Ik moet trouwens zeggen dat ik het gladleer en het micropell leer van Ghost nog gladder & kwalitatief beter vind ogen dan het normale, gladde leer van boomzadels.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marocje schreef:Maar hoe moet/kan je Nubuck nu het beste onderhouden/verzorgen? Gister naar een grote paardenwinkel geweest, en dan wordt je toch een klein beetje vreemd aangekeken dat je een product zoekt voor een Nubuck zadel.. Voor schoenen hebben ze wel, maar die bus is dus best prijzig als je er je zadel mee gaat doen (en ws na 1 keer gebruiken ook leeg is?)
Jildau schreef:Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie het met de stijgbeugels doen. Omdat deze bij Barefoot zadels niet losschieten bij een val waarbij je in de beugel blijft hangen. Op stal heeft iemand beugels met elastiek en iemand heeft een clipje onderaan de beugelriem waardoor de beugel losschiet van de riem. Wat is het beste om aan te schaffen mocht ik straks een Barefoot bezitten?
BopjeBo schreef:Als ze bij Barefoot die originele pad nu gewoon in vierkantsmodel met 3 lussen aan de bovenzijde en 2 singellussen beneden, geheel vacht rugdeel en in een paar mooie algemene kleuren waaronder wit met mooi sierrandje of zo zouden uitbrengen was het helemaal makkelijk geweest.
Jildau schreef:BopjeBo schreef:Als ze bij Barefoot die originele pad nu gewoon in vierkantsmodel met 3 lussen aan de bovenzijde en 2 singellussen beneden, geheel vacht rugdeel en in een paar mooie algemene kleuren waaronder wit met mooi sierrandje of zo zouden uitbrengen was het helemaal makkelijk geweest.
Je zou zeggen dat daar wel vraag naar is toch? Zeker nu steeds meer dressuurmutsen (waaronder ik) voor een boomloos zadel gaan.