Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:49

Is prolite ook niet gemaakt dat het wat los staat
Ergens klepel bel hangt me daar wat van bij.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:53

Ik heb vandaag de prolite ontvangen.
Hij ziet er heel erg mooi uit en voelt goed aan, mooi zachte padding zeg maar.
Wel oogt hij breder dan de huidige singel dus ik ben benieuwd of dat past.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:54

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:42

Nobel01 schreef:
De Prolite sloot bij mijn merrie ook niet mooi aan, de voorkant zat ook los bij het borstbeen, daardoor was er een piekbelasting wat ze niet prettig vond. Ik ben over gegaan op een eenvoudige rechte katoenen singel, paard vindt deze veel prettiger.

Is bij jou de elleboog wel vrij dan? Of had jij daar niet net als ik last van dat de singel in de oksel kruipt?

Vind in elk geval dat de rechte neopreen bij de oksel zelfs fijner zit dan de Prolite, maar hij zit verre van optimaal. Hoe dan wel optimaal? Met welke singel |o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:15

DenieesB als ik je paard zo zie zou de simpele Kerbl banaansingel die ik net gekocht heb ook niet zo'n gek idee zijn. Liggen je singelstoten net wat rechter mee gok ik zo. Ik ben er vooralsnog erg blij mee! Maar de nieuwe zadelpasser komt morgen dus dan weet ik meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:32

Nobel01 schreef:
De Prolite sloot bij mijn merrie ook niet mooi aan, de voorkant zat ook los bij het borstbeen, daardoor was er een piekbelasting wat ze niet prettig vond. Ik ben over gegaan op een eenvoudige rechte katoenen singel, paard vindt deze veel prettiger.

Dat is exact de werking van die singel dat die aan de voorkant los zit om het borstbeen vrijheid te geven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:56

Ik ga hem morgen passen, waar moet ik dan op letten? Ik bedoel, hoe hoort hij dan te zitten?

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:05

Spenk schreef:
Nobel01 schreef:

Dat is exact de werking van die singel dat die aan de voorkant los zit om het borstbeen vrijheid te geven.

Ik snap alleen niet helemaal welke voordelen je hiermee hebt. Precies wat Nobel zegt, je krijgt piekbelasting. Waar de Prolite het borstbeen ‘vrij’ houdt zit een rechte singel niet. De plek waar piekbelasting is, heeft een rechte singel de belasting meer verdeeld. Of zie ik het verkeerd?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:12

Of je daadwerkelijk piekbelasting hebt hangt er vanaf hoe deze in beweging past, niet in stilstand.
Te herkennen aan de zweetafdrukken o.a.
Wat daarbij ook zo is, hij zit niet voor elk paard goed... mij prolite zit absoluut niet "los" aan de voorkant, wat ik met de rossner comfort wel had.
Ook houd deze de oksel een heel stuk beter vrij dan mijn vorige singels.
Overigens geen foto's, zal ik binnenkort eens maken, de singel is nog steeds te kort, ik heb net een fairfax 85 cm gekocht, als het goed is is dit al iets meer in de richting.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:51

DenieesB schreef:
Ik wil de Rossner Comfort best proberen, loop ik er dan alleen niet tegen aan dat de drukverdeling op het borstbeen niet lekker is? Dus alsnog enkel op de achterkant van de singel? Of kan dat bij deze singel echt anders zijn dan de Prolite?

Deze Prolite is een 65cm, dus bij een singel met minder bij de gespen wil ik zeker langer.

Zijn er ivm de voorkant los staan van borstbeen nog andere opties die ik kan proberen? Of moet ik het echt zoeken bij de assymetrische en gewoon zoeken naar de juiste voor mijn merrie?

Bij de mijne lag de Prolite ook niet echt fantastisch, wat strak bij de buik en inderdaad los van de borst, de ellebogen niet echt vrij.
De Rossner Comfort ligt fantastisch en doet precies wat ik wilde, dus de singel groeve vullen met de boog en toch ver genoeg naar achteren komen voor de singelstoten en de ellebogen helemaal vrij, zoals te zien op mijn foto’s.
Ze zijn niet heel erg verschillend, maar toch verschillend genoeg. Ik vind de Fairfax en Prolite zachter dan de Comfort, vandaar dat het mijn eerste keuze was, maar de comfort ligt gewoon beter en daardoor is mijn paard er gewoon happy mee. Helaas gaat de Comfort singel maar tot 85 cm, want die van mij mag inmiddels best over naar een 95 cm, dus nieuwe uitdaging.

