Dat kun je beter in onderstaand topic vragen Maar om even antwoord te geven, ik vond het wel meevallen. Hij schoof bij mij in ieder geval minder dan bijvoorbeeld de Cheyenne, maar ervaring met boomzadels heb ik wat dat betreft niet dus dat kan ik niet echt vergelijken. [HAR] Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!
Toch ff vlug een antwoord. Ik heb de London, maar die schuift op mijn fjord
quibje
Geplaatst: 11-11-13 19:58
pandora1 schreef:
Toch ff vlug een antwoord. Ik heb de London, maar die schuift op mijn fjord
klein extra antwoord van mij dan dat ligt waarschijnlijk niet echt aan het zadel, maar meer aan de pommelmaat/singel/pads en natuurlijk ligt het niet zo vast als een boomzadel
Ik heb dit opgelost met een dubbel setje inlages en een elastische anatomisch gevormde singel. De pommel paste wel maar het is nooit mis om eens te controleren of hij wel de goede maat heeft!
Bralindy
Geplaatst: 11-11-13 23:35
Mijn London schuift ook wat, maar de Cheyenne schoof nog erger! Moet wel zeggen dat mijn paard totaal géén schoft heeft en rondgeribt is. Dus dan vind ik het ook niet zo raar dat het schuift.
Voordeel, je leert dan wel erg goed op twee beugels rijden haha
Het is ook gewoon een onzin-bewering die je vaak hoort, dat een zadel zou schuiven omdat het boomloos is
Ik krijg vrij vaak te horen dat mensen bang zijn dat een Barefoot schuift "omdat hij boomloos is".... natuurlijk kan een Barefoot of elk ander boomloos zadel schuiven...net zoals een boomzadel kan schuiven.
Er zit nu eenmaal geen superlijm onder
Vaak ligt een (goed ingereden!) Barefootje (met de juiste toebehoren enzo) juist veel stabieler dan om het even welk boomzadel.
Tenzij je het natuurlijk hebt over een te krap boomzadel dat zich lekker ingraaft in de rug...dat kan wel eens steviger liggen inderdaad omdat dat zich dan zo lekker vastzet tegen de schoft en schouders
Marcella
Geplaatst: 12-11-13 10:09
Die van mij schuift alleen als ik niet goed aangesingeld heb.
Ik heb een (letterlijk) tonnetjerond paard en ook daarop liggen mijn boomloosjes als een zuignap. Wel met de juiste pommel, heel belangrijk ! En zelfs zonder singel (en zonder mij dan uiteraard )
Ik heb sinds kort een Stella maat 2, hierbij een foto. We hebben dan ook een leuke kleurencombinatie, bruin zadel met zwarte beugel(riemen)s en zwart hoofdstel met zwarte teugels. Maat 2 is wel stukkie groter als maat 1, hier met maat 1: http://imageshack.us/a/img163/1358/sany2372x.jpg
Mooi zadel ik had de stella met het paardenkopje maar lag totaal niet goed op Jack jammer genoeg. Nu de arizona wat eigenlijk mijn droomzadel zoizo al was en die ligt mooi vast op Jack hopelijk vrijdag er nog eens mee rijden en dan foto's .