PS of Sweden & Equestrian Stockholm 2.0

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:52

Ik hou wel van de witte randen, steekt mooi af. Zeker op mijn zwarte paard.
Ik rij altijd met zwarte beenbeschermers dat vind ik altijd passen bij zwart tuig. M’n shirt probeer ik op m’n dekje aan te passen

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 18:56

Oh ik vind die nieuwe kleurtjes echt wel leuk! Wel balen van die witte rand..

Laurian die staat idd goed :D

Tango1979

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:05

Ik vind de nieuwe blauwe wel mooi, maar neem na mn Walnut geen witte randen meer. Ik irriteert me zo als die na 1x rijden niet meer wit zijn, maar wil ze niet na 1x rijden al weer wassen :D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:06

BabbieB schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met ES dekjes die gaan pillen? Ik heb pas twee keer met mijn Blush pink dekje gereden (kort, mijn paard is nog jong) en het begin nu al te pillen. Vind ik toch wel jammer voor zo’n duur dekje eigenlijk. En dubbel balen, want het staat hem fantastisch.

Bedoel je de ps blush of de es pink pearl? Mijn es dekjes blijven echt top, ps pilt wel enorm, zo erg dat mn paard er lichte schuurplekken van kreeg -O- Was volgens ps zelf normaal |o[/quote]

Pardon, ik bedoel de pink pearl

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:08

Die pony is ook gebandageerd met paarden bandages ofzo? :+ Dan kan je er ook beter geen aandoen... Weet niet wat ik van de kleuren moet denken, die blauwe is wel mooi maar lijkt wel veel op andere kleuren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:28

Gister besteld en vandaag in huis via hypostore!

De faded fuchsia.
Ik moet het dekje de volgende keer wel een stuk meer naar voren toe leggen. Nu lijkt het zo uit verhouding :+

Het is een full. Het verbaasd me hoe groot die valt in vergelijking met Lemieux.

Dat zwarte randje onder het zadel is gewoon een schokdempend gelpadje.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:32

Ik heb laatst gehoord dat witte randen wel redelijk schoon blijven als je je paard voor het rijden rond om het zadel even met een baby doekje doet

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:46

Witte randen is voor mij ook een no go met een bonte :')

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:51

Sammiex2000 schreef:
Ik heb laatst gehoord dat witte randen wel redelijk schoon blijven als je je paard voor het rijden rond om het zadel even met een baby doekje doet

Dat doe ik sowieso altijd, om mijn dekjes netjes te houden. Maar op die witte randen zie je gewoon alles. Voor een toeschouwer waarschijnlijk niets te zien, maar ik zie het wel ;(

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:55

Oeh wat een mooie setjes komen er weer voorbij! Ik moest me even inhouden om niet klaar te zitten om de groene velvet te scoren :+ Gelukkig kwam de dag erna m'n al bestelde setje binnen, vandaag mee gereden, wat een gave kleur! Voor de foto even de hele set, daarna op neckrope rondgecrosst.

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:04

Weet je wat nadeel is met zoveel mooie PS en ES dekjes in alle kleurtjes?
Dat je er ook zoveel oornetjes (bij mij dan), beenbeschermers en shirtjes bij nodig hebt.
Om nog maar niet te spreken van de matchende rijbroeken en bodywarmers, ben nu begonnen met matchen met de bies en die zijn goddank voornamelijk grijs, zwart, bruin, blauw en wit

Ik had ook een grote hoop opgerolde beenbeschermers thuis liggen en besloot dat het vast netter kon. Opgerold namen ze veel ruimte in, dus met de binnenkant op elkaar gelegd en klittenband vastgemaakt, zo waren ze redelijk plat en dat past weer in een curver box.

Dit is nog niet alles, want ik heb mijn marine en zwart gekleurde sets op dit moment in de kast op stal.

Afbeelding

Ik heb gewoon nu een nieuwe stang nodig voor al mijn bijpassende shirtjes, bodywarmers en oornetjes die nog aan hangers aan de deur hangen of opgevouwen in de kast liggen. Ik wil graag alles bij elkaar, zodat ik overzichtelijk kan kiezen welk set ik wil gebruiken.

Echt, hebben jullie al medelijden met mij?
:+

Organa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:23

Roulette_ schreef:
maessie schreef:
Die paarse is voor mij ook niet zo, idd leuk voor de ponies!

Hmm ik startte altijd in crème, zou de prosecco broek dan een goeie zijn denken jullie? Mijn oude broek is echt af.. Ik heb dekjes met goud er in.. (deze variant ook nog in het zwart/goud)
[ [url=m/z6HxSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat een Anky dekje? Ik heb een Anky goudkleurig oornetje, dat is vrijwel dezelfde kleur als het Prosecco dekje. Alleen wordt de PS prosecco broek niet meer verkocht volgens mij.

