Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:20

Op de instructievideo werd volgens mij nog uitgelegd dat het bredere stuk naar achter moet wijzen...vandaar :Y)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:22

Er staat bovendien een pijltje op met het woordje 'front' ernaast.. en dat pijltje wijst naar..... de rechte kant ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:28

Zo had ik het vorige keer ook (dus dat het pijltje naar voren, naar de oren, wijst), maar toen werd hier gezegd dat mijn kopstuk andersom moest?

Heb nu ook de logica gevolgd en de uitsparing voor de oren (zo leek het mij toch) aan de oorkant gelegd ...

(vond het op de instructievideo niet meteen duidelijk te zien, en in het boekje stond er ook niks van .. Maar misschien wordt het wel duidelijk gezegd? Heb de video niet met geluid kunnen bekijken :o )

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:05

Op de foto van Horseware zelf van de competition zit het kopstuk precies zoals bij Raja.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:38

Horseware schreef:
Op de foto van Horseware zelf van de competition zit het kopstuk precies zoals bij Raja.

Klopt en aan de hand daarvan heb ik hem ook in elkaar gezet. Andersom vind ik het ook niet mooi staan en staan de letters op zijn kop.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:01

gr_roos schreef:
BabyBell schreef:
@Raja: Wat een leuk paardje en het hoofdstel staat hem goed! Je hebt denk ik alleen het kopstuk verkeerd om. Het bredere stuk moet niet tussen zijn oren zitten, maar naar achter wijzen. (weet niet of ik het zo goed uitleg :P )

Volgens mij zit het kopstuk wel goed, die uitsparing voor de oren zit er toch niet voor niets. Het heeft geen zin om die naar achter te doen, dan ben je het effect van de uitsparing kwijt. Ik heb ook een ander hoofdstel met zo'n kopstuk en die zat al in elkaar. Daarbij zat de uitsparing ook aan de oorkant.

Volgens mij is dit geen uitsparing maar een drukverdeler.
Ik heb de gladde kant naar voren en het brede stuk naar achteren, dan wijst het pijltje "front" ook naar voren

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:04

Myra schreef:
Ik zou graag een bruine Cob (iemand ervaring met IJslanders, of dit de juiste maat is?) willen passen. Bij wie moet ik dan zijn? :)

Ik had voor mijn ijslander een standard horse nodig [forse kaakpartij]

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 13:08

Komt de video nog een keertje:

ook nog even wat foto's van micklem's eigen site:

Afbeelding

Afbeelding

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:14

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 13:16

En nog even de video van William Micklem zelf:

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:24

haukieboy schreef:
Myra schreef:
Ik zou graag een bruine Cob (iemand ervaring met IJslanders, of dit de juiste maat is?) willen passen. Bij wie moet ik dan zijn? :)

Ik had voor mijn ijslander een standard horse nodig [forse kaakpartij]

Heb je misschien een foto?

Mijn IJslander heeft niet zo'n forse kaakpartij, ik denk dat de Cob wel goed zal passen (maar misschien heb ik het mis).
Afbeelding

Klopt het dat de man in het filmpje (bovenste filmpje op deze pagina) een donkerbruin hoofdstel heeft?

Ik heb er even goed over nagedacht en wil het hoofdstel tóch graag proberen en wellicht kopen. Horseware, competition had je alleen in het zwart?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:28

Citaat:
Horseware, competition had je alleen in het zwart?

De Competition hebben we op dit moment alleen in standard horse kleur zwart op voorraad zo uit mijn hoofd. Andere maten en kleuren kunnen natuurlijk wel besteld worden.
Van de Multi hebben we wel meer op voorraad, ook in beide kleuren.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:37

Wat zijn de kosten voor het proberen van een Multi of Competition?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:52

Myra schreef:

Bij ons mag hij alleen gepast en niet uitgeprobeerd worden, want dan kunnen we hem niet meer doorverkopen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:11

:o weten jullie dat ik er niet eens op gelet heb hoe het kopstuk zit _O-
had bij het leenhoofsdstel idd wel gezien hoe het hoort te zitten en heb deze gewoon zo uit de verpakking haald en om mn paard zn hoofd gedaan :')

Ik zal er nog even goed naar kijken, want er zit idd een pijltje op met front...

Wat stom zeg..
hahahahaha

Dan zal ik een nieuwe foto als het hoofdstel wel echt helemaal op de juiste manier zit :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:25

Myra schreef:

Een vriendin had hem hem bij bitloos.nl gehuurd. Moet je wel eerst lid worden (kost 20 euro per kalender jaar en dan dan nog de verzendkosten van 17 euro.) je mag hem dan 3 weken lenen. (ik kon hem dus via haar proberen)
Misschien kan je samen met iemand de kosten delen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:15

Oeps, dan heb ik het kopstluk ook verkeerd om zitten. Leek me zo logisch met uitsparing achter de oren. :o

Myra, ik weet niet waar je woont, maar ik heb een bruine cob competition, als je in de buurt woont mag je wel een keertje passen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:00

oeh ik heb wel interesse om eens te passen ingvdh.. en misschien eens proberen.. je woont vlakbij mij zie ik!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:31

Ik heb Het kopstuk omgedraaid! Het pijltje stond idd de andere kant op. dus met de, wat op uitsparingen lijkt, kant naar achteren toe. Ik moest oven zoeken naar het pijltje en t woordje frot, maar het staat er echt := Ik denk dat het mis is gegaan toen Ik er een andere frontriem op ging passen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:31

Apart hoofdstel, had er nooit eerder van gehoord.

