Wat denken jullie ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hobbelheks schreef:Probeer het eens met je beugels 2 gaten langer je zit te ver Nasr achter en met je benen te ver naar voren in een stoelzit
Marlis schreef:Ja klopt verloor ze elke x bijna.
Wij komen van dressuur en willen ons nog omscholen maar eerst paardjes beetje conditie laten krijgen. Vooral de jongste voorzichtig ivm spierbevangenheid van sloot voor we lessen gaan.
Daphneeeej schreef:Marlis schreef:Ja klopt verloor ze elke x bijna.
Wij komen van dressuur en willen ons nog omscholen maar eerst paardjes beetje conditie laten krijgen. Vooral de jongste voorzichtig ivm spierbevangenheid van sloot voor we lessen gaan.
Ik ben mijn paardje nu ook omscholen, zitten we in zelfde schuitje. Heb ervoor ook alleen maar engels gereden. Maar ik heb dan een Boomloze bob marshall en ondervond daar geen zit problemen mee, zat meteen als een huis, beugels een gat korter dan met dressuuren goed in midden en diep zitten.
Marlis schreef:Op bokt gaven een aantal aan dat de zitmaat te klein is voor ons bij ons nieuwe zadels. Tijdens het passen was er een maat groter en toen werd ons aangeraden deze zitmaat te nemen. Dus zo besteld.
Wat denken jullie ?
Kwetal schreef:Op een goed westernzadel zit je net zo keurig als op een dressuurzadel - het hangt af van hoe het gemaakt is
cellibelli schreef:Onder het mom durf te vragen.
weet iemand waar ik de barefoot AdJust maat 2(verstelbaar naar 1-2-3) kan testen?
Heb ze wel al gevonden in de maat 1 maar helaas daar past mijn achterwerk niet in.
En:
Wie heeft er ervaring met de Ghost Lipica?
Weet al waar je die kan hurenmaar vraagme af hoe die valt kwa zit en hoelang de
zweetbladen ong zijn
Citaat:Maar 'een goed westernzadel' bestaat niet; je hebt binnen westernzadels nog zo'n enorme varieteit aan zadelvormen met allemaal een andere zit, beugelophanging enz. dat je flink de mist in kan gaan als je een barrel zadel koopt om dressuur mee te rijden. Dat heeft niets te maken met of je onafhankelijk of goed dressuurmatig zit, of met de kwaliteit van het zadel; het is gewoon niet voor een dressuurzit gebouwd, en de stugge brede beugelriemen&fenders geven daarin ook maar heel weinig speelruimte; jouw been hangt daar waar de beugelriem hangt. Ik zie in Nederland verhoudingsgewijs erg veel barrel-achtige beugelophangingen (dus stoelzit-bevorderend) voorbij komen bij ruiters die nog nooit een ton van dichtbij hebben gezien en alleen buiten rijden/in de bak dressuurmatig/reining-achtig rijden.
YoRien schreef:cellibelli schreef:Onder het mom durf te vragen.
weet iemand waar ik de barefoot AdJust maat 2(verstelbaar naar 1-2-3) kan testen?
Heb ze wel al gevonden in de maat 1 maar helaas daar past mijn achterwerk niet in.
En:
Wie heeft er ervaring met de Ghost Lipica?
Weet al waar je die kan hurenmaar vraagme af hoe die valt kwa zit en hoelang de
zweetbladen ong zijn
Ik heb de Lipica getest van de zomer en vond hem superfijn. Helaas 'prikten' de zweetbladen in mn knieholtes. Om die reden toch maar een Roma gekocht. Als er een keer een andere zitting bij komt wordt het een custom made Lipica met aangepaste zweetbladen.
Maar de kans is groot dat het bij jou niet prikt natuurlijk!