[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:57

Sorry! Zal googlen. :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:01

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:06

Ik vind de cherokee groter uitvallen kwa zit. Kwa lengte weet ik niet.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:08

Atent - als je even de moeite neemt om op de link in de post boven jouw post te klikken, zie je alle maten staan

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 07:41

Vanmiddag worden onze freemax zadels bezorgd.
Hekaas maandag pas rijden.
Ben zo benieuwd.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:57

Kwetal schreef:
Atent - als je even de moeite neemt om op de link in de post boven jouw post te klikken, zie je alle maten staan

Sorry. Meld alleen maar mijn ervaring ermee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:51

Ik vind de London zoals het er op de foto uitziet prima gaan, maar denk dat het wel tricky is of je tijdens het rijden ook zo netjes blijft zitten zeg maar :)

Dat is iets dat je eigenlijk alleen al rijdens kan ervaren, of je netjes tussen pommel en cantle in blijft zitten en niet teveel op de cantle terecht komt.

Qua maten is het best een beetje vaag vaak... het ene of het andere zadel (van hetzelfde merk, maat en type!) kan ook best wat anders vallen qua ruimte dus het kan prima zijn dat iemand een London heeft en daar met maat 44 super in zit, terwijl een andere op papier hetzelfde zadel heeft maar het met maat 40 al erg krap is.

Hoe je lichaamsbouw precies is kan ook een boel schelen, het hoeft niet alleen spek te zijn maar ook gewoon als je langer bent heb je al snel minder ruimte :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:34

Atent schreef:
Kwetal schreef:

Sorry. Meld alleen maar mijn ervaring ermee!

En ik dacht dat je de lengte letterlijk wilde weten :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:42

Ik heb een Cherokee gehad en heb nu de Barrydale. De London heb ik met teteltee gepast en dat is mijn ervaring ermee. Ik ben superblij met m'n Barrydale. Kan er heerlijk op zitten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:52

*stille meelezer komt even binnenvallen*

Is de lexington zonder die extra VPS kussens in de achterkant ook ergens te testen?

Ik moet voor de zoveelste keer dit jaar m'n zadel weer laten aanpassen omdat ie weer veel te krap is geworden. Nu ga ik komend jaar van baan wisselen waardoor ik nog onregelmatiger (lees: ben zo'n 3 tot 5 dagen per week in het buitenland) ga trainen met paardlief en ik ben bang dat ik zijn rare bouw + rare stofwisseling dan helemaal niet meer kan opvangen met een boomzadel.

Ik neig nu toch weer heel erg naar boomloos en mijn voorkeur gaat uit naar een veelzijdigheids/dressuurzadel. Ik vind de barrydale helemaal geweldig maar ik vind die extra flap bij de kuit wat ongunstig, zeker omdat ik met mijn lange benen in combinatie met de bolle buik van haflingerlief al amper met mijn kuit tegen zijn buik aan kom. (Ook met barebackpad en met m'n huidige zadel).

Zadels die nu op m'n 'verlanglijstje' staan zijn:

- Barefoot Lexington zonder extra vps achterin
- Ghost Roma/Firenze
- Barefoot Just Adjust

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:10

Ghost Roma zit wel wat smaller.... dat zou helpen bij Bolle Buiken :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:13

Er is er maar 1 van deze Lexington en die ligt bij mij te wachten op iemand die ik er heel blij mee kan maken omdat dat gekke VPS er niet in zit :j

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:19

Ik heb een ghost op mijn bolle haflinger, en dat is echt een aanrader, zit lekker en mooi smal, ligt als een huis.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:26

+:)+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:27

Atent schreef:
Ik heb een Cherokee gehad en heb nu de Barrydale. De London heb ik met teteltee gepast en dat is mijn ervaring ermee. Ik ben superblij met m'n Barrydale. Kan er heerlijk op zitten.

Beviel de Cherokee ook? Of zit deze redelijk gelijk aan de London.

Werd vanochtend wakker met blauwe bovenbenen dus dat zegt wel genoeg.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:57

Ik zat niet netjes in de cherokee. Trok erg m'n been op. Verder zat die zalig. Bij m'n Barrydale geen laat van.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:03

Ik heb gisteren mijn Arizona nut gepast. Ik heb er nog niet op gezeten want de blauwe fork schuift in de ruimte waar hij hoort. Is dat normaal? De fork die er in zat die vult wel helemaal de ruimte maar die past naar mijn idee niet lekker. Die fork is trouwens helemaal met een laagje leer bekleed. Kan ik dan nog wel achterhalen welke maat dat is? Volgens de verkoper een M.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:37

Volgens de site is blauw xxl.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:39

Dit staat ook op de site over de nieuwe gekleurde forken:

Let op: de pommel en fork werden de eerste jaren niet voorzien van kleurtjes. Ze werden de eerste jaren gemaakt van fiberglas (wit-gelig vezelig materiaal). Daarna werden ze een tijdje in wit PU materiaal gemaakt. Sinds enkele jaren hebben ze pas kleurtjes gekregen. Vanf dit moment is de maatvoering niet meer veranderd. Oudere pommels / forken kunnen wat volumineuzer of juist wat minder volumineus zijn waardoor deze nieuwere pommels en forken niet altijd (mooi) passen in oudere zadels. Ze kunnen te groot zijn waardoor de rits niet dicht kan, of ze liggen een beetje los in het zadel.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:42

Ja dat had ik gelezen. Maar niet echt opgeslagen geloof ik... oeps..
Maar het leek me zo vreemd dat een xxl losser ligt dan een M. Hoe vullen jullie die ruimte op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:50

Misschien een dunne, stroeve lap eromheen wikkelen zoals zeemleer tot hij de ruimte wel opvult?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:25

pmarena schreef:
Er is er maar 1 van deze Lexington en die ligt bij mij te wachten op iemand die ik er heel blij mee kan maken omdat dat gekke VPS er niet in zit :j

Ze zijn toch ook te bestellen eventueel? Maar dus niet te testen. :+ Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik ooit weer voor boomloos ga dat ik dan echt wil testen omdat dat me in het verleden een hoop geld en gedoe had gescheeld. :D

In theorie lijkt de Ghost me ook wel wat maar ik wil eigenlijk even afwachten hoe hij zich in de praktijk gaat bewijzen. Toch al regelmatig ghosts op MP en bokt-markt voorbij zien komen omdat men er toch niet zo tevreden over was. Van degene die ik voorbij zie komen ben ik niet zo gecharmeerd van de staat van het leer :o Ik weet dat het vetleer en de suede er geleefder uit komen te zien maar ik vind sommige er echt al uitgeleefd uitzien en ze zijn nu 1 jaar op de markt ongeveer?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:48

Ja hoor, dat wel natuurlijk dat ze te bestellen zijn :j En deze van mij mag gerust getest worden, kan in overleg ook eventueel met Lilianne mee met de zadelpasservice :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:21

Nelleke - er is ook gladleer, dat is misschien leuker voor je? En dan alleen lamsvacht/nubuck etc. op het zitgedeelte? En ik vraag me soms ook af wat mensen met hun zadel doen :o Af en toe schoonmaken en een likje vet doen wonderen..... :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:13

Aan het leer wat ghost gebruikt zal het niet liggen..Is echt heel mooi kwaliteitsleer :j