[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:12

Trekker heb ik naar gekeken :j had een lichter bruine startrekk gezien die vond ik heel gaaf :o

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:28

Jackytje schreef:
Torsion is ook een optie qua pads natuurlijk :j Hier erg tevreden met mijn Torsion T Cool Pad met inlages. In allerlei kleurtjes en oogt nog mooi ook vind ik. Ze worden gemaakt op aanvraag trouwens, dus kleiner voor bv. Ghost pads kan ook. Hier onder mijn Trekker..

Ik ben wel geïnteresseerd in deze pads. Waar heb je deze besteld? Ik kon namelijk in Nederland geen verkooppunt vinden.
Van welk materiaal is het gemaakt en hoe duur zijn ze?
Vind het wel leuk zo'n soort van pluizig ding eronder :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:41

De enige die ik kon vinden is: www.hufkratzer.de en die verkoopt ze voor ca. 110-120 euro (inlagen of niet)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:17

Het bellis zadeltje bevalt tot nu toe goed op onze pony. Ik heb uiteindelijk de beugels met korfjes van bf besteld, alleen zijn Door het verzenden die korfjes nog behoorlijk ingedeukt en stug. Iemand daar een oplossing voor? De kinderen hebben nu best moeite om de voeten in de beugels te krijgen/houden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:43

Bestaan er ook pads die meer de vorm hebben van een prolite pad of bontje? Dus dat het alleen onder de 'kussens' zit en niet de vorm heeft van het gehele zadel. Zodat je de pad eigenlijk niet / nauwelijks ziet.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:09

Kwetal schreef:
De enige die ik kon vinden is: http://www.hufkratzer.de en die verkoopt ze voor ca. 110-120 euro (inlagen of niet)
Hmm daar helaas niet meer in leuke kleurtjes te krijgen. Ik wil graag een blauwe pad voor onder mn quilty.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:15

Skyriding verkoopt ze wel. Daar heb ik de mijne dan ook gekocht. Je hebt ook vele opties die de prijs bepalen. http://www.skyriding.be/producten/torsion-pad-cool-t Op de website zijn er ook foto's van de pad onder een korter model à la Ghost. Ik heb de standaard van 150euro met dunne inlages. Vind het wel topkwaliteit. Hij blijft er echt netjes uitzien! Ohja, prijsverschillen kan met andere websites. Bij Skyriding is de BTW inbegrepen, bij andere vaak niet. Ik heb het nagevraagd want vond de prijsverschillen toch wel groot :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:21

Joh! Ik heb daar nog gekeken, maar kon niets vinden - wat een prijs %)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:22

Bwa, vind het wel waard eigenlijk. Ik rijd langere afstanden dus zocht zoiets en dat was dan goede oplossing. Ja, het was een gat in mijn portemonnee _O- Maar ach, ik ben blij, paardje is blij. De Kifrapads zijn toch ook rond die prijs, nee? Ik ben wel van plan om evt. er nog zo'n FRA Unica pad bij te kopen, om iets dunner te hebben voor in de zomer.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:36

Jackytje schreef:
Skyriding verkoopt ze wel. Daar heb ik de mijne dan ook gekocht. Je hebt ook vele opties die de prijs bepalen. http://www.skyriding.be/producten/torsion-pad-cool-t Op de website zijn er ook foto's van de pad onder een korter model à la Ghost. Ik heb de standaard van 150euro met dunne inlages. Vind het wel topkwaliteit. Hij blijft er echt netjes uitzien! Ohja, prijsverschillen kan met andere websites. Bij Skyriding is de BTW inbegrepen, bij andere vaak niet. Ik heb het nagevraagd want vond de prijsverschillen toch wel groot :o
Zijn de dunne inlages wel goed genoeg voor gebruik op lange afstanden? Ik vind het toch wel leuk om naast m'n zwarte ghost pad nog iets in een leuk kleurtje te hebben. Als ze lang meegaan haal je de kosten er wel uit.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:38

Als ik de omschrijving goed begrijp, is het ook "cool" in de zomer. 8-)

Als ze dat gebruiken onder Torsion, is het zeker voldoende voor de Ghost - maar voor zover ik weet, kunnen die inlagen ook vervangen worden