Edit:
[ Afbeelding ]
Hierbij het grootste deel van mijn wedstrijdset. Dekje, rijbroek en frontriem PS Prosecco, oornetje Anky in goudkleur en een shirtje van de epplejeck. Foto vertekend iets in de kleur van de broek en het shirtje, al vind het shirtje sowieso geen perfecte match. Ben nog op zoek naar een beter shirtje (zonder wit) en een creme plastron mocht iemand tips hebben. Niet op de foto zijn mijn Uvex perfexxion cap (de goud/zand kleur) en donkerblauwe jasje.

Wow wat een gave set
Snap dat je veel compliment krijgt op wedstrijd! Ik heb eigenlijk nog nooit iemand zien starten in een andere kleur dan wit met zwart/navy jasje

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 20:31

Hahahah daphara _O- wat voor merken heb je ertussen zitten?

Oeh die faded fuschia staat goed op een witte!

Sharonsemme, is dat een cob of is je zadel heel groot? :P

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:02

Ohhh jaloers op die kappen!! <3

Ik vind dat blauwe dekje echt gaaf! Die paarse is photoshop _O-

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:06

Wat een rotleven heb jij Daphara!!! Maar snap je zo goed, ik wil ook setjes met bijpassend oornetje en kleding. Maar ik koop vrij gedisciplineerd geen nieuw dekje als mijn vorige kleur niet compleet is. Ben trots op mezelf :D :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:10

Dat moet ik ook eens proberen _O-
Ik kan nog steeds geen kappen vinden voor veel setjes en met shirts heb ik hetzelfde. Heb nog best een lijst waar ik dingen mis.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:13

Vind die kappen supermooi!

Doe nooit wat om, of gewoon peesbeschermers. In plaats van niets, kan ik natuurlijk ook die mooie kappen omdoen, maar vind ze over t algemeen zo warm om n paardenbeen en imo nutteloos.

Shirts vinden is ook niet simpel. Zoek voor mezelf voor bij mn le mieux dekjes ( Iceblue, Chili red, Olive, lavender, Benetton Blue, French rose , oranje). Iceblue en Olive zie ik nog wel. Bij krämer zie ik vooral passende shirtjes voor bij onze ES dekjes. Maar die heb ik dan weer in kindermaat nodig voor mn dochter.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:26

Ik vind het niet erg als de kleur net niet hetzelfde is, dat helpt. Als het maar dezelfde tint is. Bij de Walnut bijvoorbeeld hen ik een goudbruin vest en het Prosecco jack. Absoluut niet dezelfde kleur, maar wel tinten die bij elkaar passen.

Bij de Wine set heb ik de Gina jas, maar combineer ook wel met een donkerblauwe rijbroek met donkerblauwe baselayer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:51

I feel u daphara, match je de bies met een broek en de rest van het dekje met shirt? Zo doe ik het namelijk haha.

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:11

anoukwendy schreef:

Oeh die faded fuschia staat goed op een witte!

Sharonsemme, is dat een cob of is je zadel heel groot? :P

Ja klopt is een cob haha! Full verdwijnt mijn pony onder :+
Heb een mono blad dus alleen buitenblad ligt er ietsje over, singelstoten zitten wel mooi hoog boven de rand gelukkig.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 04:13

anoukwendy schreef:

Voornamelijk Harry’s Horse, de gewone en hun Equestrian Society. Volgens mij 3x van Horsegear en 2x Eskadron.
Zoals gewoonlijk past mijn paard niet Full, alleen XL, dus het is ook een uitdaging om matchende sets te maken, Harry’s horse heeft in XL de meeste keuze. En ik heb inmiddels drie paar beenbeschermers in kleuren waar ik nog geen dekje bij heb (rood, paars en geel) maar die kon ik nieuw voor €10 kopen, terwijl die Equestrian Society normaal €34,95 zijn, dus uit voorzorg alvast gekocht. :D

Ik moet nog bij mijn huidige dekjes de kleuren:
- Wit bij mijn ES No Boundaries black/white
- donker groen bij PS Emerald, maar voor nu gebruik ik bruin
- licht groen bij PS Seagras
- een roze tint dat past bij de ES Rosé Breeze
- roze dat past bij de Pink pearl
- Grijs, voor de dekjes met grijze bies waarvan ik nog geen gekleurde beschermers heb.

Tango1979 schreef:
Wat een rotleven heb jij Daphara!!! Maar snap je zo goed, ik wil ook setjes met bijpassend oornetje en kleding. Maar ik koop vrij gedisciplineerd geen nieuw dekje als mijn vorige kleur niet compleet is. Ben trots op mezelf :D :D

Dat is ook elke keer mijn voornemen en dan kom ik weer een supergaaf ES/PS dekje tegen voor weinig... dan ligt die zo ineens weer in mijn winkelmandje... :') tot zover mijn goede voornemens.

Als je dan ook nog, naast de oornetjes en beschermers, je eigen shirts (longsleeve plus korte mouw), bodywarmers en rijbroeken gaat matchen, dan is het feest echt compleet uit de hand gelopen, geloof mij maar!

