WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:23

JoesPleasure schreef:
Wat hebben jullie voor beugelriemen aan jullie Wow? Lederen webbers of gewone beugelriemen?
Hebben jullie ook allemaal een singel van Wow zelf of gebruiken jullie ook andere? Ik hoorde van de fitter dat singels met elastiek in principe uit den boze zijn omdat ze de flexibiliteit van de Wow dan weer kunnen remmen.

Als je een singel hebt met een goede kwaliteit elastiek moet het geen probleem zijn.

Indomitable

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:26

Ik heb de beugelriemen van WOW zelf en daarnaast heb ik een cruved singel (met de boog naar voren) van WOW erbij

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:32

en het aftellen is begonnen... :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:42

Zijn er hier mensen die een elastische FRA singel gebruik icm een wow zadel?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:44

Kaspar, ik ga zaterdag naar de fitter, ik zal het dan even vragen. Ik heb namelijk ook een FRA singel :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:52

ik heb een wow curved en wow beugel riemen :))

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:01

batje schreef:
Kaspar, ik ga zaterdag naar de fitter, ik zal het dan even vragen. Ik heb namelijk ook een FRA singel :)

Als je het wil doen graag.
Mijn paardje loopt zich, ondanks de juiste maat singel, open op de ellebogen met een curved singel.
Hij heeft een enorm grote beweging.
De FRA lijkt mij ideaal, daar deze dus heel dun is en minimaal belemmering zal geven. Ook zal deze helpen tegen de singelnijd schat ik zo.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:15

Kaspar, heeft je paard nu met je wow nog last van singelnijd ? Grote kans dat dat overgaat hoor !

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:24

De FRA is inderdaad ideaal omdat de elleboog gewoon over de singel gaat en mijn paardje is na een maand singelen met de FRA al veel minder zuur, zelfs nu ik weer langzaam op een gewone singel ben overgestapt.. Het nadeel is namelijk wel dat het zadel bij mij in elk geval veel minder stabiel lag. Alles schuift bij mijn paard naar voren en een helemaal elastische singel maakt dat nog veel erger..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:14

@ Maris, het is niet zo dat hij me opvreet als ik de singel aanhaal. Maar hij vind het niet fijn. En dan ook nog die wondjes op de ellebogen erbij maken dat ik aan het zoeken ben voor een andere singel. Mijn huidige singel is gewoon te dik zeg maar, de ellebogen komen er tegen aan ipv er netjes overheen of voor.

@ Batje; daarom lijkt de Fra mij dus ideaal, omdat hij zo dun is.
Heb jij deze singel ook icm een wow gebruikt?
Bij mijn paard schoof het zadel ook naar voren, maar dit is nu met een forgirth opgelost.
Ik vraag me alleen af hoe de combi wow - forgirth - fra singel gaat werken. Zou het zadel netjes blijven liggen op weer op de nek belanden?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:22

Nou, gisteren is Kerry geweest en dat was een eye-opener...Niet in de goede zin dan wel te verstaan.
De vorige fitter (is hier ook een keer genoemd) heeft me dus een heel verkeerd zadel verkocht :\ Eentje met een flat tree ipv een met een curved tree. Daardoor heeft het zéér hoogst waarschijnlijk ook niet echt goed op mijn oude paard gelegen. Er zat ook veel teveel lucht in (om dus te compenseren voor de platte boom). Al met al, kan ik dit zadel dus in de verkoop gooien en heb ik een nieuwe moeten bestellen...

Kaspar schreef:
Mijn paardje loopt zich, ondanks de juiste maat singel, open op de ellebogen met een curved singel.
Hij heeft een enorm grote beweging.
De FRA lijkt mij ideaal, daar deze dus heel dun is en minimaal belemmering zal geven. Ook zal deze helpen tegen de singelnijd schat ik zo.

Wienna had dat ook bij haar merrie, dat ze haar ellebogen steeds openschuurde aan de singel. Ik geloof dat zij al een nieuwe singel heeft en de fitter is ook bij haar geweest woensdag. Misschien kan zij je een advies geven?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:33

Dat is balen Noisy.. :/

Kaspar, ik weet het niet, ik heb (nog) geen Wow, maar ik ga 'm zaterdag proberen. Ik geef het je door :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:05

Balen Noisy. Wie was de desbetreffende fitter als ik zo vrij mag zijn?
Ik hoop voor je dat je snel je nieuwe zadel hebt en je oude snel kan verkopen.
Bedankt voor de tip. Ik ga haar pben.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:02

Ik heb je even een pb gestuurd :)
Maarre...? Jij reed eerst toch ook western?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:01

Noisy ik heb je ook even terug gepbt

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:16

Ik ben op zoek naar xdwg ook wel dxwg 18" panels no tabs met stitchline, heeft iemand die toevallig te koop 2de hands? Schijnt niet zo'n gangbare panel te zijn geloof ik. Heb Schwung al geprobeerd, maar die heeft ze alleen met tabs.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:44

