Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:17

Die schockemohle equitus staat ook op mijn wish list. Mn geld boompje wil alleen maar niet groeien.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:42

Ik heb besloten mijn Micklem te houden, zadelmaker heeft stiksel wat stuk was kunnen repareren. Nu weer zo goed als nieuw :j :')

Scheelt weer €300 :') :=

Maar de PS of Sweden hou ik wel in de gaten, prachtige hoofdstellen <3

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:22

Daphneeeej schreef:
Zo te zien is de micklem te groot voor je Haflinger. Gaten bijprikken gaat niet helpen omdat se hoek van de bakstukken naar neusriem gewoon te groot is ook. Je zou dan echt wen maatje kleiner moeten nemen

maat kleiner gaat helaas niet lukken, ik heb trouwens nog wel gaatjes over bij de bakstukken maar daar moet ik nog even naar kijken omdat het bit dat natuurlijk wat losser moet en ik vind de neusriem al redelijk tegen/onder het bit liggen dus als deze nog hoger komt kan ik me voorstellen dat hij het bit in de mondhoek gaat duwen. Ik denk dat ik het zo gewoon even aankijk.

Tenminste? Het is toch niet heel erg zoals hij nu zit? Of zit hij wel echt heel verkeerd?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:01

Ik vind de micklem niet echt passen zo. Is toch wel echt te groot op het hoofdje van je hafje. Neusdeel hangt erg laag terwijl de kaakriem eigenlijk best wel hoog bij de kaak zit.
Jammergenoeg komt de micklem in pasvorm heel erg nauw om de functie te hebben zoals het bedoeld is. Past niet bij alle paarden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:19

Daphneeeej schreef:
Ik vind de micklem niet echt passen zo. Is toch wel echt te groot op het hoofdje van je hafje. Neusdeel hangt erg laag terwijl de kaakriem eigenlijk best wel hoog bij de kaak zit.
Jammergenoeg komt de micklem in pasvorm heel erg nauw om de functie te hebben zoals het bedoeld is. Past niet bij alle paarden.

Ze heeft zat gaatjes over overal. Ik denk dat een kleinere maat daarom geen probleem zou moeten zijn... Verder ben ik het eigenlijk wel met je eens qua maat van deze, ik vind hem ook erg groot..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:58

Ik gebruik al een lange tijd de Micklem competition en hij blijft een kale plek onder zijn neusriem houden. Inmiddels heb ik er al een paar week een schapenbontje omheen maar het helpt niet.. :n

Heeft iemand hier ook last van? Of tips? Ik heb de neusriem niet te strak of te los.. Zit erover na te denken om een tijd alleen met een hoofdstel met bakstukken te rijden maar dat is ook niet ideaal. Heb niet voor niets deze gekocht natuurlijk.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:14

Kale plekken kreeg mijn merrie pas na intensief gebruik tijdens vakantie weekend rijden. Ik gebruikte hem toen ook nog als sidepull.

Jij rijdt met bit? Dan lijkt het mij dat dat niet normaal is. Ook met schapenvacht blijft er druk, hetzij meer verdeeld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:32

Welke maat hebben jullie ( competition)
ik heb voor mijn pre net cob binnen gekregen maar vind hem weer vrij klein, kennis zegt dat full bij haar paard weer te groot was

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:36

Afbeelding

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:47

Wat kijkt hij er vrolijk bij, haha :)

Volgens mij zou een full een stuk beter passen. Mijn paard (van circa 1.65) heeft een full en die past perfect.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:44

Mijn Lusitano van 1.58 met normaal maat cob heeft van de Micklem gewoon de full.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:53

pluche_pluus schreef:
Kale plekken kreeg mijn merrie pas na intensief gebruik tijdens vakantie weekend rijden. Ik gebruikte hem toen ook nog als sidepull.

Jij rijdt met bit? Dan lijkt het mij dat dat niet normaal is. Ook met schapenvacht blijft er druk, hetzij meer verdeeld.

Ik rij met bit inderdaad.. Misschien toch maar wat anders proberen dan. Het kan ook niet van een halster zijn want die heeft hij hooguit dagelijks 5 minuten om. Staat altijd binnen en buiten zonder halster.

Lynn_nikita, Ik zal een full nemen als ik jou was. Voor mijn paard van 1.65 heb ik een extra full.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:00

ja, net nog eens gepast met het halster af maar het zit echt te strak. helaas dan maar terig en een full bestellen
Raar want ik dacht juist dat deze groot uitviel, vaak is full hem aan de ruime kant

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:44

Wat denken jullie van deze bij mijn pony's?
Vind het toch wel fijn om wat meningen van anderen te horen :o blijf het een wat 'lastig' hoofdstel vinden om te beoordelen.Afbeelding
Afbeelding
Ik ga de frontriem nog vervangen, dan kan de keelriem ook losser. Zit nu niet strak maar wel aangesloten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:01

Zit netjes hoor! Enkel de keelriem lijkt wat strak.. kan die nog losser?

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:31

Dat staat erbij :)
Dank je voor je reactie

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:36

Ook ik ga er eindelijk 1 kopen. Wilde eigenlijk iets "mooiers" :') .

Maar voor degene die verschillende hoofdstellen hebben of geprobeerd hebben.... de micklem blijkt de meest functionele?

Heeft er nog iemand n foto van de competition deluxe op eigen paard?
Bij Hypostore zijn ze in de 150€ nu

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:35

Ik heb de deluxe, bevalt nog altijd erg goed. Hier was hij net nieuw dus nog wat stijf.
Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:10

Is hij later wel soepeler geworden en beter gaan aansluiten bij de neus? Bij mijn paard met smal hoofd zat die zo lelijk wijd toen dat ik hem teruggestuurd heb

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:14

Mooi die deluxe! :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:57

Capriootje schreef:
Is hij later wel soepeler geworden en beter gaan aansluiten bij de neus? Bij mijn paard met smal hoofd zat die zo lelijk wijd toen dat ik hem teruggestuurd heb

Mijn multi heeft dit ook gehad, sluit nu wel een stuk mooier aan.

Vind het leer wel heel erg uitrekken, zat bij de keel eerst op het laatste gaatje en nu alweer op de 3e van onder.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:21

Bedankt !

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:40

Ik heb hem een tijdje met touwtjes naar elkaar toe gebonden, dus van ringetje aan de linkerkant naar ringetje aan de rechterkant, dit hielp al een hoop haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:51

Kennen jullie de hoofdstellen van graziozo? Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van het (in zoverre) anatomische van deze hoofdstellen?
Ik heb zelf de riva van dit merk, paard loopt er opzich wel goed op maar ze reageerd nog beter op een breder kopstuk.
Anyway, ben nieuwsgierig naar andere ervaringen met dit merk.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:19

J0anieke schreef:
Capriootje schreef:

Vind het leer wel heel erg uitrekken, zat bij de keel eerst op het laatste gaatje en nu alweer op de 3e van onder.

Goed om te weten. Ik heb bij mijn pre nu de keelriem ook op t laatste gaatje.