[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:38

De Silverado's zijn niet makkelijk te buigen, maar als je je knie in het zadel zet en je trekt aan de voor- en achterkant komt er wel beweging in. Het Standard model is wel buigzamer als de De-luxe. Die heeft ook nog een extra tussenlaag.

@kitty: mooi dat je dealer bent. De enige in NL meen ik ??

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:43

DubbelDun schreef:
De Silverado's zijn niet makkelijk te buigen, maar als je je knie in het zadel zet en je trekt aan de voor- en achterkant komt er wel beweging in. Het Standard model is wel buigzamer als de De-luxe. Die heeft ook nog een extra tussenlaag.

@kitty: mooi dat je dealer bent. De enige in NL meen ik ??

Ja klopt :D En Ella van boomlooszadelpasservice.nl heeft 'm ook liggen voor pasconsulten.

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:46

Ja, dat Ella er eentje heeft weet ik ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:59

Beetje net als de moderne Barefoots dus qua stevigheid? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:12

Die ken ik niet :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:36

Jennyxx schreef:
Is dat ijzeren boogje er nog die over de rug loopt, waar de beugels aan hangen?

Ja, voor de stabiliteit en drukvermindering bij de beugelophanging. Indien gewenst kan het ook met een nylon band, maar dat raad Hidalgo niet aan. Zelf heb ik daar geen ervaring mee

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:51

Echt heel erg tof dat je de Silverado's nu ook hebt Kitty! Mooi aanbod zo samen met de Freemax!
Zeker voor de mensen die echt een kort westernzadel zoeken echt een mooie extra optie!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:57

MarliesR schreef:
Echt heel erg tof dat je de Silverado's nu ook hebt Kitty! Mooi aanbod zo samen met de Freemax!
Zeker voor de mensen die echt een kort westernzadel zoeken echt een mooie extra optie!

Ja ben er ook heel blij mee! :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:26

Misschien een leuk idee om een soort turflijstje te maken?
Gewoon om te kijken welke zadels er allemaal bij de bokkers in gebruikt zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:01

Ik heb destijds zowel de freemax als de silverado gepast (en de deuber star trekk overigens). De freemax was net een slagje stijver dan de silverado. In theorie zijn ze hetzelfde maar in de praktijk nog wel verschillend.

Ik heb de silverado trouwens, alweer een paar jaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:19

@troi: welke Silverado heb je, want er zit wel wat verschil in de Standard en de Deluxe.
Overigens bestaat de Deluxe in de nieuwe samenstelling ook nog niet zo lang (2016 meen ik).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:00

mindful schreef:
Echt heel mooi Daphne! Ik heb een zwak voor zulke modellen

Ik ook ja! Maar de Hidalgo vond ik voor geen meter zitten. Dat was jammer. Heb nu een Deuber (flexibele boom). Zit op zich goed, maar is toch wel veel zadel tussen mij en paard. Ik was gek op mijn Zaldi, maar die paste mijn merie niet ennu ben ik een Ghost Girl :+ . Dus instrueer Ghost even voor zo n model. En dan bedoel ik natuurlijk niet de Barokko, maar een echte met kantels voor en achter. :))

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:06

Fabster schreef:
mindful schreef:

Ik ook ja! Maar de Hidalgo vond ik voor geen meter zitten. Dat was jammer. Heb nu een Deuber (flexibele boom). Zit op zich goed, maar is toch wel veel zadel tussen mij en paard. Ik was gek op mijn Zaldi, maar die paste mijn merie niet ennu ben ik een Ghost Girl :+ . Dus instrueer Ghost even voor zo n model. En dan bedoel ik natuurlijk niet de Barokko, maar een echte met kantels voor en achter. :))

Ik vind hem juist heerlijk zitten, de Hidalgo. Zit als een huis kan ook nog makkelijker doorzitten dan mijn andere zadels en die galerijen voor en achter zijn ook wel erg fijn. Daar doe ik het ook vooral voor die boogjes geven bij sommige gekke acties van paard extra 'steun'. Ik kon dan weer op de ghost met moeite maar blijven zitten op mijn paard.
Zo zie je maar iedereen is echt weer anders en niet elk zadel is voor iedereen geschikt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:03

DubbelDun schreef:
@troi: welke Silverado heb je, want er zit wel wat verschil in de Standard en de Deluxe.
Overigens bestaat de Deluxe in de nieuwe samenstelling ook nog niet zo lang (2016 meen ik).

