Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:49

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:54

Ik heb de Schockemohle, wel de bèta, maar dus wel diezelfde werking. Ben er super blij mee, echt topkwaliteit en over de werking niks te klagen. Nu heeft mijn paard sowieso een fijne aanleuning en mond, maar vind het Schockemohle hoofdstel super zitten. Kwaliteit is niet te vergelijken met de 'normale' Rambo Micklems (heb die met het engelse leer nog niet in handen gehad). De Rambo heb ik namelijk ook, maar dat is in vergelijking met de Schockemohle maar een stug hard ding :o

Beetje lastig te zien zo met 3 pixels, maar hij is nog mooi ook :')
Afbeelding

Afbeelding

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:59

Hoe is de beta kva maat?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:30

kimberlyve schreef:

Ja ik. Ik heb hem nu een twee maanden ongeveer. Ik heb mijn paard ook nog maar pas, en moest een nieuw hoofdstel, dus meteen deze gekozen. Ik weet dus niet hoe mijn paard zou zijn met een ander hoofdstel, heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar vind het een heel fijn hoofdstel, van fijn leer, en super zacht. De pasvorm is ook erg mooi en fijn.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:52

Ik heb de knoop doorgehakt en ik wil graag een micklem competition gaan bestellen voor mijn e-pony. Ik twijfel alleen heel erg over de maat. Ik heb nu een hoofdstel maat cob, halsters zitten vaak maat cob op zn strakst. Hoofdstel zit dan weer niet op zn strakst. Ik las dat de micklem vaak wat kleiner valt. Natuurlijk kan ik altijd ruilen maar liever in 1x goed. Welke maat adviseren jullie ? ( voor de rambo micklem competition dan )

Myrthe_bz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:04

Mijn haflinger heeft ongeveer diezelfde maten (vorige hoofdstel was ook een cob) maar van de micklem competition paste de full perfect. Dus ik raad full aan

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:05

Nynkefleur schreef:
Ik heb de knoop doorgehakt en ik wil graag een micklem competition gaan bestellen voor mijn e-pony. Ik twijfel alleen heel erg over de maat. Ik heb nu een hoofdstel maat cob, halsters zitten vaak maat cob op zn strakst. Hoofdstel zit dan weer niet op zn strakst. Ik las dat de micklem vaak wat kleiner valt. Natuurlijk kan ik altijd ruilen maar liever in 1x goed. Welke maat adviseren jullie ? ( voor de rambo micklem competition dan )

Wij hebben twee paarden (1.58m en 1.62m) op stal staan die ook beiden een cob halster dragen (ook op z'n strakst). De kleinste heeft een redelijk grof hoofd en de grotere heeft een fijner hoofdje. Beiden dragen ze toch een full, zowel het kleinere koppie als het grotere koppie. Hoewel ze bij trenshoofdstellen wel een cobje dragen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:13

Ik raad juist small horse aan :+ heb zowel een small horse als standard horse voor Mn e pony maar die standard horse is na 4 jaar dusdanig opgerekt dat ik hem eigenlijk aan de grote kant vind..
Als je een full neemt bij een pony met een cob hoofd komt de neusriem al snel te laag op het neusbot..

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:14

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:21

Nynkefleur schreef:

Ik had voor Dabriela maat full, dus zou voor Gigi zeker weten small horse/cob nemen. :j

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:02

Hier twee paarden met maat full met een cob Micklem.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:57

MVasbo schreef:
Hoe is de beta kva maat?

Normaal. Heb voor mijn paard een maat full, zit dan qua gespen wel hoog. Hij is ruim 1.68 maar met een fijn hoofd. :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:01

Ik denk dat de cob misschien beter zou passen of niet? Ik heb er ook naar gekeken maar nog een vergelijkbare EQP onderweg dus toch gelaten maar ik zou zelf cob eerst bestellen om te passen voor m'n NRPS'er van 1,73 met een fijn hoofd :=

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:05

Ja denk dat dat ook wel zou kunnen hoor als je paard er tussenin zit :) had bij die van mij ook wel gepast denk ik! Ze hadden hier in de winkel toevallig alleen een full. Heb er alleen wel een hekel aan als ik aan de riempjes moet 'trekken' om het vast te krijgen, moet allemaal niet strak zitten. Denk dat met een maatje kleiner ook het gespje van de sperriem op de mondspleet komt te liggen en dat lijkt me niet een fijne plek. Dat kan wel een nadeel zijn.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:46

Sinds ik in 2009 dit topic opstartte met een vraag over het micklem hoofdstel en het nu na meer dan 8 jaar nog loopt, wat ik natuurlijk best leuk vind moet ik zeggen dat ik het hoofdstel nog steeds gebruik. Het leer is wat verkleurd maar het ziet er nog steeds netjes uit. Mijn paard loopt er nog steeds fijn op. Nog steeds positief dus. *\o/*

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:40

HiFive5 schreef:
kimberlyve schreef:

Ik heb deze aangekocht :j
Erg tevreden van. Als ik terug een nieuw nodig heb voor mijn andere paard, koop ik terug bij Nika. Heel erg soepel leer voor een prikje.

