lotje5lotje schreef:Bij Shetan Fashion in Duitsland een heeeeel stuk goedkoper zie ik nu!
Zijn die ook geschikt voor boomloos? Inlage vlakken
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessa schreef:Heb je het al geprobeerd met normale inlages. Het lijkt me geen kwaad kunnen. Ik was het ook van plan.
Maar mijn dubbele inlages lijken te werken!
Vandaag in de regen naar de manege gereden. Regen en schaap is toch niet een hele goede combi. Droogt wel snel. Merk er zelf niks van, heb een waterdichte rijbroek.
En heb met mijn lazy mountain gesprongen! Ging prima!
lotje5lotje schreef:Ja er staat in Duitsland 1 model onderaan bij "zadeldecken", die speciaal voor boomloos is, scheelt 30 euro met belgie. Ik weet natuurlijk niet hoeveel de verzendkosten zijn.
Kwetal schreef:Denk aan een badpak - een katoenen badpak of bikini is vreselijk dragen in het zwembad. De ultra dunne Hoge Snelheids-pakjes van schaatsers isoleren beter dan een wollen (die de snelheid afremt) Dus ik heb geen namen van stoffen, maar weet wel dat het zo werkt. Dus ik neem aan dat bepaalde kunstbontjes op je paard net zo goed (of wellicht beter) werken als een echt lammetje...
xyzutu2 schreef:Interesting... Als je die gedachte doortrekt, ben je dan ook tegen wol, katoen en linnen op de paardenvacht als er synthetische alternatieven bestaan?
Een katoenen badpak is inderdaad niet ideaal, maar katoen heeft ook nooit over goede elastische eigenschappen beschikt en dat is wel een voorwaarde voor een goed badpak of schaatspak. Katoen en vilt zijn wel al honderden jaren in gebruik als zadeldekjes (hoeft niet elastisch te zijn en de dikte van de stof maakt ze vormvast ook als ze nat zijn), zijn die stoffen door de synthetische opvolgers in verhouding dan minder goed?
Van mij mag het antwoord trouwens beide kanten uitgaan, ik heb er niet genoeg verstand van om ze allemaal te kunnen vergelijken en er een conclusie aan te verbinden, maar je ziet ze vaak naast elkaar staan, of je krijgt geen keus. 'Vroeger' was kunstwol iets wat je probeerde te vermijden. Dat zou tegenwoordig best anders kunnen zijn - maar dan blijft het lastige aan synthetische materialen dat je niet weet welke eigenschappen de kunstwol heeft die jij krijgt. Terwijl dat bij natuurlijke vilt/wol/katoen (met een beschrijving van het bewerkingsproces) vaak vrij rechttoe rechtaan is.