voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:18

Heb een s&b enige singel dat het zadel nog redelijk mee blijft liggen met de andere ligt het al standaard direct in de nek maar s&b (stretch en breath) kan ook niet alles voorkomen.

Gebeurt ook al die in z'n zomervacht zit unihorses.

Vraag me nu af of het zadel met bijvoorbeeld de London niet beter zou blijven liggen ? Maar om nou te investeren daar in om te ontdekken dat het ook niks is..

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:43

Is een testzadel aanvragen dan geen optie voor je? Of wellicht dat er iemand in de buurt woont waar je een ander model barefoot van kunt lenen om het even te proberen? Hopelijk vind je een oplossing want het is wel vervelend...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:00

pmarena schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Hoelang duurde het bij jullie voor jullie Barefoot aankwam? Ik wacht al een week en mijn geduld raakt op :o

Balen :(:) Als je iets gekocht wil je het toch eigenlijk liefst direct hebben -O-

Heb je geen levertijd opgekregen van degene bij wie je hem besteld hebt?

De ene keer kan het langer duren dan de andere keer..... als iemand 's ochtends een zadel bestelt dat op voorraad ligt, en de betaling wordt direct overgemaakt zodat die er 's middags is, dan kan het zadel dezelfde dag nog verstuurd worden en heb je het een dag later al binnen +:)+

Als de betaling wat langer op zich laat wachten of je net pech hebt dat een zadel even niet op voorraad is of speciaal gemaakt moet worden, dan kan het natuurlijk wat langer duren maar als het goed is word je dan wel gewoon op de hoogte gehouden over de levertijd :)

Geen levertijd nee. Heb ook geen mail gehad dat het zadel niet op voorraad was ofzo. Heb het vorige week zaterdag besteld, rond de middag. Heb het hier besteld: http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... anguage=nl. Dan wordt het toch verzonden vanuit België? Of niet :o

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:42

zaterdag en maandag zijn geen officiele bezorgdagen en dan heb je koninginnedag nog
dus als je doorgaans een week rekent..
kan je nu nog wel wat dagen extra rekenen :)*

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:36

Rider01 schreef:
zaterdag en maandag zijn geen officiele bezorgdagen en dan heb je koninginnedag nog
dus als je doorgaans een week rekent..
kan je nu nog wel wat dagen extra rekenen :)*

Aah oke, dan begrijp ik het wel. Woe had je ook nog dag van de arbeid in België...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:46

Dat is Barefoot België inderdaad :j

Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen om te vragen wat de status van je bestelling is :)

In België is Koninginnedag toch geen vrije dag denk ik trouwens? :P

Rider01

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:48

oeps, nee idd maar die dag van de arbeid miss wel?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:49

Het is vast al eens besproken hier, maar wat betekenen droge plekken onder de beugelophangingen? Paard was verder onder het zadel overal bezweet, behalve de ruggengraat dan.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:54

Sonja89 schreef:
Het is vast al eens besproken hier, maar wat betekenen droge plekken onder de beugelophangingen? Paard was verder onder het zadel overal bezweet, behalve de ruggengraat dan.

kwam dit tegen met de zoekfunctie misschien heb je er wat aan?
[HAR] drukplekken Barefoot

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:33

Rider01 schreef:
Sonja89 schreef:

kwam dit tegen met de zoekfunctie misschien heb je er wat aan?
[HAR] drukplekken Barefoot

Hmm in dit verhaal herken ik me niet echt. Er zitten geen witte haren, de plekken zijn niet verdikt, ik gebruik de inlages die standaard bij de echte Barefootpads zitten, de pommel past en weeg zelf krap 50 kg... Ook heb ik deze rit voornamelijk gestapt, dus veel druk kan er niet gestaan hebben op de beugels. Kan dit ook 'zomaar'?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:14

die droge plekken heb ik op beide van mijn paarden ook. Ongeacht of ik een pittige rit gedaan heb met veel lichtrijden en galop, of een staprit.
Zolang het niet verdikt, geen wit haar op komt en niet pijnlijk is maak ik me niet echt zorgen.

edit: nu ik het me bedenk, onder mijn Arizona heb ik dezelfde plekken als bij een london, echter heeft de Arizona verplaatsbare beugelophanging, die ik ook al meerdere keren op een andere plek gehangen heb (tegen dat ik mijn zit gevonden had :D )) en de plekken bleven hetzelfde.
Nu heb ik redelijk ronde paarden, dus moet wel redelijk aansingelen om het zadel te laten liggen, zouden die plekken niet van de singelbevestiging kunnen zijn? (beide van mijn paarden hebben singelnijd trouwens, ondanks barefoot, goede pad, soepel lederen banaansingel of een FRa of een stretch en breath singel...

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:06

Sjonge jonge Zat een paar dagen op een pagina over bitloosrijden en horsemanship en dergelijke op FB. Daar zijn ze dus echt anti bit, mag natuurlijk niks mis mee. Maar toen ik daar begon over boomloos nou toen waren de rapen gaar geloof ik. Moest mijn eigen daar zo verdedigen over het boomloos rijden. ik gaf ook aan van dat iedereen daar zo anti bit is maar er niet gekeken word naar wat een boom kan doen op een paardenrug? Nou ben daar gauw gekapt want erg vriendelijk was die sfeer daar niet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:09

Ik dacht juist dat de bitlozen ook vaak boomloos waren :?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:16

cynthiar schreef:
Ik dacht juist dat de bitlozen ook vaak boomloos waren :?

