[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:37

Hey allemaal,

Ik heb een vraagje. Heb ook al met pmarena gemaild en ga haar advies sowieso opvolgen, maar ik ben benieuwd naar meerdere ervaringen :)

Ik heb een barefoot Atlanta waar ik supercontent mee ben. Hij is ongeveer 10x gebruikt op een tinker (door mijzelf, heb het zadel nieuw gekocht). Nu heb ik een shire gekocht en wil ik hem op mijn shire gebruiken. Mijn zadel is nog vrij nieuw natuurlijk, dus enigszins schuiven is misschien niet vreemd, máár.. Hij schuift ontiegelijk naar achteren. De singelgroeve van mijn paard ligt verder naar voren dan de singelstoten. Mijn zadel schuift echter niet naar voren, maar dus naar achteren :P Zou een singel zoals de Rossner Comfort hier iets aan kunnen helpen?

(sidenote: mijn M-pommel is iétsje smal, dus ga ook op aanraden van pmarena sowieso even een L proberen, misschien scheelt dat ook, al ligt de M niet zo heel erg verkeerd)

minikatje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:43

Klein vraagje.
Een rode pommel is maat L?
Is dit altijd zo geweest?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:45

pluche_pluus schreef:
Hoi allemaal,
Paar maanden terug (om precies te zijn, 13 weken)
Is Petra van per mi Cavallo bij mij langs geweest om diverse zadels te passen. Ik had mijn hoop gevestigd op de hidalgo maar helaas schoof deze teveel bij mijn paard.
Trekker zat helaas te breed, de andere merken weet ik niet precies het fijne meer van.
Uiteindelijk de FlexEE geprobeerd en wat een fijn zadel!
Ondanks dat Dido zich echt als een niet willend monster had misdragen liep ze beter dan met de hidalgo.
Dus in bestelling, choco Havanna kleur, 18 inch en dressuur.
(Met bruine lederen banaansingel en bruine T beugel riemen icm zwarte beugels)
En vanavond is het eindelijk zover *\o/* *\o/* we gaan mijn eigen FlexEE op puppy Dido leggen. De kleur van het zadel is wel een teint donkerder dan ik had verwacht, had dezelfde kleur verwacht als mijn singel. Maar dat mag de pret niet drukken.
Dido (en ik) staan trouwens ook op de website:

Mooi zadel! Heb je de FlexEE ook langer mogen uitproberen of alleen tijdens het zadelpasconsult?
http://www.permicavallo.nl/flexee-dressage.php

Vanavond zal ik foto's plaatsen.

@MissCharlie, ik zat ook onnatuurlijk breed met mijn bekken op de barrydale waardoor ik niet kon ontspannen. De Arizona zit veel lekkerder :j kennis had deze voor haar schimmel, zij heeft nu een Billy cook geloof ik. Ook prettig zadel (wel groot als je Engelse zadels bent gewend)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:46

Mn tekst weg...

Mooi zadel pluche_pluus. Heb je het zadel ook langer mogen proberen of alleen tijdens het zadelpasconsult?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:00

pluche_pluus schreef:
@MissCharlie, ik zat ook onnatuurlijk breed met mijn bekken op de barrydale waardoor ik niet kon ontspannen. De Arizona zit veel lekkerder :j kennis had deze voor haar schimmel, zij heeft nu een Billy cook geloof ik. Ook prettig zadel (wel groot als je Engelse zadels bent gewend)

Thanks voor de tip! Ik zal naar allebei eens kijken :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:04

Akke_sSpring schreef:
Mn tekst weg...

Mooi zadel pluche_pluus. Heb je het zadel ook langer mogen proberen of alleen tijdens het zadelpasconsult?

Nee dat niet, het zadel is niet te huur wat bijvoorbeeld barefoot wel heeft. Toch merk je (tenminste ik wel) binnen 5 min of het iets is of niet.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:15

Fijn dat de FlexEE zo goed bevalt Pluche_pluus! Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben! Ben wel heel benieuwd naar een foto! De foto's op de website zien er iig goed uit :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:09

Pluche_Pluus, wat fijn en wat staat het mooi. :)

Edit: of ben jij dat niet op de fotopagina?

Zie net op track & trace dat mijn testzadel (Ghost) is bezorgd bij de buren. Vanavond passen (is het al 17:00 uur?)! :):)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:38

Dani_ schreef:
Pluche_Pluus, wat fijn en wat staat het mooi. :)

Edit: of ben jij dat niet op de fotopagina?

Zie net op track & trace dat mijn testzadel (Ghost) is bezorgd bij de buren. Vanavond passen (is het al 17:00 uur?)! :):)

Ik ga vanavond voor het eerst mijn eigen bestelde set erop leggen. Ik sta wel op de dressuur pagina van de flexee van petra. Op de fotopagina sta ik (nog) niet met mijn zadel.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:37

Oeh, die flexee ziet er goed uit!