Iriscope schreef:
Dat moet ik ook eens proberen _O-
Ik kan nog steeds geen kappen vinden voor veel setjes en met shirts heb ik hetzelfde. Heb nog best een lijst waar ik dingen mis.

Shirts koop ik momenteel veel bij Bon Prix en Zalando, omdat veel ruitermerken maar tot maat 42 gaan en daar past mijn voorgevel gewoon niet in. Plus dat het veel goedkoper is op die sites.
Ik ben 186 cm, heb cupmaat 85F en voor shirts kledingmaat 44-46 dat kan ik bij de meeste equestrian merken wel vergeten.

Tango1979 schreef:
Ik vind het niet erg als de kleur net niet hetzelfde is, dat helpt. Als het maar dezelfde tint is. Bij de Walnut bijvoorbeeld hen ik een goudbruin vest en het Prosecco jack. Absoluut niet dezelfde kleur, maar wel tinten die bij elkaar passen.

Bij de Wine set heb ik de Gina jas, maar combineer ook wel met een donkerblauwe rijbroek met donkerblauwe baselayer

Ik vind het ook niet erg als het geen 100% match is, als het maar in dezelfde kleurgroep valt.
Hier de PS Jade dekje met LeMieux Peacock oornetje en BR shirt Dark Green, past prima samen.

Afbeelding

Sammiex2000 schreef:
I feel u daphara, match je de bies met een broek en de rest van het dekje met shirt? Zo doe ik het namelijk haha.

Klopt, broek en bodywarmer moeten in ieder geval matchen met de bies. Shirt met het dekje.
In geval van een witte bies of een bies in dezelfde kleur als het dekje, kan gewoon een zwarte broek, of een broek die in de kleurgroep van het dekje valt.
Na heel wat paardrijbroek merken geprobeerd te hebben zijn de Montar High waist nu echt mijn favoriet, dus ben nu langzaam die aan het inkopen in verschillende tinten en mijn minder fijne rijbroeken aan het verkopen op MP.
Bodywarmers koop ik gewoon via MP. Voor €5-10 per bodywarmer, ik heb nu alle basiskleuren en zoek nu door naar specifieke kleuren, Olive, Prosecco en seagras heb ik al een matchende bodywarmer bij in de kleur van het dekje.
Ik zoek ook op MP naar softshell jassen en heb daarvan nu een match in Marine blauw, Zwart, Grijs, PS Emerald en ES Purple White. Voor een softshell ja betaal ik ongeveer €20 inclusief verzenden.

Nu snappen jullie waarom ik kastruimte te kort kom!
Allemaal jullie schuld, het ging in mei gewoon helemaal mis nadat ik mijn eerste ES dekje gewonnen had en ik dat kwam posten in het topic. Nu 17 dekjes verder!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 07:21

Voor de fun (en misschien weten jullie wel iets)
Een lijstje van wat ik nog zoek;

Violet Ps of Sweden - shirt
Jade- Beenbeschermers
Vanilla- Beenbeschermers
Blueberry- Beenbeschermers
Raspberry- Shirt
Sky Blue- Beenbeschermers
Ruffle Silver - Shirt
Ruffle Creme de La Creme - Shirt
Ruffles Bruin - Shirt
Champagne - Shirt en Beschermers
Golden Brass - Shirt en Beschermers
Brick Orange - Shirt
Forrest Green- Shirt en Beschermers

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:27

Iriscope schreef:
Voor de fun (en misschien weten jullie wel iets)
Een lijstje van wat ik nog zoek;

Violet Ps of Sweden - shirt
Jade- Beenbeschermers
Vanilla- Beenbeschermers
Blueberry- Beenbeschermers
Raspberry- Shirt
Sky Blue- Beenbeschermers
Ruffle Silver - Shirt
Ruffle Creme de La Creme - Shirt
Ruffles Bruin - Shirt
Champagne - Shirt en Beschermers
Golden Brass - Shirt en Beschermers
Brick Orange - Shirt
Forrest Green- Shirt en Beschermers

Ik heb deze bij mijn Jade
https://www.agradi.nl/hkm-peesbescherme ... b-full.htm

Hier niet op voorraad maar misschien elders? Maar deze passen perfect kan straks wel foto maken hoe ze matchen.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:35

de paarse sla ik ook over op mijn kastanje rode..

ik zoek nog wel het dekje Saphire in dressuur. iemand die hem wilt verkopen aan mij?
ook de dark sky zou ik graag willen toevoegen aan mijn collectie en de brick orange. wie kan mij helpen om mijn collectie completer te maken?

de silver cloud vind ik ook erg gaaf! die staat genoteerd in de agenda om aan te schaffen :D

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:43

Zijn de amazonite en de emerald nou precies dezelfde kleur? Op de rand na natuurlijk :)