Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gr_roos schreef:BabyBell schreef:@Raja: Wat een leuk paardje en het hoofdstel staat hem goed! Je hebt denk ik alleen het kopstuk verkeerd om. Het bredere stuk moet niet tussen zijn oren zitten, maar naar achter wijzen. (weet niet of ik het zo goed uitleg)
Volgens mij zit het kopstuk wel goed, die uitsparing voor de oren zit er toch niet voor niets. Het heeft geen zin om die naar achter te doen, dan ben je het effect van de uitsparing kwijt. Ik heb ook een ander hoofdstel met zo'n kopstuk en die zat al in elkaar. Daarbij zat de uitsparing ook aan de oorkant.
haukieboy schreef:Myra schreef:Ik zou graag een bruine Cob (iemand ervaring met IJslanders, of dit de juiste maat is?) willen passen. Bij wie moet ik dan zijn?
Ik had voor mijn ijslander een standard horse nodig [forse kaakpartij]
Myra schreef:Wat zijn de kosten voor het proberen van een Multi of Competition?
Marije_jiplover schreef:Apart hoofdstel, had er nooit eerder van gehoord.
Hoe zijn de ervaringen van het bitloze hoofdstel met paarden die heel soms een noodrem nodig hebben?
Ik rijd nu met een hackemore in het bos. En in 95 tot 99% van de tijd rijd ik dus ook standaard met losse teugel, zoals dat bij een hack hoort.
Maar af en toe heb ik echt even een noodrem nodig en dan neem ik de teugels even tijdelijk 'op maat'.
Ik ben bang dat met een sidepull of zo'n kaakgekruist systeem als hiermee mogelijk is, de noodrem te soft is, als het ware.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En wat betreft de discussie over het kopstuk: ik denk dat het geen uitsparing voor de oren is, maar een drukverdeler die te maken heeft met de atlas, de eerste halswervel.
Vandaar dat hij ogenschijnlijk 'verkeerom' zal moeten.
Marije_jiplover schreef:En wat betreft de discussie over het kopstuk: ik denk dat het geen uitsparing voor de oren is, maar een drukverdeler die te maken heeft met de atlas, de eerste halswervel.
Vandaar dat hij ogenschijnlijk 'verkeerom' zal moeten.