[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:20

Soms ben ik wel eens benieuwd hoe mijn zadel met kussens zouden liggen, maar eigenlijk geen spijt dat ik zonder kussens genomen heb. Vermoed dat ze uiteindelijk meer stoffen zouden liggen verzamelen dan gebruikt worden. :+

Phillipa

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:23

Ollytje, foto's komen me op één of andere manier wel bekend voor. Ben ook wel benieuwd wel merk/type zadel het is! En wat verstaan ze dan onder semi-boomloos?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:09

Nee, bij mijn paard ligt het zadel gewoon echt bijna op zijn kont. Kan wel 2 handen tussen het begin van zijn schoft en de voorkant van het zadel steken. Mijn M-pommel is iets krap, ga vanavond de L proberen. Misschien dat die beter ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:49

Vogeltje had ik al mailcontact mee gehad, is er echt 1 in de categorie "dat moet niet kunnen"...heel erg raar :P

Ziet er mooi uit Ollytje, straalt wel een bepaalde kwaliteit uit :)

Barefoot heeft weer een nieuw "Dressage One" zadel sample naar me opgestuurd, een dressuurzadel dat lijkt op een normaal dressuurzadel zeg maar. Ik zet hem morgen rondom op de foto en online als testzadel, ben wel benieuwd wat testers er van gaan vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:08

Oeeeeh....interesting!

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:08

pmarena schreef:
Vogeltje had ik al mailcontact mee gehad, is er echt 1 in de categorie "dat moet niet kunnen"...heel erg raar :P

Barefoot heeft weer een nieuw "Dressage One" zadel sample naar me opgestuurd, een dressuurzadel dat lijkt op een normaal dressuurzadel zeg maar. Ik zet hem morgen rondom op de foto en online als testzadel, ben wel benieuwd wat testers er van gaan vinden :)

die zou ik wel heel graag willen testen pmarena!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:12

Ik vind het best een net zadel om te zien, maar zelf ben ik niet zo van de "normale looks", vind het echt te stijf en te veel een hoog opgebouwd zadel zeg maar... met zo'n rondlopende zitting....niet mijn ding :o

Bazin van Barefoot is er wel heel erg fier op, dat is wel leuk :)

Gezien ik sowieso al niet van dit type zadel hou ben ik echt benieuwd wat mensen er van vinden die juist wel naar dit type op zoek zijn :j

Foto's en meer info volgen dus morgen, dan zet ik hem rondom op de foto en ga alle details eens goed bekijken en beschrijven want zelf heb ik er ook nog niet heel goed naar gekeken wat het nu precies is geworden :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:19

pmarena, ook echt van Barefoot zelf neem ik aan? Ik ben benieuwd!

En Ollytje, mooi zadel zeg! Hoe ziet de onderkant eruit? Heeft deze vaste kussens?

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:44

ik ga eerst het zadel van Bf Pmarena testen woep woep, dat andere zadel heb ik nu even op hold gezet. Het zijn vaste kussens die in het andere zadel zitten. Maar ik ben barefootleip dus gaat mijn voorkeur absoluut uit naar de BF ipv het voor mij nog onbekende merkzadel uit Engeland.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:50

pmarena schreef:

Lijkt het op deze? http://www.bokt.nl/markt/ad/133092/unie ... -one-zadel

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:02

pmarena laat je ons nu tot morgen wachten :oo

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:31

Ooooh Bianca en Marjolein, áls het daadwerkelijk die is, dan heeft BF echt iets prachtigs op de markt gezet zeg! Complimenten!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:32

Ooooh ik ben heel benieuwd en wil heel graag testen!!!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:41

Kwetal schreef:
Misschien moet hij gewoon liggen waar hij heen schuift? De meeste mensen leggen het ding in de nek van het paard O:)

Ik leg het zadel altijd netjes twee vingers achter zijn schouder blad. Tijdens het rijden schuift het zo ver naar achter dat er een dikke hand tussen kan. De singel zit dan bijna halverwege zijn buik! Neeeee... Daar hoort het echt niet te liggen ;)

Zonder kussens doe ik NIET meer, daar kreeg hij witte haren van op zijn rug. Precies op het punt waar mijn zitbeenknobbels zitten. Dat ga ik dus absoluut niet meer doen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:46

Puchje schreef:
Ooooh Bianca en Marjolein, áls het daadwerkelijk die is, dan heeft BF echt iets prachtigs op de markt gezet zeg! Complimenten!

