Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:10

Euforie schreef:
Kennen jullie de hoofdstellen van graziozo? Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van het (in zoverre) anatomische van deze hoofdstellen?
Ik heb zelf de riva van dit merk, paard loopt er opzich wel goed op maar ze reageerd nog beter op een breder kopstuk.
Anyway, ben nieuwsgierig naar andere ervaringen met dit merk.

Ik heb net even gespiekt. Zijn wel hele mooie hoofdstellen maar ik kan er niet echt iets anatomisch aan zien. Het kopstuk lijkt wel lekker zacht en de neusriem bij sommige modellen iets bijgesneden zodat de bitringen ruimte hebben, maar hij is niet anatomisch gevormd.

Getup

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:12

Ken het ook niet.
Nou, de Deluxe is besteld. Ben benieuwd.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:20

Mijn nepmicklem komt dinsdag aan! Wel zwart, maar ik kon wel meteen andere frontriem vragen. Dus maar een wave met steentjes gekozen in full size. Benieuwd!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:34

Een tijdje geleden zag ik hier de Felix buhler voorbij komen, de anatomical pro. Ik denk erover om die aan te schaffen. Hoe valt deze in vergelijking met de micklem? Mijn paard past van micklem de maat cob perfect, zit normaal in maat cob/ full. Eerder richting full als cob, bakstukken zijn vaak net te lang, maar neusriem moet full zijn.

Dus nu twijfel ik over de maat...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:33

meiske1577 schreef:
Een tijdje geleden zag ik hier de Felix buhler voorbij komen, de anatomical pro. Ik denk erover om die aan te schaffen. Hoe valt deze in vergelijking met de micklem? Mijn paard past van micklem de maat cob perfect, zit normaal in maat cob/ full. Eerder richting full als cob, bakstukken zijn vaak net te lang, maar neusriem moet full zijn.

Hoe zit het daar met betalen en retour? Als achteraf betalen kan zou ik gewoon beide maten bestellen, kan je kijken welke het beste past.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:35

Djeradalover schreef:
meiske1577 schreef:

Hoe zit het daar met betalen en retour? Als achteraf betalen kan zou ik gewoon beide maten bestellen, kan je kijken welke het beste past.

Goed idee, kan ik weleens naar kijken ja :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:37

Ben net gelijk even op onderzoek uit gegaan, maar betalen kan niet achteraf en retourkosten zijn voor eigen rekening -O-

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:54

Dat wordt hem dan niet -O-

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:46

meiske1577 schreef:

Ik heb een full voor mijn paard. Volgens mij vallen ze gewoon normaal.
Maar ik kan het niet vergelijken voor je want ik heb nooit een micklim gehad.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:34

Ik heb zowel de micklem als de felix buhler. Qua werking merk ik geen verschil. Qua kwaliteit alleen wel haha, de felix is in mijn ogen van nettere kwaliteit als de micklem...

Wbt maat, ik moet met mijn fjord eigenlijk cob hebben qua bakstukken en full op de front en neusriem. Ik heb een full besteld en die zit zo:

Afbeelding

Voor de geïnteresseerd hij is te koop, is een bruine en ik ben terug naar zwart tuig namelijk...

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:14

Iemand ervaring met dit hoofdstel van Ascot Finest?
Afbeelding

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:25

Ik heb gisteren gereden zonder neusriem en mijn paard pikten dat heel goed op. Is er iemand dat een tips heb voor een hoofdstel met lage neusriem of dat minder druk geeft? Liefs onder 100€.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:08

dieseltje09 schreef:
Ik heb zowel de micklem als de felix buhler. Qua werking merk ik geen verschil. Qua kwaliteit alleen wel haha, de felix is in mijn ogen van nettere kwaliteit als de micklem...

Wbt maat, ik moet met mijn fjord eigenlijk cob hebben qua bakstukken en full op de front en neusriem. Ik heb een full besteld en die zit zo:

[ [url=m/R6XEgm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de geïnteresseerd hij is te koop, is een bruine en ik ben terug naar zwart tuig namelijk...

Wat jammer dat ik geen bruin zadel meer heb := welke maat had jij van je Micklem?

Zouden er makkelijk bijpassende losse bakstukken te vinden zijn? Want dan is het nog wel een overweging om in full te bestellen en los cob maat bakstukken erbij te nemen...

