[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:26

Oei Iris, dat klinkt niet goed. Ik ben ook inderdaad benieuwd wat voor zadel het was?

Laurenn, ik heb mijn zadel ook via hidalgo-zadel.nl gekocht, ze hebben zelfs de kussens eronder geplakt zoals ze goed lagen bij het pasconsult :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:43

@superLiesje, dat ging ze voor mij ook doen :).

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:35

Ik had de alicante 2 besteld :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:38

Wat veel Hidalgo's ineens de laatste tijd!

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:47

Ze zijn ook echt heel mooi! Baalde er zo van maar durf er niet meer 1 aan te schaffen..

Dus toch maar Barefoot

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:00

Een vraag aan jullie, er is ook een boomloos zadel van pfiff te koop, hoe denken jullie hierover?

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:29

Ik vond de zitting erg klein vallen.. Zittinglengte zoals bij barefoot gemeten is 33cm

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:33

Ik had hier al eerder foto's geplaatst van pony met barefoot cheyenne maat 1. Nav zadel wat meer naar achteren gelegd. Tot nu toe bevalt zadel nog prima, voor ons.

Afbeelding
Afbeelding

Zweetafdrukken
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Horsefreak op 01-09-14 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:36

Nette zweetafdruk hoor!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:35

Ik stel mn vraag nogmaals aangezien ik geen reactie kreeg.. Misschien hebben mensen die wel een antwoord hebben eroverheen gelezen :) Iemand ervaring met het gebruik van een C-singel of banaansingel tegen het naar achteren schuiven van een barefoot? En zo ja: de singel 'andersom' omdoen of niet?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:58

VogeltjeM schreef:
Ik stel mn vraag nogmaals aangezien ik geen reactie kreeg.. Misschien hebben mensen die wel een antwoord hebben eroverheen gelezen :) Iemand ervaring met het gebruik van een C-singel of banaansingel tegen het naar achteren schuiven van een barefoot? En zo ja: de singel 'andersom' omdoen of niet?

Helaas geen ervaring mee..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:02

VogeltjeM schreef:

De singel andersom zou ik niet zo snel proberen met een buikig type. Waarom zou je dat willen? Het is niet dat de singelvorm er voor zorgt dat een zadel niet meer naar voren schuift met gevolg dat als je 'm omdraait dat een zadel niet meer naar achteren schuift. :+

De singelvorm zorgt ervoor dat de singelplek die bij sommige paarden meer naar voren ligt, t.o.v. de singelstoten wordt gecorrigeerd. Dit heeft dus ook alleen nut als de singel hetgene is die ervoor zorgt dat het zadel naar voren schuift. Anders heeft het helemaal geen zin.

Als jouw singel ervoor zorgt dat je zadel naar achteren schuift (wat ik uitzonderlijk zou vinden, maar who knows... ) dan zou ik eerder kijken voor een H-singel.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 00:50

VogeltjeM schreef:

Heb je een foto van je zadel op je paard met singel? Kan het niet zijn dat je he zadel zelf over de schouder legt waardoor je zadel naar achter op de correcte zadel plek schuift?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:17

Bedankt voor jullie reacties! De singelgroeve van mijn paard ligt verder naar voren dan de singelstoten, het zou dus logischer zijn als mijn zadel naar voren zou schuiven :P Maar als we na een uurtje stappen terugkomen, ligt het zadel bijna op zijn kont (ondanks goed aansingelen). Hier heb ik nog geen foto van, ik kan er vanavond eentje maken. Ik vrees dus dat mijn barefootje het niet gaat worden voor mijn paard..? ;(

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:10

pluche_pluus schreef:
Istie dan hoor, wat een fijn zadel. Flexibel en zacht, zal zich nog echt gaan vormen.

Heb zonder dek gepast en gereden om even goed de druk plekken te kunnen zien. De enige 'maar' die ik nu kan bedenken is dat de achterkant van het zadel iets naar rechts schuift. Hierdoor ligt hij op het randje van de wervelkolom. Dit zal oa rij technisch opgelost moeten worden door meer bespiering.

De foto's
Zadel ligt ietsje tever naar voren, tijdens het rijden schuift hij precies goed naar achteren.

http://i206.photobucket.com/albums/bb34/pluche-pluus/Dido/4%20jaar/IMG-20140827-WA0006_zpsno0yuniw.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb34/pluche-pluus/Dido/4%20jaar/IMG-20140827-WA0010_zpsy6rpyqnt.jpg

[ Afbeelding ]

En een filmpje van het eerste rondje, lekker wiebelig met mijn benen.

http://s206.photobucket.com/user/pluche-pluus/media/Dido/4%20jaar/VID-20140827-WA0003_zpsgucsvcjt.mp4.html

Edit: foto's zijn te groot om direct te plaatsen

Flexee, is een mooi zadel. Ik heb hem ook in mn handen en op mn paard gehad, vond het zadel persoonlijk ver boven bv de Hidalgo uitstijgen. Kwalitatief en de afwerking is heel mooi. Helaas voor ons niet geschikt.

Ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in een zadel met klitteband panelen zoals de Hidalgo/trekker/etc, dit omdat deze nooit 100% recht te plakken zijn. Ik wil naast mijn vertrouwde barefoot Madrid (die nooit meer weg gaat) ook graag een dressage look a like zadel . Heb nu een flexibel (semi boomloos) zadel besteld uit Engeland om te testen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollytje op 02-09-14 10:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:26

@Ollytje; Je kan de kussens er ook onder uit halen en gewoon met pad rijden he, als je dat prettiger vind :j
Ik heb het eerst wel geprobeerd met de kussens, maar vond het inderdaad heel lastig om ze precies goed te plakken, dus herken zeker je probleem :j

Welk zadel is dat, die je besteld hebt?

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:28

Goh kom even niet op de naam, per mi cavallo verkoopt het merk ook maar dan niet deze versie. ik zal straks even kijken hoe het merk heet iets met easy iig.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:00

Wauw Ollytje dat ziet er wel mooi uit dat zadel zeg! Hoop dat het jullie bevalt!

Horsefreak ligt netjes dat zadel :) Veel plezier ermee!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:57

Hi.. Ik kom weer even binnen stuiteren :roll:

Ik heb ook last van een naar achter schuivend zadel (en naar rechts schuivend maar dat verwijt ik aan een scheef paard/ruiter)
Ik wordt echt dood ziek van al die zadel ellende!! Kan ik eindelijk goed zitten zonder gedoe, heb ik dit weer!!
-:(-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:00

de naar achter schivende zadels, misschien even een pommelcheck op de blote rug? als die iets te smal is geworden, zou dat het schuiven misschien kunnen verklaren ...door ruimte hebben, kunnen ze ter hoogte van de schoft/schouder nog wel eens flink ontwikkelen in korte tijd waardoor dingen relatief snel wat te krap kunnen worden

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:07

Ik heb geen pommelzadel :D een hidalgo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:22

kussens of pad er onder?
de kussens kunnen natuurlijk ook te krap zitten aan de voorzijde (althans, denk ik ;) )

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:26

Als ik de kussens wijder doe ligt het zadel op de schoft.
Aan wat voor pad denk je dan?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:46

Misschien moet hij gewoon liggen waar hij heen schuift? De meeste mensen leggen het ding in de nek van het paard O:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:59

dat kan ook nog idd
No-No, gewoon een grandeurpad oid, er zijn meer mensen die een hidalgo gebruiken zonder kussens maar met een grandeurpad of andere boomloos zadelpad
als ie idd op de schoft duikt als je de kussens wijder plaatst is dat idd niet de oplossing
eens kijken wat ik nog meer kan verzinnen :P