voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:27

Heeft er misschien iemand een voorbeeld foto van een BF Cheyenne in het bruin op een fjord?
Ik heb net een bruin borst tuig gekocht, en heb toevallig nog een bruin hoofdstel, zit te twijffelen welke kleur pad ik eronder wil doen aangezien de singel zwart is, om er een beetje een mooie set van te maken!
Iemand tips?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:57

2006 Mijn allereerste Barefoot Cheyenne bruin leer, pad bruin, singel bruin, beugelriemen en hoesjes bruin en hoofdstel bruin.
Afbeelding
28-08-2012 Barefoot cheyenne drytex bruin, rode pad, bruine bontsingel, bruine drytex beugelriemen met zwarte hoesjes (worden nog vervangen voor bruin), bruin westernhoofdstel met even voor het gemak zwarte klikteugels en hackemore.
Afbeelding
En hier met een zwarte stella pad eronder en mijn nieuwe bruine hoofdstel met lakneusriem en blingbling frontriem.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YCX4UKBC.jpg
Hoofdstel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCLCVUAZ.jpg

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:00

Foto heb ik niet de meeste hebben bruin zadel bruine pad. Zwart zadel zwarte pad. Ik heb alles Zwart maar ligt eraan wat je zelf mooi vind.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:12

Ik heb wel een foto van een zwarte cheyenne met bruine pad op fjord. Moet geloof ik ook hier al ergens in het topic staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:29

De meeste mensen kiezen inderdaad een bruine pad bij een bruin zadel, en een zwarte pad bij een zwart zadel.

Maar heel soms wel eens niet. Dit zijn dan meestal zadels die gebruikt gaan worden bij zwart-bruine paarden, daarop staat een afwijkende kleur dekje vaak heel leuk :j

Zeker in combinatie met de zwart-bruine Amber side-pull en teugels :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:40

Hey! Super bedankt voor fotos en tips! Ik ga toch voor het zwarte zadel, met zwarte singel en dan misschien het bruine pad eronder, met het bruine borst tuig en dan kan ik kiezen welk hoofdstel, heb de bruine vanmiddag uit de kast gevist. Was helemaal wit uitegeslagen en stug :-) Vetje eroverheen gedaan en hij is weer als nieuw! Ik heb al een zwart hoofdstel en een zwart bit loos hoofdstel. Kan ik afwisselen, en wie weet koop ik tegen de tijd wel een zwarte pad erbij, kan ik afwisselen!
Bedankt!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:53

Hier foto van zwart zadel met bruine pad en bruin juniper hoofdstel:

Afbeelding

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:57

Wow dat staat mooi! Nu weet ik het zeker, word de bruine pad en het zwarte zadel! Aangezien mijn paard Tinker x Fjord is met de Fjorden kleur heb ik nou mooi kunnen spieken hoe dat staat! Echt gaaaaaaf! :-)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:57

Vind het zo'n mooi hoofdstel die Juniper, staat je Fjordje ook goed :j
Heb je geen last van schuurplekjes op de neus?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:22

Dank je :)
Ja je krijgt wel een klein beetje last van schuurplekjes, maar als je hem met bit gebruikt heb je daar geen last van.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:26

Dat heb ik dus ook met mijn sidepull van touw. Maar zag dat die van jou dubbel touw over de neus heeft, dus dacht dat dit misschien wat stabieler ligt. Hij blijft mooi hoor :))

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:35

Ja met mijn sidepull, de amber van barefoot had ik er ook wel last van, maar die gebruik als westernhoofdstel met bit, op het touwhalster reageert hij beter, met sidepull had ik niet veel te zeggen :)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:36

iemand mss een tip? ik heb een hele tijd boomloos gereden en t klinkt mss een beetje vreemd maar ik vond het brede zitten juist zo ontzettend fijn. Nu ben ik toch weer voor 1 van onze fjordjes op zoek naar een ander zadel, van alles al geprobeerd inmiddels in 1 jaar tijd 3 zadels gekocht: 1 barefoot lexington, 2 barefoot cheyenne en nu 3 thorowgood high wither. Maar deze fjord is zo gigantisch veranderlijk dat het boomzadel nu al niet meer past.... De barefoots lexington paste echt niet op dit paardje en ook niet op mijn andere fjordje. Nu zijn wij eigenlijk helemaal verknocht aan het startrekk dressuur zadel maar ik kan er echt niet op zitten van de pijn, het zadel zit zo gigantisch smal dat het echt te veel pijn in mijn benen en liezen doet.

Nu hadden ze van startrekk ook een ijslandzadel wat ik wel weer lekkerder/breder vond zitten maar dat paste weer niet op mn paardje. Inmiddels 7 zadelpassers gezien in 1,5 jaar tijd en onnoembaar veel zadels gezien, getest en geprobeerd maar enkel de startrekk leek echt goed te passen. en daar komt bij dat ik op deze fjord liever een meegevend zadel zie als een boomzadel.

om even een idee te geven welke boomloze zadels we geprobeerd hebben:
bf lexington (niet geschikt), bf cheyenne (te lang) trekker en dus de startrekk om over boomzadels maar te zwijgen. Nu is mijn vraag na dit lange verhaal of hier iemand is die mss een startrekk zadel weet die niet zo smal zit. Is een startrekk veelzijdig mss breder als de dressuur of is er van een ander merk een soortgelijk zadel met lederboom wat breder zit? De Hidalgo zadels en alle zadels met de plattere klittenbandkussens vallen voor ons trouwens ook af. Juist de kussens en boom van de startrekk dressuur maakte het zadel zo mooi passend.....

