Wat een bit aanricht in paardenmond en -lichaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat een bit aanricht in paardenmond en -lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:00

Ik kan ze ook niet zien RK. Kan je ze ergens anders uploaden?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:05

Met opslaan lukt het wel.(op de link even rechts klikken en dan opslaan als... kiezen, en dan "openen")
Het bewijst maar weer dat loslaten het beste werkt als rem. Wat lief/netjes afgericht trouwens dat hij de hand opzoekt als je alleen naar voren gaan....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:18

Jaaaaa, gelukt Haha! ( ik wil ook zo rijden Bloos ).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:19

hahahahaaaa gek he, dat ik zonder het zien van die filmpjes (want ik kon ze ook niet zien, nu wel) me al een voorstelling kon maken van hoe het eruit zou zien Lachen

en de voorstelling die ik had, klopte Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:19

Ja nu wel! Erg fijn beeld! (en ja, dat zou ik ook gezegd hebben als je dit met bit had gedaan, voor je dat vraagt Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:21

thanks allemaal Lachen Bloos

Kiwiki, jij speelt vals, jij kent hem irl Tong uitsteken

Haha, nee zou ik niet zo snel gevraagt hebben.
Maar ik hoop wel dat zo het beeld wat vervaagt dat met bit rijders niet op de zit rijden.
Laat staan de mensen die er ook nog eens S&T in hebben gehad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:24

runningkawa schreef:
Maar ik hoop wel dat zo het beeld wat vervaagt dat met bit rijders niet op de zit rijden.

Ik denk toch nog steeds dat veel ruiters (maar dan bedoel ik iedereen; ook de bitlozen) niet (genoeg) op zit doen en al veel te snel naar teugelhulpen grijpen. Ik heb ook het idee dat het nauwelijks nog wordt geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:27

Het wordt idd te weinig geleerd naar mijn idee.
Maar dan ben ik er ook wel een zeikerd in Lachen
Maar gelukkig zie ik toch ook nog wel mensen om me heen die het zo ook leren Lachen
IIg iedereen al van de instructrice waar ik altijd les van heb gehad...en zij heeft het druk Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:27

Dat idee heb ik ook.
Zoals ik al zei, ik heb al ruim 20 jaar les van verschillende instructeurs, manegeles, clubles en privéles. Pas nu ( nou ja, sinds ik bij mijn huidige instructrice les) heeft iemand me uitgelegd wat je eigenlijk met je zit moet doen. Ik kon wel janken, ik heb jaren centen geïnvesteerd om te leren rijden, en ik kan weer helemaal overnieuw beginnen (en kom bovendien totaal in de knoop met mijn jonge paard, omdat die wel correct is aangereden ).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:35

runningkawa schreef:
thanks allemaal Lachen Bloos

Kiwiki, jij speelt vals, jij kent hem irl Tong uitsteken

Haha, nee zou ik niet zo snel gevraagt hebben.
Laat staan de mensen die er ook nog eens S&T in hebben gehad Haha!

Tja Lachen Lachen de grote meneer Kawa is een eerlijk karaktervol paard, die op een goede manier is opgeleid. die super aan de hulpen staat......... en dan bedoel ik de hulpen, niet het tuig Lachen

Gewoon een goed gereden paard, zoals het hoort ........... maar helaas zo weinig gebeurt, en daar worden wij bitrijders op afgestraft door fanatieke bitlozen.......

maarja ga dat maar eens uitleggen Haha!

heb je wel goed gedaan zo met deze filmpjes Lachen

Zo hoort het paardrijden te zijn, met of zonder bit

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:45

Mooie filmpjes kawa Haha!
United kan ik ook puur op mijn zit rijden... die is ook zo goed opgeleid.
Warina daarentegen heeft af en toe wat handrem nodig wanneer we stil moeten staan. Vaak doet ze het wel gewoon op je zit, maar als ze wat heet is vergeet ze vaak dat er iemand op haar rug zit wanneer deze een terug gang in het tempo vraagt Haha! Naar voren wanneer het gevraagd wordt kan dan altijd wel Schijnheilig

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:47

prachtige filmpjes RK, wordt er even stil van! Ook zonder bitje ziet het er heel erg ontspannen uit. Je hebt zeker wel bewezen dat rijders met bit ook op hun zit rijden! Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:49

Soet schreef:
Je hebt zeker wel bewezen dat rijders met bit ook op hun zit rijden! Lachen Lachen

Nee, ze heeft bewezen dat zij op haar zit rijdt Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:01

Ja, maar er zijn met haar gelukkig nog miljoenen anderen.
Als je correct les krijgt, leer je het, want het hoort ook gewoon bij ouderwets rijden (om het woord klassiek te vermijden).
Het is sneu dat men dan blijkbaar lang niet allemaal correct leert rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:14

Ik heb vandaag een kwartier met bit gereden.. Heb daarna snel mn crb weer om gedaan Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:39

RK, ziet er super uit, hoor. Ja Lachen
Maar helaas ken ik persoonlijk nauwelijks bitrijders die zo (leren) rijden Bloos . Zelfs mijn vriend leert de teugelhulpen ook, naast de gewichtshulpen op de manege met tig sterren. En je wilt al helemaal niet weten hoe er les gegeven wordt op mijn stalling. Scheve mond
Daar gaat mijn dochter geen paardrijden leren, dat is duidelijk. Ik vrees dat het overgrote gedeelte van NL niet zo rijdt. Helaas.

