[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:50

Als ik de foto zo nu bekijk van het paardje waar ik mee gereden heb lijkt mij de beugel ophanging misschien iets tever naar achteren.denk ik e. Had echt het gevoel van constant naar voren te vallen.
Afbeelding

darkadia

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:09

Denk dat het naar voren vallen ook te maken heeft met dat het zadel sowieso wat voorover ligt. Miss door voor wat shins te plaatsen dat de zitting horizontaler wordt en je ook al meer in balans komt te zitten. Want aan eerdere foto's te zien is je huidige pommel wel de juiste maat.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:32

Kitty_ schreef:
Ella van boomlooszadelpasservice.nl zit nog net niet bij je om de hoek ;) Zij heeft een bus vol (Barefoot) zadels en kan je helpen bij de juiste keuze. En onder de Barrydale passen ook leuke pads :D (de nieuwe pads zijn ietsjes groter dus ook mooi onder de maat 2 London/Barrydale) :o

[ [url=m/qp9IU9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor je antwoord! Ik ga even naar die passervice kijken

Is die pad dan wel speciaal voor een boomloos zadel of kan mijn eigen dekje er ook af en toe onder?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:20

Over beugel ophanging gesproken.
Welke beugel ophanging gebruiken jullie bij de Ghost, de voorste of de achterste? En waarom dan?

Als ik het goed zeg heb ik hem op de achterste hangen omdat deze dan mooi in t midden hangt en niet te veel naar voren komt.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:32

kionasuppie schreef:
Kitty_ schreef:
Ella van boomlooszadelpasservice.nl zit nog net niet bij je om de hoek ;) Zij heeft een bus vol (Barefoot) zadels en kan je helpen bij de juiste keuze. En onder de Barrydale passen ook leuke pads :D (de nieuwe pads zijn ietsjes groter dus ook mooi onder de maat 2 London/Barrydale) :o

[ [url=m/qp9IU9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor je antwoord! Ik ga even naar die passervice kijken

Is die pad dan wel speciaal voor een boomloos zadel of kan mijn eigen dekje er ook af en toe onder?

Het dekje van de foto heeft inlagen. Deze is speciaal voor boomloze zadels en houd de wervelkolom mooi vrij :-)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:57

KellyR schreef:
Over beugel ophanging gesproken.
Welke beugel ophanging gebruiken jullie bij de Ghost, de voorste of de achterste? En waarom dan?

Als ik het goed zeg heb ik hem op de achterste hangen omdat deze dan mooi in t midden hangt en niet te veel naar voren komt.

Ik heb m ook op de achterste. Anders komje wel heel erg in de stoelzit te zitten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:29

Het is heel persoonlijk. Ik heb hem juist weer liever op de voorste. Hangt er trouwens ook vanaf hoe het paard gebouwd is waar ik op rij..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:32

Ik 'moet' hem op de voorste doen. Als ik hem op de achterste doe val ik naar voren en helemaal uit balans. Op de voorste ook geen last van stoelzit. Afgelopen zondag nog een compliment gekregen van mijn begeleidster/instructrice die mij helpt met het in balans krijgen van mijn paard dat ik echt netjes zit in dit zadel. :D

Nog een kleine update van ons: we rijden nu bitloos en boomloos. Met de Ghost voel ik veel meer hoe mijn paard (Alana) loopt en ik ben over op bitloos omdat ze mét bit enorm tegen de hand loopt, zonder gaat dus veel beter.
Ik heb nu ook ontzettend fijne begeleiding met het in balans krijgen van Alana, ik krijg lessen zowel aan de hand als onder het zadel. Mijn instructrice werkt ook samen met de osteopaat die laatst is geweest, dat vind ik ook echt super fijn. Het gaat nog zeker een half jaar tot jaar duren voordat Alana goed in balans leert lopen en echt haar rug gaat gebruiken, ze raakt af en toe nog even in paniek wat het allemaal niet makkelijker maakt, maar ik zie het nu met deze begeleiding wel weer zitten. :D Om de 3 maanden komt de osteopaat er ook bij om extra te controleren wat de vorderingen zijn en om o.a. haar rug weer wat losser te maken mocht dat nodig zijn..

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:05

Iemand hier ervaring met die halfpads? Lijkt me ideaal om ook (af en toe) de boom dekjes nog te kunnen gebruiken. Ik heb al wel wat (oude) topics opgezocht, maar het is me allemaal nog niet duidelijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:15

Wat wil je weten.

In ieder geval altijd eerst halfpad en dan dekje en raad aan om dunne dekjes te gebruiken dan ook.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:33

Ik dacht een mooie Barefoot ride on pad physio gekocht te hebben via Marktplaats, maar ik ben helaas opgelicht... Met de post kwam een hele grote doos *\o/* met daarin een simpel zadeldekje -O- .
Het ziet er niet naar uit dat ik mijn geld nog terugkrijg van haar.
Nu dus maar weer opnieuw sparen... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:37

Dat meen je.... walgelijk zulke mensen.
Op Facebook is een opgelicht groep.
Evt Kun je daar wat melden?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:46

tennan schreef:
Ik dacht een mooie Barefoot ride on pad physio gekocht te hebben via Marktplaats, maar ik ben helaas opgelicht... Met de post kwam een hele grote doos *\o/* met daarin een simpel zadeldekje -O- .

dat meen je niet!!!
idd fb opgelicht in de paardenwereld.. heb je verdee nog gegevens?? mag ook via pb

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:01

SecretLIN schreef:
tennan schreef:

dat meen je niet!!!
idd fb opgelicht in de paardenwereld.. heb je verdee nog gegevens?? mag ook via pb

Jup, helaas wel. Ik heb haar een ultimatum gesteld om me het geld terug te geven, daar wil ik eerst aan vasthouden. Als ik het niet krijg ga ik inderdaad aangifte e.d. doen en deel ik het ook op die pagina :)
Tot die tijd wil ik nog niet rondstrooien met gegevens, ik geef haar eerst de kans om het eerlijk op te lossen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:08

tennan schreef:

Wat k*t.