Ik weet niet of het dezelfde is hoor, maar ik googelde op Barefoot dressage one en toen kwam deze naar boven. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:49

Mayflower_ schreef:
pmarena schreef:

Lijkt het op deze? http://www.bokt.nl/markt/ad/133092/unie ... -one-zadel

Niet echt, het is de herziene versie daarvan want die uit je link is nooit echt op de markt gezet.
Ik vond die eerste eigenlijk wat mooier om te zien door de moderne vorm van de kniewrong :)

Bazin van Barefoot is sinds die eerste versie (wederom) een paar jaar aan het rommelen, overpeinzen en experimenteren geweest, heeft het project tussendoor nog een poosje laten rusten, en is nu uiteindelijk heel erg tevreden over dit zadel.

Ik vind het er op het eerste gezicht niet zo heel spectaculair uitzien hoor (niet zo karakteristiek vormgegeven als de Hidalgo's bijvoorbeeld) dus verwacht er niet al te veel van, het is gewoon weer een nieuw modelletje waarvan we maar hopen dat we er wat mensen en paarden blij mee kunnen maken, maar misschien vindt men het wel niks omdat ze van Barefoot gewoon een "Barefoot" willen....en dat is dit niet echt :P

Humm...ik heb even gemeten, hij is ruglengte ca. 48 cm lang, en zitting ook ca. 48 cm lang. (gemeten van knopje voorkant, schuin naar midden achterkant lepel)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:05

Dank je muppetmayo en Nelleke. Fijn om te horen dat jullie het er goed uit vinden zien! Vele ogen zien veel meer. Ik ben ook blij met de zweetplek, niet onder hele inlages en zadel maar echt tot mooi punt, waar de druk mag zitten :D

Ik heb pommels op blote rug gepast, M past op blote rug beter. Maar met zadel en pad vind ik M juist wat knellen. Dus heb ik toch de L pommel erin gedaan, die steekt los op de rug wel iets meer af, maar zit met het zadel en pad en inlages toch beter. En ik ben ook al steeds meer gewend aan het missen van de steun aan mijn benen. Ik vind het wel heerlijk om te voelen dat Mazzel onder me ontspant, nog nooit zo gevoeld met dressuurzadel, zonder zadel wel gevoeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:23

Humm, toch net even tijd gevonden om dat nieuwe zadel beter te bekijken, en hij zit toch eigenlijk best wel heel leuk in elkaar :oo
Echt wel een stuk beter dan de Dressage One, vooral omdat hij uit verschillende lagen bestaat die echt helemaal van elkaar af kunnen waardoor het geheel veel beter aanpasbaar is aan allerlei verschillende rug-rondingen.

Heet trouwens (nu) officieel RWC Dressage :)

Ik zal verder niet het topic er mee vol zetten, ben het testzadel online aan het zetten met foto's en omschrijving ervan en Ollytje mag hem het eerst testen als ze wil :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:28

Ik ben benieuwd! Enig idee hoe duur hij ongeveer zal gaan worden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:57

Nope, die vraag heb ik ook gesteld.

Ben wel benieuwd want hij zit best ingenieus in elkaar en bestaat natuurlijk uit vrij veel onderdelen, maar wellicht valt het mee.... Hoewel die zitting natuurlijk wel een geval apart is, die is zo voorgevormd dat dat een taai onderdeel is om te maken denk ik :=

Ik ben bang dat je zo tegen de 1000 euro zit maar zodra ik het hoor laat ik het even weten :j
Weet ook nog niet wat de levertijd zou zijn hoor, en eerst maar eens afwachten wat mensen er van vinden :P

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:36

Mijn barefoot JustAdjust is binnen...!!

Zat erop en zadel schoof alle kanten op :( aan iemand met barefoot gevraagd hoe kan dit nou weer, singel 4 gaten strakker en hij lag als een huis!!! :D

Paardje liep er heerlijk ruim onder alleen der dikke buik viel erg op.. Maar wat wil je als fjord na 2 maanden vakantie

Eindelijk weer rijden ben er zo blij mee!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:44

Het barefoot zadel staat erop als testzadel!
Ik vind hem heel interessant en zou hem graag een keer in het echt zien om goed te kunnen kijken hoe alles werkt. Van wat ik zo zie lijken het systeem en de details goed doordacht. Erg origineel.
Maar zo niet mijn smaak :')

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:19

Ik vind hem gaaf!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:20

Zsdel ziet er zo op het oog goed uit. Handig dat inlage systeem aan het zadel vast en die smallere zit, nice! Weet alleen niet of ik in een maat 1 pas.... al lijkt het geen heel diepe zit.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:20

Knap zadel pmarena !