Ja maar niet op die pagina haha.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:21

Oei...erg hoor. Fundamentalisten in de bit- boom- ijzerloze wereld! Probeer vooral wat voor jou en je paard het beste werkt en ga daarmee je gang. Je moest eens weten.....ik rij mijn paard buiten in engebruik tijdelijk een boomzadel. Ik durf aan mijn bit te komen en rij ijzerloos....oef! :))

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:40

Wat vreemd, zeg! Ik ben juist helemaal overstag gegaan! Van bit- en boomruiter naar bitloos en boomloos! Vind ik zo lekker rijden, één en al vrijheid voor jou en je paard :)
Ik heb wel een paardje met ijzers, maar daar kan ik nu nog niets aan doen en dat overweeg ik later ook wel om bv. endurance te rijden!

De betaling voor mijn Barefoot Cheyenne Drytex Amber (jawel <3 ) is binnen!
Ik laat deze toch maar opsturen, wel duur... :(

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:46

uudje schreef:
Sjonge jonge Zat een paar dagen op een pagina over bitloosrijden en horsemanship en dergelijke op FB. Daar zijn ze dus echt anti bit, mag natuurlijk niks mis mee. Maar toen ik daar begon over boomloos nou toen waren de rapen gaar geloof ik. Moest mijn eigen daar zo verdedigen over het boomloos rijden. ik gaf ook aan van dat iedereen daar zo anti bit is maar er niet gekeken word naar wat een boom kan doen op een paardenrug? Nou ben daar gauw gekapt want erg vriendelijk was die sfeer daar niet.

Dit is mij eigenlijk ook opgevallen, niet daar op facebook maar gewoon in het algemeen in de paardenwereld. Alles 'moet' maar bitloos maar over boomloos hoor je ze helemaal niet praten. Zo raar eigenlijk.. Ik snap dat eigenlijk niet goed :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 05:44

Vreemd dat die groep mensen zo deed. Misschien beetje als bokt? Anti zonder-cap-rijden forum zijn wij wel...

Maar even zonder gekheid. Als ik roep dat bitloos niet werkt, is dat nog altijd voor mij zo en komt dat waarschijnlijk omdat ik het juiste hoofdstel nog niet gevonden heb. :j Boomloos is toch hetzelfde verhaal?

Op het moment werkt boomloos ook even niet voor mij... Ik vind het heel erg rottig, maar heb een zadeltje nodig dat blijft liggen als je er ondersteboven en opzij aan hangt. Over het paardenwelzijn tijdens horseballen kun je ook discussiëren trouwens... :P

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:16

Ach zo kun je overal over discussiëren .
Als het over paarden welzijn gaat .....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:27

Vraagje, ik heb een stretch & breath singel, waar ik heel tevreden mee ben, maar ik denk dat hij te groot is. Als ik aansingel heb ik nog maar 1 gaatje over aan beide kanten op de singelstoten. Is hij dan inderdaad te groot? Ti's een maat 55

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:48

Oei, gelijk je kop afgehakt daar hoor ik :=

Vaak is het inderdaad wel zo dat mensen bij wie het zelf nadenken geactiveerd is, gaandeweg overgaan op paarden veel meer buiten, veel meer ruwvoer, zonder ijzers, bit, boomloos.... als je het ene in twijfel gaat trekken volgt immers al snel het volgende :j

Zo vind ik het ook wel geinig als je het topic over die Faifax Performance singel hier op Bokt leest, iedereen helemaal verbaast wat een goed gevormde singel die meer bewegingsvrijheid geeft, voor effecten heeft :P

Ben dan wel benieuwd, dikke kans dat er toch mensen tussen zitten die erg anti-boomloos zijn terwijl dat toch wel een soortgelijk idee is :)

SuperLiesje: als je klaar bent met aansingelen en je hebt nog een gaatje over, dan past hij toch :P

Verwacht je dat het beestje af gaat vallen dan kan hij wel te groot worden natuurlijk.

Ik zelf heb het liefst de singel zo hoog mogelijk zitten, dus een gaatje over vind ik zelf voor Rena prima.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:18

Niemand een antwoord op mijn vraag over de normale BF beugelriemen? Hoe dat je weet welke maat je moet hebben? Ben hier nog niet zo bekend mee.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:04

Liamssfork schreef:
Niemand een antwoord op mijn vraag over de normale BF beugelriemen? Hoe dat je weet welke maat je moet hebben? Ben hier nog niet zo bekend mee.

Hoe lang ben je? Ik ben 1.78m. en ik heb de riemen van 1.40m. Deze zijn lang genoeg, ik heb nog ongeveer 4 gaatjes over.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:28

ik ben ongv. 1.70m maar groei nog wel, welke zou ik dan het beste kunnen nemen denk je?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:54

Hahaha, Pmarena bij mij hakken ze de kop niet zo snel af hoor, maar vond het gewoon niet leuk om me steeds te moeten verdedigen daar. Dus gewoon verwijderd die hap en klaar er mee.