Was het wel een account met voornaam achternaam en familie enzo?
Is toch minder anoniem dan marktplaats, dan heb je voor mijn gevoel meer kans op je geld terug :(:)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:13

Azmay schreef:
tennan schreef:

Wat k*t.

Was het wel een account met voornaam achternaam en familie enzo?
Is toch minder anoniem dan marktplaats, dan heb je voor mijn gevoel meer kans op je geld terug :(:)

Was dus wel marktplaats :( ik heb genoeg gegevens om aangifte mee te doen, maar ik ga voortaan nog voorzichtiger zijn.
Het leek zo mooi, eigen foto's erbij, mooie nieuwe pad met schaapzitting... En nu dus 250 euro lichter. En ik heb nog steeds geen bbp :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:48

phoe echt zuur.. koop ook vaak via mp nu maar ff voorzichtiger zijn. bah dat zulke mensen bestaan

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:49

Heeft ze niet twee pakketjes moeten versturen en de dozen omgewisseld? Ik vond het een beetje vreemd dat je dan überhaupt een pakketje hebt ontvangen...

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:08

Marcella schreef:
Wat wil je weten.

In ieder geval altijd eerst halfpad en dan dekje en raad aan om dunne dekjes te gebruiken dan ook.

Eerst halfpad en dan dekje had ik inderdaad ergens al gelezen met de uitleg daarbij en dat klonk wel logisch. :j
Gaat het sneller schuiven? Mijn merrie heeft een heel gevoelig huidje, dus antislip onderkant gaat geen succes zijn vrees ik. Is de ruggengraatvrijheid en drukverdeling even goed als met gewoon een originele pad? Voelt het niet extra alsof je op een torentje zit, omdat je een extra laag toevoegt?
Er moeten vast nadelen zijn. Anders zou iedereen het wel gebruiken, haha.

Ik moet me sowieso nog extra inlezen in boomloos. Momenteel nog een boomzadel, maar die zit niet echt fijn want ik hou eigenlijk helemaal niet van dikke wrongen en diepe zit. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:10

Dat val niet zo even te zeggen. Afhankelijk van paard en ruiter, welke inlages je gebruik en tel daarbij ook nog bij wat je zelf fijn vind. Dus kan voor iedereen anders zijn.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:19

Hoi hoi,
Weet niet zeker of mijn vraag hier op de juiste plek staat, maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...
Ik ben opzoek naar een goede barebackpad (met beugels) voor mijn Fjord, Jules. Ik wil hem vooral gebruiken om buitenritten mee te maken en om een beetje te hobbelen in de weide. Beugels zijn belangrijk voor mij, owv rugproblemen. Rijden met zadel is eigenlijk belastender (de brede rug van mijn vriendje is gewoon veel comfortabeler) voor mij dan zonder, maar ik heb wel iets van 'steun' nodig, zodat mijn benen niet te lang 'hangen'...

Hebben jullie aanraders voor mij? Heb gezien dat Norton er enkele met beugels heeft, maar weet niet hoe de kwaliteit is?

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:23

Dat vreesde ik al. Dat wordt uitproberen. Ik denk er aan om volgend voorjaar, wanneer de bak weer mooi is, gewoon een passer langs te laten komen met wat zadels en een halfpad tweedehands te kopen om te proberen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:20

J0anieke schreef:
Heeft ze niet twee pakketjes moeten versturen en de dozen omgewisseld? Ik vond het een beetje vreemd dat je dan überhaupt een pakketje hebt ontvangen...

Dan had ze wel gereageerd op mijn berichtjes, denk ik. Of niet, en zit er nu iemand heel gelukkig te zijn met zijn nieuwe Ride on Pad :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:46

s_v schreef:
Hoi hoi,
Weet niet zeker of mijn vraag hier op de juiste plek staat, maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...
Ik ben opzoek naar een goede barebackpad (met beugels) voor mijn Fjord, Jules. Ik wil hem vooral gebruiken om buitenritten mee te maken en om een beetje te hobbelen in de weide. Beugels zijn belangrijk voor mij, owv rugproblemen. Rijden met zadel is eigenlijk belastender (de brede rug van mijn vriendje is gewoon veel comfortabeler) voor mij dan zonder, maar ik heb wel iets van 'steun' nodig, zodat mijn benen niet te lang 'hangen'...

Hebben jullie aanraders voor mij? Heb gezien dat Norton er enkele met beugels heeft, maar weet niet hoe de kwaliteit is?

Ghost heeft een mooie bbp waar ook beugels aan kunnen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:27

tennan schreef:
J0anieke schreef:

Dan had ze wel gereageerd op mijn berichtjes, denk ik. Of niet, en zit er nu iemand heel gelukkig te zijn met zijn nieuwe Ride on Pad :P

Nooo! Was t toevallig een zwarte met schaap? Dan weet ik denk ik welke adv het was en die was sowieso al beetje vreemd. Stond er steeds 1/2-1dag op en was er dan weer af, en dan weer erop en weer eraf en dat meerdere keren. Hopelijk niet nog meer mensen opgelicht :(