Mijn test-Barocco :

Zit net hetzelfde als mijn Roma.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marlis schreef:Op bokt gaven een aantal aan dat de zitmaat te klein is voor ons bij ons nieuwe zadels. Tijdens het passen was er een maat groter en toen werd ons aangeraden deze zitmaat te nemen. Dus zo besteld.
[ [url=m/h729Vp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9iRKvy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat denken jullie ?
Kwetal schreef:cellibelli schreef:Onder het mom durf te vragen.
weet iemand waar ik de barefoot AdJust maat 2(verstelbaar naar 1-2-3) kan testen?
Heb ze wel al gevonden in de maat 1 maar helaas daar past mijn achterwerk niet in.
En:
Wie heeft er ervaring met de Ghost Lipica?
Weet al waar je die kan hurenmaar vraagme af hoe die valt kwa zit en hoelang de
zweetbladen ong zijn
Ik heb de Lipica getest van de zomer en vond hem superfijn. Helaas 'prikten' de zweetbladen in mn knieholtes. Om die reden toch maar een Roma gekocht. Als er een keer een andere zitting bij komt wordt het een custom made Lipica met aangepaste zweetbladen.
Maar de kans is groot dat het bij jou niet prikt natuurlijk!
Kwetal schreef:Citaat:Een goed westernzadel maakt dat een ruiter van een bepaald postuur in dat model goed kan zitten - dat mensen een barrelzadel (*autocorrect maakt hier een borrelzadel van) kopen omdat hij zo lekker kort is, bewijst dat een "goed" zadel wordt aanbevolen (of aangekocht) door "verkeerde" mensen.
(...)
Dus dit is een taalkundig probleem - vervang "goed" door "passend"
Kitty_ schreef:Marlis schreef:Op bokt gaven een aantal aan dat de zitmaat te klein is voor ons bij ons nieuwe zadels. Tijdens het passen was er een maat groter en toen werd ons aangeraden deze zitmaat te nemen. Dus zo besteld.
[ [url=m/h729Vp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9iRKvy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat denken jullie ?
De zadels en pads staan mooi bij jullie hafjespersoonlijk vind ik de zitting niet te klein. ( even ter vergelijking, deze maat komt overeen met een BF Arizona maat 2) De zadels moeten nog vormen en zijn nu nog enorm stug. Naarmate het zadel meer gebruikt wordt ga je er beter in zitten. Wel mag het zadel op de onderste haf op de foto iets naar achteren.
De bevestiging van de fenders kun je ook nog iets hoger doen. Zo krijg je een stillere beenligging.
Dmv het toevoegen van extra inlagen aan de voorzijde kun je de ligging van je zadel nog iets aanpassen.
[ [url=m/orOeKv.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dTyqes.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uehSM3.png]Afbeelding[/url] ]
Kwetal schreef:Het zal best - bedankt voor de link - maar bij Ghost ligt het niet en wanneer hij voor 1 klant moet inkopen...???
Rn mogelijk is dit minder geschikt? Er zijn toch soorten in...
Kwetal schreef:Dat was ook een dingetje - de lengte van de zweetbladen, maar de grootste boosdoener waren de wrongen. Je kunt het model uiteraard ook zonder wrongen bestellen of met slechts een kleine "bolling" op die plek.
Dit is hem in wol, zonder wrong, maar alleen 1cm extra schuim op de plek waar de wrong zit.
[ Afbeelding ]
Safiera schreef:Leuk die aparte zadels! Als ik de lotto win bestel ik ook een tweede zitting (kwijl)
Mijn ghostje is grappig, hij blijft liggen waar ik 'm leg met opzadelen. Ook als dat te veel naar achteren is! Heb de ervaring met Barefoots dat ze het liefst naar de meest ideale plaats kruipen.
Heeft iemand tips of foto's van waar de Ghost mag/moet liggen tov de schouder?
Omdat het zadel vrij lang is (idd ook lengte aan de voorkant) en de schouder er gewoon onderdoor kan bewegen, mag hij misschien meer naar voren. Maar ben gewend om m'n zadel net als de barefoot, achter de schouder te leggen. Heb geen foto gemaakt, vond alleen vorige keer met afzadelen dat het zadel wat ver over de laatste rib kwam (verder dan 'normaal')Lekker duidelijk verhaal maar affin.