De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:24

Spessie schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik spring dus de brushing boots zijn voor mij denk ik geen optie..
3 in 1 beschermers zijn misschien een betere optie, maar heb ik niet zo'n goed gevoel bij vanwege de warmte.... hhhmmmmmm lastig....

Ik zou met springen voor gewone peesbeschermers gaan, ik vind 3-in-1 beschermers ook niet geschikt om te springen.

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:37

3 in 1 vind ik ook zeker niet geschikt om mee te springen.

Ik twijfel of ik zoveel geld over heb voor de carbon gel vento van veredus maar ik denk dat ik liever 1 keer goede koop als meerdere sets van minder. Ben sinds kort over van bruin naar zwart tuig dus wil wel nieuwe.

Heb nu de pro classic in het bruin.

Afbeelding

Ik heb de piaffe al tweedehands gekocht voor dagelijkse training thuis :) ben erg benieuwd, moet ze nog testen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:46

Capriootje schreef:
3 in 1 vind ik ook zeker niet geschikt om mee te springen.

Ik twijfel of ik zoveel geld over heb voor de carbon gel vento van veredus maar ik denk dat ik liever 1 keer goede koop als meerdere sets van minder. Ben sinds kort over van bruin naar zwart tuig dus wil wel nieuwe.

Heb nu de pro classic in het bruin.

[ [url=m/D4Ygz0.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de piaffe al tweedehands gekocht voor dagelijkse training thuis :) ben erg benieuwd, moet ze nog testen.

Ik ben nog steeds heel tevreden over de normale carbon gels :)

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:18

Ik vind de piaffe zeer snel slijten. Zeker niet prijs/kwaliteit.
De revo draaiden bij mij ook om. Achter al meer dan voor.
Qua pasvorm is de evo beter maar deze slijten nog sneller.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:51

Die Piaffe dingen vind ik ook niks, maar de Carbon Gels zijn gewoon goed. Ik was ze elke keer na gebruik en ze zijn nog als nieuw.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:22

Ik heb ze tweedehands voor een leuke prijs dus ga ze gewoon testen, is het niks dan weet ik dat ook weer haha.

Morgen bij divoza kijken of ze bovenstaande van de foto hebben :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:00

De carbon gels vento zijn super Capriootje. Ik rij alleen nog maar daarmee en met de pro classics die ik van jou heb overgenomen. Na alles wat ik getest heb (en dat is nogal wat) vind ik die 2 nog de beste.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:09

Dankjewel! Dan ga ik die toch nemen. De pro classic zijn in geheel zwart amper te vinden en heb bonnen van divoza :)

M'n bruine pro classic moet ik nog even kijken wat ik daarmee doe. Houden of verkopen haha

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:29

Pro classic zijn super mits je ze nog vindt met oude sluiting ! Vindt de Pin sluiting namelijk niks . Ben bang dat die te klein gaan zijn .
Mocht jij je bruine weg doen Capriootje dan houdt ik me aanbevolen ...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:13

Capriootje schreef:
Dankjewel! Dan ga ik die toch nemen. De pro classic zijn in geheel zwart amper te vinden en heb bonnen van divoza :)

M'n bruine pro classic moet ik nog even kijken wat ik daarmee doe. Houden of verkopen haha

Ik zou ze houden, jou kennende ga je toch wel weer naar bruin tuig :P

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:57

Heeft iemand hier ervaring met de Royal Tendon en Fetlock Boots van Back On Track?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:16

Is er iemand die ervaring heeft met deze beschermers of deze soort beschermers?
Afbeelding

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:38

Horseware schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de Royal Tendon en Fetlock Boots van Back On Track?

Heeft iemand misschien hier ook afmetingen van? Maat L en M

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:41

edice schreef:
Horseware schreef:

Heeft iemand misschien hier ook afmetingen van? Maat L en M

Afmeting heb ik niet wel ervaring. Ik heb maatje Cob op mijn e-pony. En ze bevallen mij heel goed blijven goed zitten benen zijn meestal mooi droog. Ik rij ontzettend veel buiten. En ze blijven er mooi uitzien. Ik was ze regelmatig

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:41

Heb net de NEW airflows binnen. Maat M, helaas te krap.
Nu maar weer verder kijken. Ze staan me wel aan, echt erg luchtdoorlatend

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:38

Wie weet er GOEDE LUCHTIGE achter peesjes/strijklappen?
paard heeft een gevoelig huidje en heeft achter sws bescherming nodig. Gewone strijklappen wil ik niet, worden namelijk nog best warm (we hebben zoveel blessures gehad dat ik echt wat goeds voor dr benen wil, al is het maar voor mijn eigen gevoel...

