Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:Nu was ik laatst met iemand in gesprek die bij een zadelpasworkshop de barefoot cheyenne met vps , pad met inlages en dan zo'n druk meet ding en de drukverdeling was niet goed? Ze zei ook dat zij alleen paarden had gezien die op lange termijn pijn kregen vanwege de slechte drukverdeling. Iemand die me dit kan uitleggen want ik heb juist van foto's van warmte beelden etc juist begrepen dat de druk goed wordt verdeeld, maar zij zegt dus dat dit live toch echt anders is. Alvast bedankt!
Maartje1990 schreef:Nu was ik laatst met iemand in gesprek die bij een zadelpasworkshop de barefoot cheyenne met vps , pad met inlages en dan zo'n druk meet ding en de drukverdeling was niet goed? Ze zei ook dat zij alleen paarden had gezien die op lange termijn pijn kregen vanwege de slechte drukverdeling. Iemand die me dit kan uitleggen want ik heb juist van foto's van warmte beelden etc juist begrepen dat de druk goed wordt verdeeld, maar zij zegt dus dat dit live toch echt anders is. Alvast bedankt!
MissCharlie schreef:Mijn pony ging met de Cheyenne na verloop van tijd ook minder lekker lopen en kreeg last van haar rug, dus ik zou me dat best kunnen voorstellen.
Wat opvallend dat er meer mensen zijn met heupklachten bij Barefoot. Nu twijfel ik nog meer om op zoek te gaan naar een ander zadel, maar dat is echt een gedoe met mijn merrie met korte rug...
pmarena schreef:Wat betreft heup-pijn op een Barefoot: wat dat betreft zit er echt een enorm verschil tussen een zadel met kniewrongen en lange zweetbladen of een zadel zonder kniewrongen.
Ik krijg zelf ook heuppijn op zadels met lange zweetbladen, met kniewrongen al helemaal
Bij allerlei verschillende soorten en merken, ook de boomloze die meer in een A-vorm opgebouwd zijn en zelfs bij de verschillende (oude model) Ghost zadels die ik gehad heb, simpelweg door wrongen die mijn knie naar buiten draaien. En al door dikke zweetbladen ook, dat zit toch allemaal tussen je been en paard in en spreid je benen wijder en geeft dus meer spanning op je heupen.
Op de Barefoot Arizona heb ik nergens last van, en zo zijn er nog hele volksstammen die hetzelfde ervaren
wat dat betreft is het een beetje een halve verhaal wanneer men zegt dat ze op Barefoot "door de brede zit" last krijgen van heupen, want dikke kans dat het op een Arizona geen probleem is en het dus meer door de zweetbladen & wrong komt (die een spreidzit veroorzaken) dan door de zitting.
Alhoewel die natuurlijk wel relatief vlak is bij een Barefoot
Puchje schreef:Mayflower, SuperLiesje, bedankt voor de mooie Hidalgo Mallorca!
Ik ben er echt super blij mee![]()
Staat al een jaar op mijn droombord en hij blijkt super te passen. Nigel keek er ook blij mee.
Heb er even op gezeten, was even bang dat ik er ook niet helemaal lekker in zou passen, net zoals Lisanne, maar dit valt me alles mee.
Als onze rijbak er ligt (oktober), dan gaan Nigel en ik weer volop aan het trainen aan de hand en dan kunnen we eind november weer gaan trainen onder het zadel. Hoera!!
jomaro schreef:Pelryo schreef:pff mijn pony heeft 42cm draagvlak en ik heb broekmaat 38. barefoot valt dan eigenlijk al af toch?
Een draagvlak van 42 cm is niet veel. Voor boomloos valt dat wel mee.
Het draagvlak is niet de hele lengte van het zadel.
Maat 1 van barefoot zou mogelijk kunnen passen.
Mizora schreef:Het gaat om één model boomloos zadel dat zonder drukverdelende pad gebruikt is (iemand heeft de onderzoekers gemaild).