Als iemand iets weet horen we heel graag, mooiste zou zijn een zadel ook eerst even te mogen proberen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:47

Pas je toevallig in een maat 0 barefoot cheyenne? Welke maat cheyenne had je?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:12

*\o/*
Zadelbondje en hoofdstel binnen :j
Moest alleen wel 3x kijken of het hoofdstel niet zwart was ipv choco..
Foto oogt ie al bruiner dan dat ik m in t echt vind.. Laat m even liggen en ga morgenochtend nog even nader bekijken in het goede licht :)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9230_n.jpg

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:57

@Lara
Gaaaf! Zal je paardje vast prachtig staan!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:01

Ja ben er wel heel blij mee ! Daarom wilde ik m ook even hier showen als barefootexperts :=
Ben sowieso al heel erg over de kwaliteit van het hoofdstel te spreken, is zo lekker soepel dus het geld zeker waar ! Ook zat er nog een normale frontriem bij ook :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:10

Nou, ik ben verre van exper hihi, ik schaf volgende maand mijn eersye Barefoot zadel aan tevens mijn eerste zadel ooit na sparen! Maar desalniettemin vind ik je hoofdstel zeer mooi!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:11

heel mooi Lara!!

een foto van t hoofdstel op t paard ben ik ook wel benieuwd naar ;)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:13

Ja ik ook ! Neem m morgen meteen mee naar stal :))
Dan kan ik meteen een fototje maken van mijn barefootsetje :+
Zadel, bondje en nu mn nieuwe hoofdstel :) Ook ontzettend mooie teugels zitten erbij :) Ben helemaal niet zo van de leren teugels maar de kans is groot dat ik deze wel zal gebruiken :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:25

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:02

Fancy ! Ik heb zo goed als dezelfde zadelset :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:19

Pff door mijn veel te korte benen moet ik helaas mijn Barefoot Barrydale limited edition verkopen, baal echt verschrikkelijk want het is zo`n mooi zadel maar kan er echt niet op zitten... |(
Heb nu voorlopig een freeform classic die ik vanavond ga uitproberen, heb ook een Cherokee voor mijn andere paard waar ik wel goed in zit maar daar heb ik weer schuur problemen mee (ligt al een lamswollen dekje van FRA onder, dan bijna geen schuurplekken maar dan schuif ik alle kanten op). Ze is heel rond en kort in haar rug dus dat wordt ook weer kijken wat ik moet. Ga verder balen :o

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:49

Ollytje schreef:
iemand mss een tip? ik heb een hele tijd boomloos gereden en t klinkt mss een beetje vreemd maar ik vond het brede zitten juist zo ontzettend fijn. Nu ben ik toch weer voor 1 van onze fjordjes op zoek naar een ander zadel, van alles al geprobeerd inmiddels in 1 jaar tijd 3 zadels gekocht: 1 barefoot lexington, 2 barefoot cheyenne en nu 3 thorowgood high wither. Maar deze fjord is zo gigantisch veranderlijk dat het boomzadel nu al niet meer past.... De barefoots lexington paste echt niet op dit paardje en ook niet op mijn andere fjordje. Nu zijn wij eigenlijk helemaal verknocht aan het startrekk dressuur zadel maar ik kan er echt niet op zitten van de pijn, het zadel zit zo gigantisch smal dat het echt te veel pijn in mijn benen en liezen doet.

Nu hadden ze van startrekk ook een ijslandzadel wat ik wel weer lekkerder/breder vond zitten maar dat paste weer niet op mn paardje. Inmiddels 7 zadelpassers gezien in 1,5 jaar tijd en onnoembaar veel zadels gezien, getest en geprobeerd maar enkel de startrekk leek echt goed te passen. en daar komt bij dat ik op deze fjord liever een meegevend zadel zie als een boomzadel.

om even een idee te geven welke boomloze zadels we geprobeerd hebben:
bf lexington (niet geschikt), bf cheyenne (te lang) trekker en dus de startrekk om over boomzadels maar te zwijgen. Nu is mijn vraag na dit lange verhaal of hier iemand is die mss een startrekk zadel weet die niet zo smal zit. Is een startrekk veelzijdig mss breder als de dressuur of is er van een ander merk een soortgelijk zadel met lederboom wat breder zit? De Hidalgo zadels en alle zadels met de plattere klittenbandkussens vallen voor ons trouwens ook af. Juist de kussens en boom van de startrekk dressuur maakte het zadel zo mooi passend.....

Als iemand iets weet horen we heel graag, mooiste zou zijn een zadel ook eerst even te mogen proberen.

Is dit misschien iets voor je? http://www.bokt.nl/markt/ad/141220/bare ... ssuurzadel

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:23

Bij deze mijn gehele nieuwe setje:
Afbeelding

Afbeelding
(was op mezelf aangewezen dus geen mooie foto's waar het er duidelijk op staat)

En het hoofdstel los even.
Afbeelding