voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:40

_PatriciaH

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:20

Een rare vraag misschien maar ik heb er last van dat de Heavy Duty inlages een stuk korter zijn dan de VPS inlage`s. Het schuift in mijn pad en ik hou ruimte over. Als ik het naar achter trek krijg ik geen schuurplekken maar duikt het zadel naar voren en schuif ik ze naar voren krijg ik weer schuurplekken.

Iemand hier ook last van of een oplossing? Heb al geprobeerd ze boven op de andere inlages te leggen zodat ze niet meer schuiven maar dat lost de andere problemen niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:24

Huh, wat raar. Ik moest de HD inlages juist inkorten, terwijl de gewone VPS inlages wel precies passen in mijn (FRA) pad :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:04

@dubbeldun en jokari, in een maat 1 zit ik gewoon echt te krap. Door mijn lange benen heb ik namelijk ook relatief lange bovenbenen en daardoor ligt mijn been tegen de pommel en om de ruimte voor te compenseren zit ik dan te veel achter op het zadel. Dit is niet op te lossen door mijn beugels langer te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:18

Maar dan pas je dus niet in een maat 1, want het gaat niet alleen om je kont die er in moet passen :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:10

Net ook eens gekeken naar productie nummer van de mijne (stond bij mij onder aan het zweetblad waar je beugelriem over loopt ongeveer). Mijne is een stella, zwart, maat 1, uit week 47 uit 2009 (1201154709- 10014). Nu eens een natte doek nemen en zadel eens beetje kuisen :).

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:37

Hoelang duurde het bij jullie voor jullie Barefoot aankwam? Ik wacht al een week en mijn geduld raakt op :o

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:46

Ik wil over 2 weken de barefoot cheyenne bestellen plus een hoes, maar die is niet op voorraad. Als ik hem evengoed bestel word die dan gewoon nageleverd als ie weer op vorraad is of moet ik dan ook nog verzendkosten betalen? Aangezien het voor mij een vrij grote bestelling is. Gaat om bf cheyenne, de pad, singel en hoes. Zou dat zonde vinden als ik alsnog vz kosten moet betalen, iemand info?

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:04

Ik ga maandag de BF Cheyenne incl. toebehoren bestellen maar wou eigenlijk de extra brede beugelriemen. Kunnen deze écht alleen maar aan de atlanta, cherokee en alle westernzadels? Alvast bedankt

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:06

Aan de cheyenne kunnen alleen beugelriemen tot 2,5 cm. Die brede zijn 5 cm. De ring waar het doorheen moet is 2,5 cm, vandaar.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:09

Oh jammer, maar bedankt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:19

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:21

Zoek en Blijheid: ik snap het niet helemaal waarom de ene persoon ze te kort vindt en de ander te groot...ze zijn allemaal dezelfde maat zover ik weet, heel erg maf... :o

Kun je ze niet fixeren met een stikseltje garen in je pad bijvoorbeeld...?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:23

Zasread: is normaal inderdaad, dat je met langere benen en slanke billetjes toch een langere zitting nodig hebt om de bovenbenen een beetje fatsoenlijk kwijt te kunnen. Soms wel wat onhandig inderdaad... net als korte pootjes.

Meeste zadels zijn toch voor mensen van rond de 1m70 / 1m80 volgens mij :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:27

TrIjNiE__ schreef:
Hoelang duurde het bij jullie voor jullie Barefoot aankwam? Ik wacht al een week en mijn geduld raakt op :o

Balen :(:) Als je iets gekocht wil je het toch eigenlijk liefst direct hebben -O-

Heb je geen levertijd opgekregen van degene bij wie je hem besteld hebt?

De ene keer kan het langer duren dan de andere keer..... als iemand 's ochtends een zadel bestelt dat op voorraad ligt, en de betaling wordt direct overgemaakt zodat die er 's middags is, dan kan het zadel dezelfde dag nog verstuurd worden en heb je het een dag later al binnen +:)+

Als de betaling wat langer op zich laat wachten of je net pech hebt dat een zadel even niet op voorraad is of speciaal gemaakt moet worden, dan kan het natuurlijk wat langer duren maar als het goed is word je dan wel gewoon op de hoogte gehouden over de levertijd :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:30

Nog een vraagje (sorry komt misschien een beetje stuntelig over en weet niet zeker of dit dan in het goeie topic staat). Hoe weet je nou welke lengte normale BF beugelriemen je moet hebben? 130 of 140 cm? Ben hier nog niet zo bekend mee helaas.
Laatst bijgewerkt door Liamssfork op 04-05-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:30

Kermis schreef:
Ik wil over 2 weken de barefoot cheyenne bestellen plus een hoes, maar die is niet op voorraad. Als ik hem evengoed bestel word die dan gewoon nageleverd als ie weer op vorraad is of moet ik dan ook nog verzendkosten betalen? Aangezien het voor mij een vrij grote bestelling is. Gaat om bf cheyenne, de pad, singel en hoes. Zou dat zonde vinden als ik alsnog vz kosten moet betalen, iemand info?