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:10

Idd, je kan kiezen voor verwisselbare inlages. (Denk wel meerprijs..) Ik heb vaste aangezien ik een flexibel zadel heb en de drukverdeling dus minder belangrijk is aangezien mijn zadel zelf al een deel doet . Ze zouden de rug cool moeten houden, ja. De pad raakt de ruggengraat dan ook niet aan als hij goed ligt. Toch wil ik iets frisser en dunner voor de lente en zomer en gewoon ter afwisseling :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:59

Passen de hd inlages van barefoot in de kifra pad?
Krijg hem nog niet helemaal lekker rug vrij. Nog proberen met dubbele inlages. En anders hd inlages kopen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:24

Passen er wel in alleen is de kifra erg ruim ik de inlage vlakken. Zodat ZE wat kunnen gaan schuiven. Is mijn ervaring ik leeg ZE voor het rijden elke keer goed wel jammer. Geloof dat je het op kunt lossen door middel van een steekje (draad)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:25

Hmm ok. Hopelijk werkt het het de dubbele inlages. Even afwachten nog

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:58

Sinds vorige week heb ik een Barefoot Barrydale mt 2. Helemaal happy, na jaren ellende met boomzadels een enorm verschil. Kan er alles mee als met een dressuurzadel en m'n paard kan er fijn onder lopen zonder bemerkingen van een zadel wat niet genoeg past. Maar nu een probleem, ik zou er toch graag iets van een wit dekje onder willen leggen op wedstrijd omdat ik het anders zo vind afwijken van het protecol. Volgens mij zijn er geen pads in het geheel wit verkrijgbaar. Heb al naar Kifra pads gekeken maar die zien er niet echt passend uit onder een barrydale, en zou ook liever een soort vierkant dekje willen. Dan maar een dun wit dekje tussen het zadel en pad doen of heeft iemand nog een andere suggestie? M'n huidige pad heeft standaard inlages.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:00

Er staan meet foto's van de Trekker Aussie op hun facebookpagina! :D Ziet er leuk zadeltje uit, zeker voor buitenritten. Had ik dat nou eerder geweten, goedkoper dan mijn Ultimate Luxury :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:24

@BopjeBo grandeur maakt Dekjes op maat, ook vierkante. Mattes ook. Beiden wel behoorlijk prijzig. Je kan evt je boomloze pad onder je witte dekje doen. Dan blijft ruggengraatvrijheid iig goed.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:51

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:57

Volgens mij is wit niet meer verkrijgbaar hiero.wilde hem ook voor m'n Barrydale

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:59

Wit is volgens mij alleen nog in het veelzijdigheidsmodel. Dat is volgens mij dezelfde als die erbij staat op de foto en daar zie je dat het dressuurmodel beter onder de Barrydale zou passen (denk ik).

Zijn wel mooie pads :)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:14

Oh niet eens naar gekeken, haast :+ Jammer dat ze eruit gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:43

nanda1980 schreef:
Het bellis zadeltje bevalt tot nu toe goed op onze pony. Ik heb uiteindelijk de beugels met korfjes van bf besteld, alleen zijn Door het verzenden die korfjes nog behoorlijk ingedeukt en stug. Iemand daar een oplossing voor? De kinderen hebben nu best moeite om de voeten in de beugels te krijgen/houden.

Ik zou even contact opnemen met de verkoper, mocht je ze nieuw hebben gekocht. Het is namelijk niet de bedoeling dat jij als klant gedupeerd wordt door een niet toereikende verpakking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:47

Runa schreef:
Wit is volgens mij alleen nog in het veelzijdigheidsmodel. Dat is volgens mij dezelfde als die erbij staat op de foto en daar zie je dat het dressuurmodel beter onder de Barrydale zou passen (denk ik).

De HKM pads zien er inderdaad erg mooi uit. Jammer dat ze eruit gaan!
Hebben ze gewoon katoen aan de onderkant? En is deze pad http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-27 ... t-inlages/ dezelfde als de dekjes die op andere sites HKM Protector Pad heten?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:53

xyzutu2 schreef:
Runa schreef:

De HKM pads zien er inderdaad erg mooi uit. Jammer dat ze eruit gaan!
Hebben ze gewoon katoen aan de onderkant? En is deze pad http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-27 ... t-inlages/ dezelfde als de dekjes die op andere sites HKM Protector Pad heten?

De HKM pad met inlages os een simpel degelijk katoenen dekje met katoenen inlagenvlakken. Is super fijn in gebruik en ook wisselen van inlages is 10 keer makkelijker dan bij veel pads.
De HKM protectorpad (de halfpad) heeft geen verwisselbare inlages bij mijn weten