Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_birdy schreef:Volgens mij als ik het goed zie is jouw pommel veel te smal iklora
Darkadia bij jou vind ik het zadel weer teveel voorover hangen . Is jou pommel niet te breed of evt met shims werken ?
hetbommeke schreef:Of te leen van iemand in de buurt van Lelystad
Iemand tips? En alvast heel erg bedankt voor het meedenken
Runa schreef:Wij hadden vandaag een superleuke lezing van een holistisch zadelpasser op stal waarbij we een tip meekregen waarvan ik denk dat sommigen hier die ook wel kunnen gebruiken; ze vertelde namelijk dat een goede manier om te kijken of een zadel lekker ligt voor het paard, boomloos of niet, is om na het rijden even de spieren te voelen. Als de spieren hard zijn, dan is er dus iets aan de hand en als ze zacht zijn niet.
Zeker als je dan witte haren onder het zadel hebt, kun je zo kijken of het zadel dan drukt, of dat er iets anders aan de hand is.
Deze tip is vast al eerder gegeven, maar er is vast nog iemand die hier, net als ik, wat aan heeft
MariekeTV schreef:Voor de kenners hier.
Hoe vinden jullie deze barrydale liggen zo op het oog?
[url=m/e9ruci.jpg]Afbeelding[/url]
_Aine schreef:Zo'n mooie volle kleur bruin dat Barefoot zadel![]()
Heeft iemand ervaring met beugeldraaiers/stirrup turners voor aan fenders? Het lijkt mij op zich een mooie oplossing om direct mijn beugels goed te hebben hangen zodat ik er makkelijk bij kan. Ik twijfel echter of de stirrup turners niet gaan irriteren aan je been, aangezien het toch iets uitsteekt. Iemand eigen ervaring met beugeldraaiers?