Ze heeft wel wat vollere benen achter.
Eventueel in set met hele goede voorbeschermers ook (zo luchtig dat ze er bij wijze van spreken mee op de wei kan).

Ik had de hh compositi voor achter, maar die gaan schuren. Daarvoor zoek ik dus andere.
Weet iemand of de voor beschermers dat ook doen? (schuurde bij het klittenband).

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:56

De Le Mieux die hier uitvoerig besproken zijn misschien?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:59

X_Michelle_X schreef:
paard heeft een gevoelig huidje en heeft achter sws bescherming nodig. Gewone strijklappen wil ik niet, worden namelijk nog best warm (we hebben zoveel blessures gehad dat ik echt wat goeds voor dr benen wil, al is het maar voor mijn eigen gevoel...

Eventueel in set met hele goede voorbeschermers ook (zo luchtig dat ze er bij wijze van spreken mee op de wei kan).

Ik had de hh compositi voor achter, maar die gaan schuren. Daarvoor zoek ik dus andere.
Weet iemand of de voor beschermers dat ook doen? (schuurde bij het klittenband).

Even 20 pagina's terug lezen, staan veel tips in!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:27

Ess_Ramona schreef:
X_Michelle_X schreef:

Even 20 pagina's terug lezen, staan veel tips in!

Bedankt! Dan kom ik uit op de Equifit of volledig lederen..
In de Le mieux beschermers zit pro mesh toch? iemand ervaring met de BR pro mesh achterbeschermers?

en is Le mieux koel genoeg voor op de wei? (voor de eerste paar renmomenten :') )

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 15:28

X_Michelle_X schreef:
In de Le mieux beschermers zit pro mesh toch? iemand ervaring met de BR pro mesh achterbeschermers?

en is Le mieux koel genoeg voor op de wei? (voor de eerste paar renmomenten :') )

Ik heb momenteel de voorbeschermers van le mieux snug boots, achter de strijklappen van equifit. Voor mij de ideale combi. De equifit vond ik voor voorbenen net de warm, de snugboots waren voor de achterbenen net te krap, dus als je merrie volle benen heeft zijn die miss niet ideaal.

De BR pro mesh zijn trouwens anders dan de le mieux, die van br schuren sneller en blijven volgens mij ook warmer staat me bij.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:38

SuperZodiaX schreef:
X_Michelle_X schreef:

Ik heb momenteel de voorbeschermers van le mieux snug boots, achter de strijklappen van equifit. Voor mij de ideale combi. De equifit vond ik voor voorbenen net de warm, de snugboots waren voor de achterbenen net te krap, dus als je merrie volle benen heeft zijn die miss niet ideaal.

De BR pro mesh zijn trouwens anders dan de le mieux, die van br schuren sneller en blijven volgens mij ook warmer staat me bij.

Bedankt!
Hoezo worden de strijklappen van equifit niet zo warm en de peesbeschermers wel?

Zou je je paard met deze set op de wei zetten? - en heb je deze set toevallig al in de zomer geprobeerd? of enkel goed vergeleken met gewone peesbeschermers?

Nogmaals dank :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 15:48

X_Michelle_X schreef:
SuperZodiaX schreef:

Bedankt!
Hoezo worden de strijklappen van equifit niet zo warm en de peesbeschermers wel?

Zou je je paard met deze set op de wei zetten? - en heb je deze set toevallig al in de zomer geprobeerd? of enkel goed vergeleken met gewone peesbeschermers?

Nogmaals dank :)

Ik denk dat het is omdat de strijklappen gewoon minder oppervlakte bedekken dan de peesbeschermers. Qua pasvorm zijn ze wel echt top. In de zomer staan ze bij mij zonder iets. Beschermers gebruik ik alleen bij de training.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:06

Hier ook gelezen dat de pro mesh van br erg gaan zweten. Bij snugboots inderdaad niet.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:28

Capriootje schreef:

Klopt, pro classic zwart is echt heel moeilijk. Ik heb ze vorig jaar toch nog kunnen bestellen! Super blij mee nog steeds. Dus mocht je ze vinden, zeker doen.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:44

LisaaSophie schreef:
Is er iemand die ervaring heeft met deze beschermers of deze soort beschermers?
[ Afbeelding ]