Maar goed, het ideale model is vaak trail & error tor je de juiste hebt.
Je zou ook nog een crescent model kunnen proberen, maar ook dat zal uitproberen zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:00

Ik heb de singel gepast.
Hij ligt volgens mij mooi, maar door jullie verhalen twijfel ik over de aansluiting tussen de voorbenen.
Wat vinden jullie?
Ik kreeg het niet zo goed op de foto, maar de achterkant zat wel strak, voor zat er een beetje ruimte tussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:32

Ik vind hem vooral te kort, die aansluiting zou ik me niet te veel zorgen over maken, is dit de classic?
Ik denk ook dat de Narrow beter zou zitten qua elleboogvrijheid, lastige is dat de narrow er maar tot 75 cm is, uit mijn hoofd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:28

Dit is de classic inderdaad en dan in 80cm.
Moest nog worden aangesingeld, hij komt nog wel twee gaten hoger uit dan. Zat daar aan de andere kant al op, dat wordt gaatjes bij maken als hij iets slanker wordt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:48

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:53

siskeh schreef:
https://www.massimo-sattel.de/dressurku ... formt.html Wie zocht er nou ook al weer een singel maat 95? Hier hebben ze maat 90 en 100 cm

Massimo singels zijn momenteel nergens leverbaar. Ik had er al naar gekeken, op meerdere sites geprobeerd te bestellen, maar er zijn problemen met de levering.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:19

Daphara schreef:
siskeh schreef:
https://www.massimo-sattel.de/dressurku ... formt.html Wie zocht er nou ook al weer een singel maat 95? Hier hebben ze maat 90 en 100 cm

Massimo singels zijn momenteel nergens leverbaar. Ik had er al naar gekeken, op meerdere sites geprobeerd te bestellen, maar er zijn problemen met de levering.

Ik geloof je direct, ik geloof dat overal een probleem is met levering..
Maar: de singel is er wel, dat moet ergens een geruststelling zijn, voor een zeer acceptabele prijs ook.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:44

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een br banaan singel met bont. De maat 65 is voor olly nu echt te lang helaas.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:12

siskeh schreef:

siskeh schreef:
Daphara schreef:

Ik geloof je direct, ik geloof dat overal een probleem is met levering..
Maar: de singel is er wel, dat moet ergens een geruststelling zijn, voor een zeer acceptabele prijs ook.

Probeer het maar eens in een winkel mandje te doen om te bestellen, dat lukt je niet. De site werkt niet om te bestellen. Misschien gewoon een slechte site, vind het nou ook niet betrouwbaar overkomen.

Misschien dat die in de winkel ligt, maar ik ga niet naar Duitsland rijden om een singel op te halen.

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:45

Daphara schreef:

Is er niet een zaak hier in Nederland die Massimo verkoopt en misschien aan de juiste singel voor jou kan komen? Of en zadelpasser misschien die ook Massimo in het assortiment heeft?

Of misschien dat 1 van hen in elk geval meer kan vertellen over de problemen met levering en wanneer ze wellicht wel weer te verkrijgen zijn

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:25

DenieesB schreef:
Daphara schreef:

Is er niet een zaak hier in Nederland die Massimo verkoopt en misschien aan de juiste singel voor jou kan komen? Of en zadelpasser misschien die ook Massimo in het assortiment heeft?

Of misschien dat 1 van hen in elk geval meer kan vertellen over de problemen met levering en wanneer ze wellicht wel weer te verkrijgen zijn

Mijn 85 cm Rossner past nog net en de winter komt er aan, dus paard zal weer wat slanker worden.

Afbeelding

Met een ander merk is het ook nog maar zien hoe het valt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:51

sorry ff offtopic, maar wat heb jij een gaaf paard!!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:39

Celebi schreef:
Hè jammer ik kan mijn vorige bericht niet meer editen, maar de lange singel heeft inderdaad aan twee kanten sterk elastiek!

Ik heb denk ik een fijn singeltje gevonden. De Kerbl in 65!

[ [url=m/ni1c3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem ook net binnen, straks passen!
Maar ik voel me even heel dom. Bolle kant moet richting de voorbenen toch? Of bolle kant juist richting buik?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:46

Bolle kant richting buik :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:48

Nee voorbenen toch?