Ik ben meer benieuwd naar de werking vanwege de vorm

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:57

Schangah schreef:
Sinds ik in 2009 dit topic opstartte met een vraag over het micklem hoofdstel en het nu na meer dan 8 jaar nog loopt, wat ik natuurlijk best leuk vind moet ik zeggen dat ik het hoofdstel nog steeds gebruik. Het leer is wat verkleurd maar het ziet er nog steeds netjes uit. Mijn paard loopt er nog steeds fijn op. Nog steeds positief dus. *\o/*

Ha TS! Wat fijn te horen dat het je na 8 jaar nog steeds goed bevalt en dat het hoofdstel na 8 jaar er ,op wat verkleuring na, nog netjes uitziet.

mijn Micklem is nu 2,5 jaar oud en merk wel dat het leer flink is opgerekt. Heb een small horse maat voor een paard met een klein koppie. Eerst alle riempjes op het laatste gaatje gehad, maar inmiddels zit alles toch wel een paar gaatjes strakker. Leer is mooi soepel en kleur nog steeds mooi. alleen de gespen hadden wat degelijker gemogen. de pinnetjes verbuigen makkelijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:28

ik weet t niet meer.
Het hoofdstel past goed, maar hij is heel erg met zijn bit bezig ( ongebroken sweet iron met tongboog aangemeten door bitfitter)
Nu wilde ik weer mijn oude hoofdstel gebruiken om te voelen of ik verschil merkte en of het nu aan het anatomische ligt of hij gewoon moeilijk doet maar die had ik blijkbaar thuis liggen. Omdat ik niet lang gereden had en het bit er al uit had gehaald heb ik de teugels aan de ringen bevestigd en ben zo gaan rijden en daar reageerde hij weer helemaal niet op, hield de mond mooi gesloten en zijn hoofd stil.
Nu is dit geen hoofdstel om bitloos mee te rijden, ik heb de competition, maar waar ligt het nu aan?

Ik heb rubberen bitringen, zit het niet fijn met het riempje vanwege de bitringen?
Heb ik het bit toch niet op de juiste hoogte?
Toch het anatomische ( maar dan zou hij ook onrustig moeten lopen toen ik zonder bit reed)
of wat anders

in de beschrijving staat ook dat de competition niet als bitloos te gebruiken is, maar zitten die ringen niet hetzelfde dan de multi, om als sidepull te gebruiken?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:43

De multi is extra/dubbel gestikt. Die van jou niet dus daarom raden ze bitloos ermee af

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:50

ok, voor de stevigheid dus. ik wilde eigenlijk ook niet bitloos maar omdat ik door wilde rijden toch eens geprobeerd. ik vraag mij af waarom hij zo onrustig is met bit bij dit hoofdstel terwijl hij dit met bitloos niet deed.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:53

Tandarts misschien? Bit te dik?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:23

Bit is vrij smal (hij heeft ook een kleine mond en hij vind druk op tong niet fijn) en is door een bitfitter gemeten. Vreemde is dat hij daar ook nu pas op reageerde met dit micklem hoofdstel sinds 2 weken.
Maar op ditzelfde hoofdstel zonder bit reageert hij niet en hetzelfde bit in ander "normaal" hoofdstel ook niet

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:34

Paarden zijn heel duidelijk. Ik zou gewoon je gevoel volgen. Ze doen het echt niet om je te pesten maar willen iets duidelijk maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:37

Maar wat wil hij duidelijk maken?
Hoofdstel zonder bit vind hij prima, het bit ook, alleen hoofdstel icm bit reageert hij op en dat vind ik vreemd

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:24

Bij de Micklem is de druk op het bit misschien anders dan je oude hoofdstel. Ik zou gewoon proberen hoe hij reageert met je oude hoofdstel en misschien is je Micklem indd niet goed afgesteld en vind je paard hem nu niet lekker zitten in combi met bit.