Kwetal schreef:Heb ik ergens gezegd dat ik tegen natuurlijke materialen ben??? Ik dacht (wellicht ten onrechte) dat kunststof afgeserveerd werd als broeierig en van slechte kwaliteit, terwijl sommige kunststoffen een goede vervanger zijn van de natuurlijke.
Dat bedoelde ik ook niet .
Ik bedoelde: als er echte alternatieven zijn voor natuurlijk, dus met even goede eigenschappen, of er dan een reden is om toch voor de een of de ander te kiezen.
Ik denk dat ik vooral hoopte dat aangezien jij dichter bij het vuur zit en ook aangaf dat er zelfs al superieure wolvervangers zijn, je ook zou weten wélke synthetische varianten nou zo goed zijn, op welk vlak ze superieus zijn en hoe je die als normale sterveling herkent. Het enige wat ik kan zeggen is dat als een duur topmerk als Grandeur het onder zijn pads gebruikt, het niet slecht kan zijn - maar geen flauw idee of die synthetische wol ook gelijkwaardig of zelfs beter is dan echt schaap. Dat vind ik frustrerend en dan vind ik wol dus veiliger/makkelijker op kwaliteit te controleren - maar daar kun jij natuurlijk niets aan doen.
Dus ik geloof meteen dat er hele goede synthetische varianten bestaan en ook hele slechte, maar hoe herken je de goeie voor je je paard ermee belast.