Hihi ik bedoelde de naam van de bokker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
raya00 schreef:Oh, maar kijk, dan heb je ook een prachtig zadel! Ik vind de Barrydale supermooi!
Heb 'm geprobeerd als testzadel, maar de wrongen hingen nogal in het luchtledige voor mijn korte(re) benen, het zat daardoor voor geen meter en door de superlange zweetbladen was ik heel mijn pony kwijt, ik kon totaal geen been meer aanleggen.
Ging nergens over, en is inderdaad compleet het andere uiterste als een zadel als een ghost, of een arizona met gewone beugelriemen denk ik
hinkewal schreef:Akke_sSpring --> Balen zeg... Ik zelf heb heel veel baat bij de Startrekk zadels! Heerlijke zadels die stevigheid bieden en niet zo breed zitten. Heb 3 verschillende paarden onder mijn Startrekk (haflinger, KWPN en Paso kruizing) en alle 3 lopen er perfect onder.. Snap wel je dilemma.. Een nieuw zadel is erg duur.. Is ruilen voor jou geen optie?
Roelke_ schreef:Ik ben ook enorm tevreden met mijn startrekk. De smalle zit is erg comfortabel. Mijn haflinger loopt ook duidelijk beter onder boomloos en ik vond het toch wel spannend om te veranderen omdat ze met de barefoot zo fijn liep. Maar onder de startrekk loopt ze net zo goed, al dan niet beter omdat het veel stabieler ligt. We kunnen nu zelfs fijn aan de galop werken en het gaat zo goed! Ja, ik ben blij!
Roelke_ schreef:hinkewal schreef:Exact hetzelfde hier! Ook ontzettend blij met mijn StartrekksWelk model heb je?
Ik heb de espaniola nathalie penquitt pro! En jij?
Ik pb je zo nog even over de singel
Akke_sSpring schreef:Hier even een dip. Ik heb vandaag met 3 inlages gereden in de hoop voldoende dakvorming te creëren om zelf goed te kunnen zitten. Eerst de standaard PU, vervolgens de Heavy Duty en op top een smallere moosgummi. Het zadel ligt prima, ongeacht de hoeveelheid inlages, maar ik zit nog steeds heel breed. In stap nog vrij aardig maar in draf zit het echt lastig. Mijn knieën beginnen naar buiten te draaien (in stap met name voelbaar) en ik kom steevast met zere liezen/heupen van mijn paard.
Mijn paard is wel in spieren gegroeid sinds we met boomloos rijden maar dat betekent ook dat haar rug voller is geworden en dus nog breder is gaan zitten.
Ik kijk wel eens voor boomzadels om zelf weer fatsoenlijk te kunnen zitten maar als ik dan naar de beweging in haar rug kijk, rust/werken, dat is echt heel veel. Ik kan me niet voorstellen dat een boom dat op kan vangen.
Ik heb ook wel gekeken naar de Hidalgo's maar aan de andere kant ben ik het zadeldilemma met al die kosten ook wel eens beu. Mijn karige ww stopt volgende maand dus om weer een ander zadel aan te schaffen.... zonder de garantie dat het echt het juiste zadel is....
Even balen...
Batlow schreef:Hallo hallo... Ik kom even binnenvallen.
Ik heb een pony van 23 waar ik alleen bosritten mee doe. Mijn vraag aan jullie, is boomloos fijner om langere ritten mee te maken? Ik heb nu een wintec 500 vz.. Wil dus misschien de overstap maken
Batlow schreef:Hallo hallo... Ik kom even binnenvallen.
Ik heb een pony van 23 waar ik alleen bosritten mee doe. Mijn vraag aan jullie, is boomloos fijner om langere ritten mee te maken? Ik heb nu een wintec 500 vz.. Wil dus misschien de overstap maken
Jetta schreef:Leuke paarden heb je, Batlow! Even gespiekt in je profiel!