De standard, buffel leer meen ik? De minst stevige in elk geval (op verzoek van mijn paard :o )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:46

Daphneeeej schreef:
Fabster schreef:

Ik vind hem juist heerlijk zitten, de Hidalgo. Zit als een huis kan ook nog makkelijker doorzitten dan mijn andere zadels en die galerijen voor en achter zijn ook wel erg fijn. Daar doe ik het ook vooral voor die boogjes geven bij sommige gekke acties van paard extra 'steun'. Ik kon dan weer op de ghost met moeite maar blijven zitten op mijn paard.
Zo zie je maar iedereen is echt weer anders en niet elk zadel is voor iedereen geschikt.

Dat is inderdaad het voordeel van dit soort spaanse modellen: je moet wel heel erg je best doen om er af te vallen. Daarom wou ik zo graag dit model. Maar heb niks geschikts voor mijn merrie kunnen vinden, helaas. Daarom over gestapt op Ghost. Bevalt me echt heel goed. Met de dijwrongen zit ik ook heel stevig. En mijn zadeltje is geheel wol. Ik schuif nergens heen. Daar zit ik dus ook als een huis op. Is alleen een nadeel met regen. Dan is t net een spons.... :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:27

Ik vind die Spaanse modellen dan altijd weer veel te lomp / stijf en die boogjes veel te hard, dus heb in de Lazy Mountain een voor mij net zo stevig maar dan veel comfortabeler omsloten zadel gevonden :D

Hoe lang zijn de Freemax en Colorado eigenlijk? :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:05

pmarena schreef:
Ik vind die Spaanse modellen dan altijd weer veel te lomp / stijf en die boogjes veel te hard, dus heb in de Lazy Mountain een voor mij net zo stevig maar dan veel comfortabeler omsloten zadel gevonden :D

Hoe lang zijn de Freemax en Colorado eigenlijk? :)

Nou, daar kan ik me inderdaad iets bij voorstellen :j ! Ik kijk er ook wel eens verlangend naar. Zou m best eens willen proberen. Zit ie in de testmix trouwens?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:15

Ik heb de LM, Barefoot madrid en straks een Hidalgo Valencia in de testmix ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:25

DubbelDun schreef:
troi schreef:
De standard, buffel leer meen ik? De minst stevige in elk geval (op verzoek van mijn paard :o )

Silverado kent geen verschil in leer alleen in zitting; suede bij de Standard en gladleer/nu nubuck bij de De-luxe.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:35

Buitenzinnig schreef:

Is de LM de Lazy Mountain?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:41

Fabster schreef:
mindful schreef:

Ja, dat zei ik tijdje terug ook al, dat dát me nou een goed idee leek, mooie cantles erop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:45

Heb m’n cheyenne maar weer te koop gegooid, net een nieuwe pony gekocht dus daar ga ik m’n boomzadel maar weer op proberen..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:52

Fabster schreef:
Buitenzinnig schreef:

Is de LM de Lazy Mountain?

Ja klopt!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:04

Hi!
Ik heb het “VPS serie nummer herkennen” op de Barefoot site gelezen, maar hoe weet ik nou welke maat dit zadel is :+ ?

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:08

Het serienummer van dit zadel is dus: 1101174814

Dit nummer is als volgt opgebouwd:
11 = het model van het zadel (zie uitleg een stukje verderop)

01 = kleur (01 = zwart / 02 = bruin / speciale kleuren krijgen andere kleurcodes)

17 = zittingmaat in western-inches (13" = mt 0 / 15" = mt 1 / 17" = mt 2)

48 = productie-week

14 = productie-jaar

De verschillende zadel-modellen zijn als volgt genummerd:

01 = Cheyenne
02 = Nevada
03 = London
04 = Arizona
05 = Cherokee
06 = Atlanta
07 = Missoula Nut / Virginia Rose
08 = Sevilla
09 = Lexington