Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ollytje schreef:iemand mss een tip? ik heb een hele tijd boomloos gereden en t klinkt mss een beetje vreemd maar ik vond het brede zitten juist zo ontzettend fijn. Nu ben ik toch weer voor 1 van onze fjordjes op zoek naar een ander zadel, van alles al geprobeerd inmiddels in 1 jaar tijd 3 zadels gekocht: 1 barefoot lexington, 2 barefoot cheyenne en nu 3 thorowgood high wither. Maar deze fjord is zo gigantisch veranderlijk dat het boomzadel nu al niet meer past.... De barefoots lexington paste echt niet op dit paardje en ook niet op mijn andere fjordje. Nu zijn wij eigenlijk helemaal verknocht aan het startrekk dressuur zadel maar ik kan er echt niet op zitten van de pijn, het zadel zit zo gigantisch smal dat het echt te veel pijn in mijn benen en liezen doet.
Nu hadden ze van startrekk ook een ijslandzadel wat ik wel weer lekkerder/breder vond zitten maar dat paste weer niet op mn paardje. Inmiddels 7 zadelpassers gezien in 1,5 jaar tijd en onnoembaar veel zadels gezien, getest en geprobeerd maar enkel de startrekk leek echt goed te passen. en daar komt bij dat ik op deze fjord liever een meegevend zadel zie als een boomzadel.
om even een idee te geven welke boomloze zadels we geprobeerd hebben:
bf lexington (niet geschikt), bf cheyenne (te lang) trekker en dus de startrekk om over boomzadels maar te zwijgen. Nu is mijn vraag na dit lange verhaal of hier iemand is die mss een startrekk zadel weet die niet zo smal zit. Is een startrekk veelzijdig mss breder als de dressuur of is er van een ander merk een soortgelijk zadel met lederboom wat breder zit? De Hidalgo zadels en alle zadels met de plattere klittenbandkussens vallen voor ons trouwens ook af. Juist de kussens en boom van de startrekk dressuur maakte het zadel zo mooi passend.....
Als iemand iets weet horen we heel graag, mooiste zou zijn een zadel ook eerst even te mogen proberen.