Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:De Silverado's zijn niet makkelijk te buigen, maar als je je knie in het zadel zet en je trekt aan de voor- en achterkant komt er wel beweging in. Het Standard model is wel buigzamer als de De-luxe. Die heeft ook nog een extra tussenlaag.
@kitty: mooi dat je dealer bent. De enige in NL meen ik ??
mindful schreef:Echt heel mooi Daphne! Ik heb een zwak voor zulke modellen
Fabster schreef:mindful schreef:Echt heel mooi Daphne! Ik heb een zwak voor zulke modellen
Ik ook ja! Maar de Hidalgo vond ik voor geen meter zitten. Dat was jammer. Heb nu een Deuber (flexibele boom). Zit op zich goed, maar is toch wel veel zadel tussen mij en paard. Ik was gek op mijn Zaldi, maar die paste mijn merie niet ennu ben ik een Ghost Girl. Dus instrueer Ghost even voor zo n model. En dan bedoel ik natuurlijk niet de Barokko, maar een echte met kantels voor en achter.
Daphneeeej schreef:Fabster schreef:
Ik ook ja! Maar de Hidalgo vond ik voor geen meter zitten. Dat was jammer. Heb nu een Deuber (flexibele boom). Zit op zich goed, maar is toch wel veel zadel tussen mij en paard. Ik was gek op mijn Zaldi, maar die paste mijn merie niet ennu ben ik een Ghost Girl. Dus instrueer Ghost even voor zo n model. En dan bedoel ik natuurlijk niet de Barokko, maar een echte met kantels voor en achter.
Ik vind hem juist heerlijk zitten, de Hidalgo. Zit als een huis kan ook nog makkelijker doorzitten dan mijn andere zadels en die galerijen voor en achter zijn ook wel erg fijn. Daar doe ik het ook vooral voor die boogjes geven bij sommige gekke acties van paard extra 'steun'. Ik kon dan weer op de ghost met moeite maar blijven zitten op mijn paard.
Zo zie je maar iedereen is echt weer anders en niet elk zadel is voor iedereen geschikt.
pmarena schreef:Ik vind die Spaanse modellen dan altijd weer veel te lomp / stijf en die boogjes veel te hard, dus heb in de Lazy Mountain een voor mij net zo stevig maar dan veel comfortabeler omsloten zadel gevonden
Hoe lang zijn de Freemax en Colorado eigenlijk?
DubbelDun schreef:@troi: welke Silverado heb je, want er zit wel wat verschil in de Standard en de Deluxe.
Overigens bestaat de Deluxe in de nieuwe samenstelling ook nog niet zo lang (2016 meen ik).
troi schreef:De standard, buffel leer meen ik? De minst stevige in elk geval (op verzoek van mijn paard)
Fabster schreef:mindful schreef:Echt heel mooi Daphne! Ik heb een zwak voor zulke modellen