Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:45

Thx, als dat overeenkomt met witte boom van Wintec, zal dat idd in de buurt zitten.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:08

Thorowgood cob:

Narrow/Medium 73°

Medium 78°

Medium/Wide 83°

Wide 88°

Wide/XtraWide 93°

Xtra Wide 98°

XXWide 103°

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:38

Ik twijfel een beetje of dat geen oud lijstje is. Ze hebben nieuwe bomen gekregen natuurlijk. Ik had een pdf uitgeprint van thorowgood en zelf opgemeten en ik kwam bij de witte uit op 101 graden ongeveer.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:46

@darwin, ik heb nog een wow te koop staan van 18", zie mijn adv op boktmarkt van de specs ;-)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:05

Bopjebo, zou jij de kussens eens voor willen opmeten?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:50

BopjeBo schreef:
@darwin, ik heb nog een wow te koop staan van 18", zie mijn adv op boktmarkt van de specs ;-)

Die had ik idd ook gezien, maar ik moet geen verlengde zweetbladen hebben en ik wil graag vaste blocks, dus helaas niets voor mij.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:47

Hallo, ook hier een zeer tevreden wow gebruiker !! Mijn paard gaat naar een ander plekje en de wow krijgt hij mee. Voor mijn andere paardje wil ik nu ook dol-graag een wow ! Maar wederom ruim 3000 zit er echt niet in : ( ik zie mooie wow's 2e hands, waarvan ik weet wat ik wil en volgens mij voor mijn paard niet uitmaakt zijn de seat (diepte) de zweetbladen/wrongen, een plate is zo omgezet en verder is dus de vraag of je met of zonder tab kussen nodig hebt ? Ook hier is 2e hands wel aan te komen mocht het niet kloppen, de huidige kun je dan verkopen. Weet iemand waar het nog meer van af hangt ? Mijn huidige fitter gaat echt niet mee werken aan 2e hands perikelen, maar zowiezo haal ik er iemand bij om hem te beoordelen en aan te passen hoor, maar zou fijn zijn een indicatie te hebben wat er allemaal niet zou kunnen kloppen, aan te passen zijn buiten seat/zweetbladen/wrongen/plate ? Iemand anders ook 2e hands aan zijn paard laten aan passen ?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:51

Het belangrijkste is denk ik dat je zeker moet weten of je een curved of flat Y-bar moet hebben, de rest is allemaal wel aan te passen.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:17

Ik heb ook een tweedehands gekocht in overleg met een fitter. Zij heeft mij prima geholpen en ook de dingen aangepast/ingeruild waar nodig. Vooraf goed afspraken gemaakt ook qua kosten enzo.

Kan niet anders zeggen dan heel erg tevreden op deze manier en het heeft een hoop geld gescheeld op een nieuwe.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:00

Kennis van mij heeft ook met behulp van een fitter 2 Wow zadels gekocht.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:19

Ik kom hier ook even piepen. zijn er mss Belgische wow gebruikers die Eleonora als fitter
hebben? Normaal had ik een afspraak voor twee gemaakt om de kosten wat te delen. maar de tweede persoon heeft afgehaakt. Dus als iemand interesse heeft om zijn zadel te laten nakijken?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:43

darwin schreef:
Het belangrijkste is denk ik dat je zeker moet weten of je een curved of flat Y-bar moet hebben, de rest is allemaal wel aan te passen.

Thanks, daar heb ik wat aan : )

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:01

Tempus schreef:
Ik kom hier ook even piepen. zijn er mss Belgische wow gebruikers die Eleonora als fitter
hebben? Normaal had ik een afspraak voor twee gemaakt om de kosten wat te delen. maar de tweede persoon heeft afgehaakt. Dus als iemand interesse heeft om zijn zadel te laten nakijken?

Ik dacht dat er maar 1 Belgische fitter was, Equilotus?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:14

hwn schreef:
Tempus schreef:

Ik dacht dat er maar 1 Belgische fitter was, Equilotus?

Zij werkt vanuit België en Nederland (Eleonora). Er zijn wel niet veel fitters hier. Dat is wel jammer. Want de vervoerskosten zijn best hoog, daarom zou het fijn zijn als ik ze kan delen

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:22

Stond Eleanora er nog tussen dan sinds de reorganisatie van wow Nederland er zijn er heel veel afgevallen zag ik.