De kwaliteit vind ik vanaf de foto's ook mooi eruit zien, lijkt net iets sjieker als de Micklem.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:10

Ik twijfel om mijn Micklem competition te verkopen (oude model, zwart, maat standard horse) leer is lekker soepel en compleet incl bitriempjes en clips. Nu hij gerekt is vind ik hem toch wat ruim vallen voor mijn pony. Heb ook nog de bruine micklem multi die ik veel gebruik voor grondwerk maar ook kan gebruiken voor rijden eventueel.. en heb nu de Schockemohle Malibu in bestelling staan die ik wil gaan gebruiken voor het rijden. Dus dan wordt deze overbodig. Wat zijn ze tweedehands (in uitstekende staat) ongeveer nog waard? Als ze amper nog wat opbrengen houd ik hem als "reserve".

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:15

Volgens mij gaan ze nog voor veel geld weg hoor Jaime. Denk dat je zeker wel tussen de 80 en 100 euro kan vragen, afhankelijk van de staat. Als ik zie wat ze doen op MP enz.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:19

MVasbo schreef:
Ik heb gisteren gereden zonder neusriem en mijn paard pikten dat heel goed op. Is er iemand dat een tips heb voor een hoofdstel met lage neusriem of dat minder druk geeft? Liefs onder 100€.

Een lage neusriem kun je ook los kopen. Er hangen gelukkig steeds meer hoofdstellen met lage neusriem in de winkel weer, zeker te verkrijgen onder 100 euro!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:52

Rena100 schreef:
Volgens mij gaan ze nog voor veel geld weg hoor Jaime. Denk dat je zeker wel tussen de 80 en 100 euro kan vragen, afhankelijk van de staat. Als ik zie wat ze doen op MP enz.

Ja ik zit ook even te kijken en denk dat dat niet onredelijk is, er is ook nog best veel vraag naar tweedehands zo te zien. Want ze staan er allemaal maar kort op geloof ik..

Ik moet nog even kijken of ik hem wel écht weg wil doen hoor, misschien houd ik hem wel als backup, maar vind het anderzijds ook zonde om hem maar te laten hangen in de kast. Eerst maar eens wachten tot mijn Schockemohle Malibu binnen komt.. Dat kon evt wel 10-12 weken duren :oo

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:25

Vanmiddag heb ik een 3jarige voor het eerst met de Micklem gereden, wat een positief verschil! Ze is is nu voor de 6e keer ohz en ik heb haar beleerd met een normaal trens hoofdstel, maar de voltes opsturen ging moeizaam. Met de Micklem véél beter contact doordat de neusriem en de bakstukken één onderdeel zijn +:)+

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:44

Gebruiken jullie bij de micklem ook de bitclips? Zie soms fotos voorbij komen dat het bit met het leren riempje vasthangt en dan ook nog met een clipje aan het ringettje van de neusriem.
Waarom wel en waarom niet? En mag dat ook op wedstrijd?
Gewoon puur nieduwsgierig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:54

Dressuur mag t volgens mij niet springen wel.
Het bit zou daarmee nog stiller liggen. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:03

Zonder bitclips ligt het mij al rustig genoeg, zou misschien een toegevoegde waarde hebben voor onervaren ruiters met een onrustige hand

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:37

de bitclips zorgen ervoor dat de druk wordt verdeeld over het bit en de neursriem. Helaas niet toegestaan bij dressuur wedstrijden

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:29

Ik heb mijn 3 jaar oude bruine multi verkocht voor 60,- en ik ben niet heel zuinig op mn spullen maar er werd via marktplaats zelfs meer geboden, alleen wilde ik hem niet verzenden omdat op een foto alles er mooier uitziet...

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:08

Moeilijk, moeilijk om goed deze hoofdstel aan te passen. Het ligt niet echt zoals ik zou willen, maar even wachten paar dagen en kijken hoe het vormt naar het hoofd.
Afbeelding

Afbeelding

Leer is mooi soepel. Was bang dat anatomische kopstuk te breed uitvalt, maar het valt mee. Toch jammer dat deze niet in bruin zijn.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:12

Skogan, het lijkt alsof het kopstuk verkeerdom zit. Het brede deel moet namelijk niet tussen de oren, maar naar achter over de hals. Ik denk ook dat als je de neusriem 1 gat lager doet hij beter uit komt bij de jukbenen.