Hoe zijn de ervaringen van het bitloze hoofdstel met paarden die heel soms een noodrem nodig hebben?
Ik rijd nu met een hackemore in het bos. En in 95 tot 99% van de tijd rijd ik dus ook standaard met losse teugel, zoals dat bij een hack hoort.
Maar af en toe heb ik echt even een noodrem nodig en dan neem ik de teugels even tijdelijk 'op maat'.

Ik ben bang dat met een sidepull of zo'n kaakgekruist systeem als hiermee mogelijk is, de noodrem te soft is, als het ware.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

En wat betreft de discussie over het kopstuk: ik denk dat het geen uitsparing voor de oren is, maar een drukverdeler die te maken heeft met de atlas, de eerste halswervel.
Vandaar dat hij ogenschijnlijk 'verkeerom' zal moeten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:41

@ haukieboy: ik ben ook benieuwd naar een foto!

@ [***]: (off-topic) wat voor zadel is die mooie donkerbruine die ik op de foto zie staan?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 11:18

Marije_jiplover schreef:
Apart hoofdstel, had er nooit eerder van gehoord.

Hoe zijn de ervaringen van het bitloze hoofdstel met paarden die heel soms een noodrem nodig hebben?
Ik rijd nu met een hackemore in het bos. En in 95 tot 99% van de tijd rijd ik dus ook standaard met losse teugel, zoals dat bij een hack hoort.
Maar af en toe heb ik echt even een noodrem nodig en dan neem ik de teugels even tijdelijk 'op maat'.

Ik ben bang dat met een sidepull of zo'n kaakgekruist systeem als hiermee mogelijk is, de noodrem te soft is, als het ware.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

En wat betreft de discussie over het kopstuk: ik denk dat het geen uitsparing voor de oren is, maar een drukverdeler die te maken heeft met de atlas, de eerste halswervel.

Heeft idd met drukverdeling te maken. Zie de volledige video op you tube.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:14

Marije_jiplover schreef:

Aha, juist .. nu je het zegt had ik daar ergens iets van vernomen :+ Moet ik 'm ook even omdraaien :o
(altijd leuk als je een pony hebt die gewoon z'n eigen ding doet, ookal zit er iets niet goed of hindert er iets of ... :+ ).

Ivm je vraag over de noodrem kan ik je niet helpen. Ik heb er nu nog maar 2x eventjes in de bak mee gereden en daar heb ik geen rem nodig (eerder een gaspedaal :+ ), daarvoor heb ik ook altijd met een sidepull (halsterhoofdstel) en touwhalster gereden, dus ook niet echt vergelijkbaar .. Had trouwens ook niet altijd remmen hoor, maar ik heb zo'n pony waarbij je er hele martelwerktuigen aan kan hangen en hij knalt er toch gewoon door ... Hij speelt er gewoon mee, want als het echt nodig is dat hij stopt staat hij bij wijze van spreken op een honderste van een seconde stil :+

Maar zou het kruislings-systeem niet voldoende zijn denk je? Dat werkt toch op verschillende punten, dus als ze daar ineens druk voelen zullen ze toch wel even denken van: oh, wat gebeurt er? Niet? :+

@ Sonja89 : moest even kijken of ik er toen al mijn nieuwe zadel had opliggen, maar inderdaad .. Mijn nieuwe aanwinst <3 Een Freemax (Evo dacht ik) ;) (volgens mij van Pfiff tex)

Edit; heb het even opgezocht wat ik in mijn mailverkeer had staan, het is een: pfiff tex evo geruwd kalfs leder in bruin :Y) (staat nog bij: is dus ook een freemax zadel; een 18 inch ).

En het ligt als een huis <3
Haha, ben er helemaal weg van, is volgens mij het eerste zadel in z'n hele leven wat zo goed ligt op hem ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:50

@ [***]: bedankt! Hij ziet er prachtig uit! Heb zelf een IJsco dus weet niet of het straks zal passen (hij is nu pas 2) maar ga er even wat informatie over opzoeken :j De kleur matcht ook goed bij het micklemhoofdstel zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:55

Dank je :D
Had er wel wat schrik voor, had een bruin hoofdstel gevraagd maar vond het toch wel heel donker wat ik in handen kreeg := :+ Maar het valt nog wel mee denk ik ;) Niet dat ik zo'n kleuren- en setjespersoon ben, maar bv. een bruin zadel en zwart hoofstel ofzo zou ik toch niet snel doen :+

Mijn pony heeft trouwens een IJsco-model, en het zadel is typisch iets voor korte, vierkante, rondje paardjes, dus het zou moeten kunnen ;)