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:34

room10 schreef:
Hallo, ook hier een zeer tevreden wow gebruiker !! Mijn paard gaat naar een ander plekje en de wow krijgt hij mee. Voor mijn andere paardje wil ik nu ook dol-graag een wow ! Maar wederom ruim 3000 zit er echt niet in : ( ik zie mooie wow's 2e hands, waarvan ik weet wat ik wil en volgens mij voor mijn paard niet uitmaakt zijn de seat (diepte) de zweetbladen/wrongen, een plate is zo omgezet en verder is dus de vraag of je met of zonder tab kussen nodig hebt ? Ook hier is 2e hands wel aan te komen mocht het niet kloppen, de huidige kun je dan verkopen. Weet iemand waar het nog meer van af hangt ? Mijn huidige fitter gaat echt niet mee werken aan 2e hands perikelen, maar zowiezo haal ik er iemand bij om hem te beoordelen en aan te passen hoor, maar zou fijn zijn een indicatie te hebben wat er allemaal niet zou kunnen kloppen, aan te passen zijn buiten seat/zweetbladen/wrongen/plate ? Iemand anders ook 2e hands aan zijn paard laten aan passen ?

Ik heb twee keer een tweedehands wow gekocht, de eerste van Arie en de tweede zelf gekocht via marktplaats maar kende wel de verkoper. Eerste zadel ligt nu op ander paard als waar ik m voor kocht, simpelweg de kussens laten aanpassen en de headplate.. ik ben zowel bij Iris Smalbeek geweest in Arnhem en heb nu een fries die dus ook een wow heeft gekregen en die is aangepast door Anjo te Baert die komt aan huis en heeft geen enkele moeite met aanpassen van gebruikte wow, heeft op Facebook zelfs een ruilbeurs voor tweedehands wow onderdelen.

Mijn ervaring is dat een zadel aanpassen duur is maar het grote voordeel van een wow blijft voor mij dat je zadel met je paard mee kan veranderen, lucht eruit, erbij, andere kussens, paarden veranderen onder invloed van training, ziekte, stilstaan of juist harder werken.. dat is een heel groot voordeel van een wow, heb al meerdere keren zelf mn headplate gewisseld omdat bespiering weg dan wel terug was.. Ander groot voordeel van een wow is de enorme schoudervrijheid en beweeglijkheid van de diagonaal, de zachte kussens zijn ook geweldig, mooie drukverdeling.. ik ben fan..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:04

Ik heb ook goede ervaringen met Iris. Zij kan je ook goed helpen bij het vinden of passend maken van een gebruikt zadel. Probeer zo dicht mogelijk in de buurt te zitten met de onderdelen van het zadel, in elk geval curve, een goede zitting, zweetbladen en kussens die redelijk standaard zijn. Een headplate is zo gekocht. Tot nu toe is het bij mij altijd gelukt om het weer goed passend te krijgen, maar alles valt of staat met een goed op het paard afgestemd en afgesteld zadel!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:33

_Noah_ schreef:
Stond Eleanora er nog tussen dan sinds de reorganisatie van wow Nederland er zijn er heel veel afgevallen zag ik.

hey,
zijn er dan klachten van haar? Omdat je vermoedt dat ze niet meer voor wow werkt?
Ik vind het nogal moeilijk om een goede fitter te vinden hier in België. Zo zond want voor derest zijn het echt fijne zadels

Groetjes Sarah

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:19

Wat ik begreep is dat Wow Nederland op een andere manier (meer commercieel) verder wilde gaan en een aantal fitters daar niet in mee wilde gaan. En dat daardoor het aantal fitters drastisch naar beneden is gegaan.

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:22

Dat zou natuurlijk kunnen. Ik snapte het al niet. Dacht in eerste instantie dat fitters uit de lijst waren waar veel klachten over waren. Nu zie ik dat er ook mensen niet op de lijst staan waar ik veel positieve geluiden over heb gehoord.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 02:02

Ook op de engelse site staan heel veel fitters er niet meer op. Ook mensen die er op eigen site nog wel mee adverteren, braag me wel af hoe dat geregeld is bij Wow wbt dealerschap.

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 08:28

Mocht iemand willen ruilen ik heb een donkerbruin dressuurzadel van wow met zgnd high thigh wrongen en ik wil graag moveable blocks zweetbladen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:15

Oei, dat bericht was als pb bedoeld...
Maar wel iets vreemd dat dus eigenlijk mensen nog wel fitten maar dus eig niet meer officieel via wow dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:35

Kent iemand een wow dealer waar je op afbetaling kan kopen?

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:10

ja horsescan heeft n leaseplan