@Noisy, balen ik had ook zo'n verhaal, incl schuurplekken op de rug van paard omdat het zadel niet goed lag en ik kreeg geen afspraak met de fitter van wie ik mijn zadel had gekocht. Toen via Wow in contact gekomen met Kerry en mijn zadel ligt nu top, paardje loopt beter ener beginnen zelfs een beetje spieren op de schoft te komen! ik had een mail gestuurd naar Wow om dit te melden maar volgens Wow wist mijn eerste fitter niet dat ik niet tevreden was !!!! (wie doet er nou moeilijk over schuurplekken :roll: ) Mag ik vragen wie jou eerste fitter was? Ik wil er nl nog wel een mail aanwagen. PB is prima vind ik ook wel netjes.

@ Kaspar, wat is een forgrith ?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:48

Heel erg vervelend, Noisy. Zo vergaat het helaas ook vele anderen :\
Fijn dat je nu bij Kerry aan het juiste adres bent!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:55

Stasja schreef:
@Noisy, balen ik had ook zo'n verhaal, incl schuurplekken op de rug van paard omdat het zadel niet goed lag en ik kreeg geen afspraak met de fitter van wie ik mijn zadel had gekocht. Toen via Wow in contact gekomen met Kerry en mijn zadel ligt nu top, paardje loopt beter ener beginnen zelfs een beetje spieren op de schoft te komen! ik had een mail gestuurd naar Wow om dit te melden maar volgens Wow wist mijn eerste fitter niet dat ik niet tevreden was !!!! (wie doet er nou moeilijk over schuurplekken :roll: ) Mag ik vragen wie jou eerste fitter was? Ik wil er nl nog wel een mail aanwagen. PB is prima vind ik ook wel netjes.

Mijn ervaring is dat je er heel veel mailtjes en telefoontjes aan kunt wagen, maar je zult er niets mee opschieten.

Dat ze vanuit Wow in Engeland mensen met klachten (europa-wijd!) standaard doorverwijzen naar Kerry zegt imo genoeg over zijn kwaliteiten als zadelpasser. Bovendien moet dat een duidelijk signaal zijn voor mensen die hier lezen en op zoek zijn naar de juiste zadelpasser om een zadel bij te kopen of na te laten kijken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:48

Wow doet weinig aan klachten denk ik.
Want ook als er gemeld wordt dat er een totaal verkeer zadel is aangemeten krijg je te horen dat de nieuwe fitter dat nooit kan weten zonder een mal te hebben van het paard tijdens de eerste passessie van de eerste fitter. Dus die klachten nemen ze niet zo nauw.
De fitters zijn allemaal zelfstandig en hebben alleen zichzelf ermee als er klachten zijn vind Wow.
Wow is dus ook niet bang voor een slechte naam. Ze staan 100% achter hun product.
En als mensen niet tevreden zijn met de ene fitter gaan ze wel naar de ander.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:31

Klopt allemaal en het blijkt idd ook. Toch vind ik het wel vervelend, ik ben nu goed geholpen en helemaal blij, maar ik hoop toch niet dat het meer paarden ( en eigenaren) gaat gebeuren. Klachten van een slecht zittend zadel kunnen er zo langzaam insluipen maar het paard kan er echt langdurig last van krijgen!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:51

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:53

Ik heb dus wel de ervaring dat wow serieuze klachten heel goed oplost.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 00:37

Klachten wat betreft het zadel zelf, neem ik dan aan.
Ze staan voor hun product, dus daar zorgen ze ook goed voor.
Hoe het aangepast wordt, is echter de verantwoording van de zadelpasser. In feite wordt er daarbij vanuit gegaan dat zich de boel vanzelf uitselecteert door marktwerking. In de praktijk werkt dat imo niet zo.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:11

Nou heeft wow wel het voordeel sneller te passen dan een wol zadel, met luchtvulling bereik je veel minder snel een drukpunt dan met gewone wol..

Maar goed, ik heb zelf 2 jaar gewacht met een wow kopen nadat 2 mensen bij mij op stal een paard hadden met een verschrikkelijk slecht zittend zadel(en dat zelf natuurlijk niet willen geloven)

Voor mij was het simpel, Vragen wie hun fitter was en zelf een andere kiezen, ik heb nu een zadel wat erg goed ligt ondanks dat het eigenlijk onder het zadel niet bekeken is (paard was te bang om te kunnen bewegen/lopen, laat staan draven of galopperen)

Desondanks had ik een dusdanig goede fitter dat nu mijn paard wel alle 3 de gangen onder het zadel beheerst, mijn zadel nog steeds goed blijft liggen!

Wow op zichzelfis niet per se geweldig, een goede fitter wel!