Optioneel zijn de extra kniewrongen, die heb ik er niet bij. Dan wordt je meer in een gedwongen zit geduwd zoals een regulier dressuur zadel.
Vandaag weer gereden en morgen les, ben benieuwd wat mijn instructie ervan vind.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laran schreef:Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en ik ben helemaal klaar met boomzadels, dat heeft me de afgelopen jaren zo veel geld gekost en ik ben niks verder gekomen (behalve dat ik veel geld gedoneerd heb aan de zadelmaker)
Ik ben in bezit van 2 leuke maar brede Haflinger merries van 9 en 10 jaar oud.
De merrie van 10 heeft het afgelopen jaar bijna niks gedaan ivm een blessure aan haar voorknie. En je raad het al het zadel past voor geen meter meer![]()
Ik ben haar nu rustig weer aan het op pakken en dat gaat al best lekker.
De merrie van 9 is een apart verhaal we hebben haar nu 6 jaar en ik kan haast op 2 handen tellen hoe vaak we echt gereden hebben. Op dit moment zijn we lekker bezig met grondwerk en longeren en dit gaat heel goed, heb afgelopen week zelf al weer een keer ''gereden''(rondje hobbelen).
Ik rij nu met een bbp en dat bevalt best goed ik ''mis'' alleen het zadel gevoel en een beetje stevigheid.
Nu kijk ik al een tijdje naar de Londen en de Barrydale. Maar ik heb helemaal geen ervaring met boomloos, dus misschien kunnen jullie mij helpen??
Oja misschien handig om te weten ik ben 1.82, ik weet niet of dat nog invloed heeft op de keuze van een zadel.
Respect als je dit allemaal gelezen hebt
jokari schreef:Hihi Dani, je ziet het zadel bijna niet liggen.Ik zou denken dat het een klein beetje verder naar achter mag ? Hopelijk bevalt het rijden ermee.