanmeten bij Lipica. Wil daarom proberen mijn geverfde laarzen weer terug naar zwart te krijgen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:48

Denk niet dat dat m wordt.. Want ze zijn sowieso helemaal vaal van t Schoonmaken als je t er al af krijgt

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:50

Ik ga t denk ik gewoon proberen. Goed invetten en wie weet:)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:57

Wie heeft er nog wat hoogglans finischer staan .en kan ik overnemen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:39

maria1991 schreef:
Heeft iemand al eens geprobeerd zijn laarzen weer terug in de originele staat te krijgen na het verven? Aangezien de verf is gaan bladderen rond de ingezakte delen heb ik inmiddels mooie laarzen in een speciaal kleurtje laten aanmeten bij Lipica. Wil daarom proberen mijn geverfde laarzen weer terug naar zwart te krijgen.

Volgens mij moet dat wel lukken met spiritus oid, iets waar je voor je laarzen ook mee schoon hebt gemaakt. Dat zal een hele klus zijn om all verf er af te krijgen. Je kan daarna eventueel met zwart indringverf erover zodat de kleur weer mooi zwart is. Indringverf scheurt niet, maar het vlekt soms wel een beetje. Of met schoenpoets het weer mooi proberen te krijgen.
Of dit zo goed is voor je leder betwijfel ik, maarja niet gebruiken is ook niets he.