Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaitlyn schreef:Is er iemand die mij kan adviseren?
Ik rijd mijn paard normaal met gecombineerde neusriem, heb ook een tijdje met lage neusriem gereden maar daar was ze niet anders op. Tijdens het springen rijd ik haar met een mexicaanse neusriem. Vind haar niet anders te rijden met de hoofdstellen, heb alleen bij beide hoofdstellen een ander bit in hangen.
Ze is af en toe onrustig in haar aanleuning en haar mond (tong over het bit gooien, maar blijft dan gewoon normaal te rijden). Gebit is goed, osteopaat is er 2 weken geleden nog bij geweest en ook helemaal goed, zadels zijn onlangs nog nagekeken en helemaal goed, dus dat kan ik uitsluiten. Zo spontaan als dat ze die tong er af en toe overheen gooit, zo snel kan ze 'm ook ineens weer terug trekken. Bitten passen ook goed, heb samen met een bitfitter van alles gepast en geprobeerd en hier liep ze het fijnste op.
Nu lees ik wat dingen over zenuwbanen bij de kaak etc. wat paarden vervelend kunnen vinden?
Ik moet er overigens wel mee op spring en dressuurwedstrijd kunnen. Ik ken helaas niemand met zulke hoofdstellen, dus een keer wat uitproberen gaat helaas niet.
Kaitlyn schreef:Is er iemand die mij kan adviseren?
Ik rijd mijn paard normaal met gecombineerde neusriem, heb ook een tijdje met lage neusriem gereden maar daar was ze niet anders op. Tijdens het springen rijd ik haar met een mexicaanse neusriem. Vind haar niet anders te rijden met de hoofdstellen, heb alleen bij beide hoofdstellen een ander bit in hangen.
Ze is af en toe onrustig in haar aanleuning en haar mond (tong over het bit gooien, maar blijft dan gewoon normaal te rijden). Gebit is goed, osteopaat is er 2 weken geleden nog bij geweest en ook helemaal goed, zadels zijn onlangs nog nagekeken en helemaal goed, dus dat kan ik uitsluiten. Zo spontaan als dat ze die tong er af en toe overheen gooit, zo snel kan ze 'm ook ineens weer terug trekken. Bitten passen ook goed, heb samen met een bitfitter van alles gepast en geprobeerd en hier liep ze het fijnste op.
Nu lees ik wat dingen over zenuwbanen bij de kaak etc. wat paarden vervelend kunnen vinden?
Ik moet er overigens wel mee op spring en dressuurwedstrijd kunnen. Ik ken helaas niemand met zulke hoofdstellen, dus een keer wat uitproberen gaat helaas niet.
_PatriciaH schreef:Sinds het weekend ook een Multi Bridle maar hebben jullie er ook last van dat het deel vanaf net onder het jukbeen naar de neus zover af staat?
Ik wil het bitloos gebruiken maar bij een kleine correctie komt het helemaal los?
Ook als ik het strakker doe zit het nog niet aan...
_PatriciaH schreef:Bedankt voor je bericht Majabeestje, dacht al dat het aan mijn IJslander lag maar jij hebt er dus ook last van.. had eerst een cob en veel te groot, nu een pony en krijg het maar net dicht aan de neus. Mijn twijfel word bevestigt, stuur deze ook terug en ga opzoek naar iets anders, jammer.
Kaaaren schreef:Ik zou ook graag een anatomische neusriem/hoofdstel willen voor mijn mini paardje (93cm), is er iemand in dit topic die ze op maat maakt? Ik denk zelf niet dat ze te koop zijn zo klein.
haffishetti schreef:Kaaaren schreef:Ik zou ook graag een anatomische neusriem/hoofdstel willen voor mijn mini paardje (93cm), is er iemand in dit topic die ze op maat maakt? Ik denk zelf niet dat ze te koop zijn zo klein.
*stille meelezer*
Kijk even op deze facebookpagina, zij maakt mini micklems op maat![]()
https://www.facebook.com/gissupplies/
Janntjuh schreef:Euforie schreef:Kennen jullie de hoofdstellen van graziozo? Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van het (in zoverre) anatomische van deze hoofdstellen?
Ik heb zelf de riva van dit merk, paard loopt er opzich wel goed op maar ze reageerd nog beter op een breder kopstuk.
Anyway, ben nieuwsgierig naar andere ervaringen met dit merk.
Ik heb net even gespiekt. Zijn wel hele mooie hoofdstellen maar ik kan er niet echt iets anatomisch aan zien. Het kopstuk lijkt wel lekker zacht en de neusriem bij sommige modellen iets bijgesneden zodat de bitringen ruimte hebben, maar hij is niet anatomisch gevormd.