Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:23

Ik had ook kapotte head plate fixing . Kostte me 40 pond excl verzenden

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:52

Mosh schreef:
@ Remember, is jouw zadel ter reparatie opgestuurd naar WoW? Jij had ook een tweedehands toch? Ging het om een kapotte HP kop?

Heb ook nog een pomp liggen met handleiding.. Misschien ga ik daar later nog eens mee aan de slag. Voor mijn jonge paard wel fijn als ik zelf nog wat kan aanpassen als de fitter straks de juiste samenstelling heeft gemaakt.

Er zit zo'n vierkant plaatje waar de schroef van je headplate doorheen zit en dat plaatje was iets verbogen en klein scheurtje erin. Met schroefgat etc. was niks aan de hand (dus geen afgebroken schroef erin ofzo). Heb foto gemaakt en gemaild en heb alleen de verzendkosten hoeven te betalen. Ik heb mijn zadel direct van Arie Boer gekocht een jaar of 6 geleden, dus niet 2e hands maar daar werd ook niks over gevraagd.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:34

Apart, bij mij viel t buiten de garantie, was wel t schroefgat. Heb zadel ook origineel gekocht!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:46

Iemand nog een headplate maat 1 in de aanbieding?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:12

Heeft iemand al voorgehad dat er "vouwen" in de kussens kwamen? Was hier het geval, paard heeft weeral rugpijn hierdoor. Zadel is aangepast sinds... vorige donderdag, dus ik baal ervan!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:23

Nee nog niet meegemaakt. Heb je een foto van hoe dat er dan uit ziet?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:26

Nou, ik heb mijn kussens -sorry panels- in Engeland gespot. maar daarmee is mijn budget voor de rest van het zadel wel dramatisch gekelderd. -O-
Ik dacht nog dat ik met dit paard wel met maat 1 weg kon komen maar net even de centimeter er langs gelegd. Dat past hem dus ook niet. Moet echt 0 hebben.

Ik mail me ook suf naar de aanbieders. Er zijn er maar weinig die alle specificaties in hun advertentie zetten. Dus steeds maar vragen en wachten op antwoord.

Een zadel had de juiste kussens dus ik stond al klaar bij wijze van spreken. Maar ik geloof dat het geen diepe zit heeft. De advertentie zegt van wel maar de foto wijkt af.

Wat voor wrongen zouden jullie aanraden voor vrij korte benen?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:57

Iemand toevallig nog een donker bruine curved lady seat te koop in maat 1?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:00

@San, ik post vandaag even een foto.

Voor diegene die onderdelen zoeken: aangezien de mijne een oud model is (5 jaar is blijkbaar stokoud voor WOW) en daardoor wss moeilijker verkoopbaar, zal ik ook es horen welke onderdelen erin zitten en die proberen apart te verkopen. Ik ga sowieso voor een ander zadel: aanpassingen zijn pokkeduur aangezien de zadelpasser anderhalf uur hier vandaan woont, en zit zelf niet vast genoeg in dit zadel.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:08

hwn schreef:
Heeft iemand al voorgehad dat er "vouwen" in de kussens kwamen? Was hier het geval, paard heeft weeral rugpijn hierdoor. Zadel is aangepast sinds... vorige donderdag, dus ik baal ervan!

Ik heb het ook. Mijn luchtzak en foam zaten verkeerd. Dit is nu aangepast door een andere fitter allen het leer is daardoor uitgelubberd. Moet even kijken wat het doet anders neemt ze hiervoor contact op met WOW Nederland.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:11

Wat bedoel je met uitgelubberd? (dat woord kennen we hier in België niet). Zou wel sterk zijn als de fitter die luchtzak en foam (heb trouwens geen foam gezien, maar heb ook niet goed gekeken) die zelf verkeerd zou zetten. Zij wijt het aan de "ouderdom" van het zadel. Zadel is 6 jaar oud, komaan zeg, een zadel in die prijsklasse (heb ik gelukkig niet nieuw gekocht) zou toch iets langer mogen meegaan dacht ik.

Ik had zo de indruk dat de boel "lek" was. Aangezien mijn paard nu intussen alweer op rust staat met rugpijn door dit "akkefietje", wordt het toch weer een wolgevuld zadel hoor, die WOW gaat eruit.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:24

Daar bedoel ik opgerekt mee. Mijn luchtzak is een kapot geweest en daar is een nieuwe ingezet en die zat niet goed. Tussen mijn luchtzakken en het leer van het kussen zit een laagje schuimrubber. Mijn zadel is 4 jaar oud.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:02

Voor wat een wow kost mag je een zadel verwachten die 50 jaar meegaat, dus 3 paarden. 4 of 6 jaar is nagenoeg nieuw. Tja, ik vind helaas dat een wow zadel er na een jaar al slecht uitziet. En oprekkende stukken leer van kussens, dat hoort gewoon echt niet. Ben benieuwd of je uberhaupt enigzins wat goodwill krijgt.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:48

Ik heb nooit echt problemen met Wow gehad. Ik wil alleen niet dat de schroeven met een elektrische schroevendraaier worden aangedraaid, dan gaat de schroefdraad te snel stuk.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:11

Ik heb eigenlijk een klein vraagje, ik heb dit weekend een wow te leen omdat ik toch heel hard twijfel. Voor mijn paardje past hij perfect, ik zit er echt keurig in recht, mooi in balans. Alleen rij ik mezelf Open.. Wat ik eigenlijk nog nooit heb gehad. Ik heb er nu een 17" opliggen met diepe zit. Mijn oude zadel is een 16" met een redelijk vlakke zit, zou het beteren met de wow als ik er een vlakkere zit op laat zetten?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:18

Ik zet hier even een stip omdat ik overweeg een wow aan te schaffen, tweedehands.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:12

Sheenegro, kan, maar kan ook aan afstelling liggen. Bij goed afgesteld op je paard en jou, wellicht over

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:42

Op internet vond ik graden van de thorowgood bomen, simpel gedacht lijken mij de graden van de headplates van WOW vergelijkbaar. M.a.w als mijn paard een rode boom (88 graden) past dan zou de +1 van Wow (87 graden) ook moeten kunnen passen toch of denk ik nu te simpel.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:57

Zou iemand voor mij de lengte van 18" kussens kunnen opmeten? Ben beetje nieuwsgierig :D

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:55

Akke_sSpring, heb je een idee met welke Thorowgood boom een WOW maat 3 overeenkomt?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:32

Dat durf ik echt niet te zeggen. Ik ben tot vorige week even helemaal in de Wow gedoken en kwam via google op een website waarin de hoeken van thorowgood stonden en ergens anders kon ik de graden van wow vinden en die heb ik naast elkaar gelegd. Inmiddels heb ik besloten niet verder te willen gaan met Wow en zou ik echt niet kunnen zeggen waar ik het precies gevonden heb...sorry.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:59

Wow begint bij 73 graden. Elke maat is +7 graden. Dus een hp 3 is 101 graden maar geen idee hoe dat zit bij thorrowgood

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:19

Bedankt, daar kan ik wat mee.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:03

En als ik me niet vergis is dat gelijk aan de witte boom van thorrowgood

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:34

Weet er iemand nog een 18 inch wow te koop
Het moet een dressuur zijn curved Y-bar ,met een diepe zit en DWG pannels met Tab en Stitch zijn.