En de bitlozen die ik ken rijden voornamelijk jonge paarden, die nog een hoop moeten leren. Hoewel, Tinkerloos misschien eens vragen, hoe zij haar Femke stopt? Ik doe ook mijn best om mijn paard zo licht aan de hulpen te krijgen (bitloos), maar die is nog jong en onervaren (en oersterk), dus het kost wat tijd en oefening. Maar het gaat me lukken. Haha!
Ik moet zeggen dat er zeker al wat inzit, ze leren sneller dan je denkt. Maar ik moet het nog stabiliseren, zeg maar (weet effe niet hoe ik het moet noemen). Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 07:49

Bevestigen Lachen

je kan de knoppen er wel opzetten, maar je hebt er pas wat aan als ze bevestigd zijn

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:15

Nadya schreef:
Hoewel, Tinkerloos misschien eens vragen, hoe zij haar Femke stopt?
Ook op mijn zit.
Vanuit de galop kan het iets langer duren,maar vanuit draf ben ik echt in een seconde terug.
Ik heb wel ergens een filmpje van mij in galop waarna ik stop,maar ik ben geen Anky,ik ben een zoutzak.
Voor de mensen die een zoutzak willen zien galoperen,klik hier:
http://www.zippyvideos.com/773168626148 ... n_stoppen/
Je kan beter zien hoe ik zonder bit (en teugels) stuur,dan dat ik stop.
Ik reed hier trouwens nog maar net bitloos,een maand ofzo.
(dus het filmpje is al een aantal jaren oud) Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:19

Zoutzak is niet echt aan de orde hoor Tinkerloos Lachen valt reuze mee... Haha!

Ziet er netjes uit Lachen eigenlijk zoals je van bitruiters ook mag verwachten.......... maargoed helaas wordt dat eigenlijk niet meer geleerd Lachen daar waren we het allemaal al over eens

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:19

SuperSmurf schreef:
poekel schreef:
vind het een beetje overdreven hoor.
als je normaal en fatsoenlijk rijdt zal het echt niet zo erg worden als die foto's. kan me niet echt voorstellen....
anders was het toch allang verboden lijkt me....

Heb jij het nu ook over het rijden met bit? Zo ja, dan raad ik je aan om eerst het topic door te lezen voordat je reageert Haha!

@ lusitana; nu rijd ik hem dus helemaal niet meer, dus het zal ook niet meer gebeuren. ( is zelfde oude man als waar ik het in pb over had ) maar dat ging inderdaad gewoon met hoofd naar voren. Weet niet precies meer war het hoofd exact was, maar dat zal dan inderdaad omhoog of naar voren zijn geweest. En was overigens met bit Lachen

wat denk je dat ik zomaar reageer?!?
ja ik heb het over met bit rijden ja.
en ja ik vind dit wel lichtelijk overdreven ja. als je normaal en fatsoenlijk rijd gebeurt dit echt niet! anders zou dit allang verboden zijn....
mijn mening toch?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:24

KiWiKo schreef:
Zoutzak is niet echt aan de orde hoor Tinkerloos Lachen valt reuze mee... Haha!

Ziet er netjes uit Lachen eigenlijk zoals je van bitruiters ook mag verwachten.......... maargoed helaas wordt dat eigenlijk niet meer geleerd Lachen daar waren we het allemaal al over eens
Dank je wel.
Mijn dag begint alvast goed. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:02

Lusitana schreef:
Als je correct les krijgt, leer je het, want het hoort ook gewoon bij ouderwets rijden (om het woord klassiek te vermijden).

Dat weet ik, ik claim ook nergens dat alleen mensen die bitloos rijden op hun zit rijden of het dan pas leren. Ik ben zo blij dat mijn opa mij heeft leren paardrijden, die deed het nog op de 'ouderwetse' manier. Zitten zonder teugels en beugels tot ik op mijn zit kon rijden. Wat heb ik hem toen vaak vervloekt, maar wat ben ik hem nu dankbaar Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:36

Ik heb les gehad op de bekende manier naar links is been en teugelhulp, maar ik vond het nu eenmaal gaaf om zonder teugels door de bak te crossen, puur op mijn zit te rijden en mijn meissie doet dat braaf. Dus eigenlijk heb ik het mezelf geleerd, maar ik merk wel dat ik er veel baat bij heb gehad met rijden. Ik heb ook al jaren geen les meer omdat bijna iedereen het hier over die teugels blijft hebben. (ik heb maar een instructeur gehad die goed les gaf op zit en beenhulpen, maar dan nog mijns inziens iets te veel teugelhulpen, wat ik dan eigenwijs als ik ben niet doe).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:50

Lusitana schreef:
Ja, maar er zijn met haar gelukkig nog miljoenen anderen.
Het is sneu dat men dan blijkbaar lang niet allemaal correct leert rijden.

Gelukkig idd met mij nog genoeg mensen.
Nog altijd te weinig, maar nog altijd meer dan dat men hier bokt wil doen geloven. (of in dit drukke deel van nl met veel paardrijders moet het les nivo echt hoger zijn)
Het is natuurlijk wel zo dat de altijd flossers meer opvallen, terwijl daar achter hen door geruisloos iemand voorbij komt gereden Lachen

Idd het gewone ouderwets rijden.
Ik ben gaan rijden toen ik 11 was. En heb nooit anders gereden dan op die manier.
Natuurlijk waren je eerste lessen wel meer met de teugels. Maar ook dan leerde je al dat ze hamerde, kijk waar je heen rijd want dan gebruik je je gewicht om ook te sturen.
Overgang terug, maak je lang, dan remt hij al. En dan ging dat echt niet perfect en gebruikte je ook je teugels, maar zelfs vanaf het begin werd het er wel al bij gezegt.