Ik heb vandaag uit nood een boomzadel op mn paard gehad. Ter bescherming heb ik wel mn pad eronder gedaan. Paard liep veel minder soepel dan normaal met boomloos :(:)
Het meisje dat reed is gelukkig niet zwaar en de zweetafdruk was best wel netjes gelukkig, maar het bewijst wel dat mijn boomloos veel fijner is :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:57

Istie dan hoor, wat een fijn zadel. Flexibel en zacht, zal zich nog echt gaan vormen.

Heb zonder dek gepast en gereden om even goed de druk plekken te kunnen zien. De enige 'maar' die ik nu kan bedenken is dat de achterkant van het zadel iets naar rechts schuift. Hierdoor ligt hij op het randje van de wervelkolom. Dit zal oa rij technisch opgelost moeten worden door meer bespiering.

De foto's
Zadel ligt ietsje tever naar voren, tijdens het rijden schuift hij precies goed naar achteren.

http://i206.photobucket.com/albums/bb34/pluche-pluus/Dido/4%20jaar/IMG-20140827-WA0006_zpsno0yuniw.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb34/pluche-pluus/Dido/4%20jaar/IMG-20140827-WA0010_zpsy6rpyqnt.jpg

En een filmpje van het eerste rondje, lekker wiebelig met mijn benen.

http://s206.photobucket.com/user/pluche-pluus/media/Dido/4%20jaar/VID-20140827-WA0003_zpsgucsvcjt.mp4.html

Edit: foto's zijn te groot om direct te plaatsen

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:08

Voor de eigenaars van een hidalgo zadel: kregen jullie een zadelhoes bij het zadel?

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:21

Laurrren schreef:
Voor de eigenaars van een hidalgo zadel: kregen jullie een zadelhoes bij het zadel?

Ik heb er geen zadelhoes bij gekregen. Was dat je beloofd? Volgens mij is dat namelijk ook niet standaard.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:22

Nee Laurren, ik heb er zelf eentje bijgekocht. :)

Leuk Pluchepluus!

Net Ghost gepast en gereden. Heel fijn! Foto's volgen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:35

Lauren, bij mijn Hidalgo kreeg ik er een hele mooie zadel hoes bij.
buitenkant is van katoen en binnenkant van fleece :) Voor zover ik weet is het alleen standaard bij de special modellen.

Pluche, mooi hoor! Zadel staat goed op Dido! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:00

Ik heb bij mijn hidalgo een dikke fleece zadelhoes gekregen, maar ik heb een testzadel overgekocht dus dat is misschien anders dan bij een nieuwe :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:14

Ik deed er standaard een zadelhoes bij, als extra service. Ik heb wisselend bij de special modellen een hoes erbij gekregen vanuit Hidalgo, de ene keer wel, andere keer niet.
Dani, ben benieuwd naar foto's!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:35

Ziet er goed uit zeg die FlexEE :D Heel veel plezier ermee!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:04

Heb dus ook een mooie hoes erbij gekregen bij mijn hidalgo zadel.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:40

Ben benieuwd of ik er een hoes zal bijkrijgen :) heb de valencia II gekocht.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:39

minikatje schreef:
Klein vraagje.
Een rode pommel is maat L?
Is dit altijd zo geweest?

Er zijn veranderingen geweest, het is allemaal wel terug te vinden op de webpagina van barefoot.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:10

Laurrren schreef:
Ben benieuwd of ik er een hoes zal bijkrijgen :) heb de valencia II gekocht.

Waar heb je hem besteld?
Ik heb hem gekocht bij hidalgo-zadels.nl en daar kreeg ik wel een hoes bij :) Erg mooie degelijke dikke hoes.

@pluchepluus fijn dat het zadel je bevalt! Zit het ook stevig?

@superliesje Daar ben ik ook wel blij mee :) Ik heb toch behoorlijk getwijfeld, ook omdat er altijd mensen zijn die zeggen dat het zadel helemaal niet goed ligt. Maar goed, als mijn paard er het beste mee loopt, en ik zit er fijn op, dan maakt het mij helemaal niks uit of het volgens bepaalde normen niet ligt zoals het hoort te liggen. Ik heb de afgelopen paar maanden meer vooruitgang geboekt dan in het hele jaar daarvoor. Ik hoop wel dat het zo blijft en dat ze niet uiteindelijk alsnog drukplekken krijgt, maar dat laat mijn paard dan snel genoeg merken. Ik ga nu ook maar gewoon met de taco springen, zo hoog springen we nu toch niet.

Hier een foto:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=700837956620461&l=e9bd7420bf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:25

@Hinke; Ik maak ook met de Caracas geregeld een sprongetje, en in elk geval tot een cm of 60-70 gaat dat prima, dan heeft jou zadel zelfs nog een wat makkelijker model om mee te springen, komt vast goed dus :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:28

Hinke wat een leuk model is dat zeg! Die wrong lijkt ook heel prettig qua ondersteuning. Hoeveel inch is het zadel?

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:28

@Hinke: heb hem ook van Hidalgo-zadels.nl vandaan :) zou hem normaal volgende week ergens moet hebben.