Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miepmier26 schreef:Heeft er al iemand ervaring met het boomloze zadel van FRA, en zo ja wat zijn dan de voor- of nadelen ten opzichte van een Barefoot? We zijn nl. van plan om een boomlooszadel voor onze B-pony aan te schaffen.
Kun je een boomlooszadel te zijner tijd ook meenemen naar een grotere pony of zouden we dan ook weer een nieuwe moeten aanschaffen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Maris schreef:gekke vraag van mij tussendoor....
Hebben/hadden jullie bij het begin van boomloos rijden erg last van je liezen ? en ging dit snel over ?
Ik heb nu een zadel met boom te leen, maar ik had tijdens de eerste keer rijden ermee super last van mijn liezen. Door een bredere zit dan ik gewend ben waarschijnlijk.
nu heb ik ook op een boomloos zadel gereden een paar jaar, maar ik herinner me niet meer dat ik daar nou zo'n last van had met mijn liezen. Dus daarom de vraag aan jullie.
pmarena schreef:Met kniewrongen worden je knieën verder uit elkaar geduwd waardoor er meer spanning op je bekken / heupen komt, je gaat er veel breder door zitten.
Er zit gewoonweg een extra wig tussen je knie en het paard. Daardoor zit je breder en heb je minder contact met het paard.
Doe mij maar dijwrongen: VEEL fijner, praktischer, efficiënter, comfortabeler....