pmarena schreef:'Tuurlijk zijn er mensen heel blij mee
Maar ik schat zo dat als je lukraak 100 paarden neemt, een Barefoot op 90 van die paarden past en zo'n stijver zadel op slechts 10
Dus ik vind het wel heel verstandig als je zo'n totaal ander zadel via de naam RWC zo duidelijk mogelijk apart houdt van Barefoot, zodat mensen de 2 soorten hopelijk wat minder snel gaan verwarren...want dat is mijns inziens dus echt wel een groot risico
In de trant van "heb je die nieuwe Barefoot al gezien" Oei.....
Je mag je percentage wel wat bijstellen hoor
Ik denk dat je eerder in de richting van 70-80% komt als het niet meer is. Het nare is dat veel mensen iets willen wat niet kan. Maat achterwerk/lengte zadel/lengte paardenrug moet wel een beetje overeen komen. 

)
) ze geeft daarop geen tegendruk naar mijn mening. Van de zitting zal ik proberen een foto te plaatsen. En misschien is wat Duhelo al zegt, misschien een andere pad. Ik heb nu de originele barefootpad eronder, maar haar wervel is breder. Ik heb in het begin wel last gehad van links-rechts schuiven maar dat lijkt opgelost met goed links-rechts aansingelen. Kleinere pommel heb ik geprobeerd, bloot op de rug lijkt het beter maar in het zadel knelt het teveel naar m'n zin bij de schoft...
(ik gebruik mijn HAF antislippad onder mijn Arizona, de hkm pad onder de london, en de barefoot voor mijn oudste onder de Arizona. Inlages verwisselen van de ene naar de andere pad )