Ik weet niet waar je wilt bestellen? Maar normaal gesproken wordt alles gewoon in 1 keer verstuurd, je hebt immers niet zoveel aan je zadelhoes enzo, zonder je zadel :P

Overigens bij mij op de site, ik ben vanalles aan het bijwerken, er staan nu nog wat dingen "niet op voorraad" die ik wel gewoon weer binnen heb gekregen, ben nog het 1 en ander aan het uitpakken en nieuwe artikelen op de website aan het zetten enzo, maar maandag is alles weer up-to-date als er geen rare dingen gebeuren :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:37

Liamssfork schreef:
Ik ga maandag de BF Cheyenne incl. toebehoren bestellen maar wou eigenlijk de extra brede beugelriemen. Kunnen deze écht alleen maar aan de atlanta, cherokee en alle westernzadels? Alvast bedankt

Inderdaad zoals Cynthiar zegt: de "Engelse" modellen van Barefoot worden met een beugelophanging met 25mm smalle ringen geleverd, omdat daar de normale beugelriemen (en endurance-fenders) goed stevig in passen. Aan die zadels zien brede westernfenders er ook niet bepaald chique uit zeg maar ;)

De westernmodellen daar gebruik je in principe westernfenders aan, dus die beugelophangingen hebben brede ringen zodat de 50mm brede fenders er in passen. Of de brede riemen.

MAAR. Omdat de beugelophanging losgehaald kan worden (klittenband) kun je er wel een andere maat (qua ringen) op vastmaken.

Sinds kort heeft Barefoot besloten om (toch...) de losse beugelophangingen te gaan verkopen. Je kunt dan dus een andere maat er op doen als je dat echt graag wilt :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:12

aha! Dat is wel fijn om te weten, dankje pmarena

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:29

pmarena schreef:
Wendy_Chewie schreef:
@pmarena: ook het daglicht mocht niet baten, niets te vinden :(
Enkel een aantal zilverkleurige cirkeltjes onder het linkerzweetblad...

Edit:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MQF3BVJB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P8XTR3PF.jpg

Huh? Meegenomen door aliëns en het serienummer vervangen door zilveren kringetjes?? :=

Nee geen idee, even het serienummer vergeten zeker...?? Wel maf...

Waarom wil je het eigenlijk weten? :)

Ik heb hem tweedehands te koop, maar de kandidaat koper wil hem niet zonder nummer... :(

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:01

Kan je ondanks Heavy Duty inlages ook een droge plek krijgen bij de beugelophanging? Het zadel zelf heeft ook (leren) kussens.

Helaas geen foto van de afdruk, want na de rijfoto's was de batterij van de camera leeg :') Het paard had niet erg gezweet, alleen bij aan de voorkant en achterkant van de "afruk". Dus ik weet niet zeker of het droog was bij de beugels, en iets onder de zit, vanwege het niet verder zweten of vanwege druk. Vandaar mijn algemene vraag over de Heavy Duty inlages :) Want Pmarena jij gebruikt ze toch ook onder je Christ zodat je gewoon kan lichtrijden of heb ik dat verkeerd begrepen?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:24

pmarena schreef:
Kermis schreef:

Ik weet niet waar je wilt bestellen? Maar normaal gesproken wordt alles gewoon in 1 keer verstuurd, je hebt immers niet zoveel aan je zadelhoes enzo, zonder je zadel :P

Overigens bij mij op de site, ik ben vanalles aan het bijwerken, er staan nu nog wat dingen "niet op voorraad" die ik wel gewoon weer binnen heb gekregen, ben nog het 1 en ander aan het uitpakken en nieuwe artikelen op de website aan het zetten enzo, maar maandag is alles weer up-to-date als er geen rare dingen gebeuren :)

Ik wil het bij jou op de website bestellen :) Weet ik zeker dat alles gewoon goed gaat!
Vind die andere websites een beetje eng, als ik het gewoon op de barefoot website haal weet ik zeker dat ik geen namaak troep krijg!
Bedankt voor de info! je zal mijn bestelling 23 mei wel tegemoet zien! Groetjes

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:11

Word nu even heel erg moedeloos van mijn zadel.

Ik heb een passende pommel (vandaag nog nagekeken) en ideale singel in mijn geval toch.
Maarrr mijn zadel schuift bij normaal singel toch naar voren in een stevige galop, dan stap ik achter af en los ik de singel leg het goed en trek terug aan maarja. Als ik extreem aansingel geen probleem dan schuift die niet maar lijkt me niet aangenaam voor paard lief ? Enige wat nog kan zijn is dat mijn pad onder mijn zadel te glad is maar hoe test je dat zonder direct een enorme investering te maken ?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:25

hetlevenwint schreef:
Word nu even heel erg moedeloos van mijn zadel.

Ik heb een passende pommel (vandaag nog nagekeken) en ideale singel in mijn geval toch.
Maarrr mijn zadel schuift bij normaal singel toch naar voren in een stevige galop, dan stap ik achter af en los ik de singel leg het goed en trek terug aan maarja. Als ik extreem aansingel geen probleem dan schuift die niet maar lijkt me niet aangenaam voor paard lief ? Enige wat nog kan zijn is dat mijn pad onder mijn zadel te glad is maar hoe test je dat zonder direct een enorme investering te maken ?

even stofzuiger, om de verhaarharen eronder weg? gleed het hier toch een stuk minder :+

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:55

hlw: heb je een banaansingel?