Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:59

ik tel de dagen af tot hij komt aanpassen hihi.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 13:24

vencedor schreef:
Deed jouw leenzadel dat ook niet? Misschien paard scheef, of hoe je zelf zit.

Mijn eerste leenzadel schoof inderdaad ook naar rechts. De tweede (die ik nu ook weer heb) blijft netjes liggen. Paard is recht en het ligt (denk ik) niet aan mijn zit, want het zadel schuift ook naar rechts als een ander op mijn paard rijdt.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:11

Vandaag Bianca Liewes bij ons op stal gehad met de Custom zadels.
Super service.
Paar zadels geprobeerd. Is wel moeilijk omdat ik een haflinger heb met kort ruggetje en zelf wel grotere inch maat nodig ben.
De Wolfgang Solo Mono zat het fijnst.
Die gaat ze nog wat breder maken zodat ik die in de goeie maat kan proberen.
Super dat je van alles kan proberen en vind haar heel eerlijk.
Tot nu toe erg tevreden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:33

Vanavond heb ik een zadel van m'n instructrice geprobeerd in de les en ik vond hem erg fijn zitten, de grote wrong vond ik ook erg fijn, ik kon m'n knie niet optrekken. :)
Maar voor mij was hij wel te hard, ik moet echt een speciale gelzitting oid hebben.
Ik begreep dat inruilen niet mogelijk is, dat vind ik wel een heel groot nadeel. Ik wil ook graag weer een vierkante lepel, ook geen idee of dat mogelijk is.

Ik kan ook informeren bij Jan Hulsebos of hij niet een zadel met zo'n wrong voor me kan maken, want bij hem kan ik mijn zadel gewoon inruilen en dan krijg ik er ook een nette prijs voor.
Maar even een nachtje over slapen...

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:22

De zachte zitting is mogelijk hoor, heb ik ook nu. Ik vond de zitting eerst ook te hard nl.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:55

ik heb zelf ook een andere zitting besteld (vienna) omdat ik te weinig grip in mijn zadel had en liever niet met leren zitvlak rijbroeken rijd :) en ook graag een zachtere zit heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:56

ik houd juist van hard! Maar dat kan ook niet anders als je Stubben gewend bent ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:09

Op zulke harde zadels kan ik het rijden simpelweg vergeten. Mijn zitbeenknobbels worden steeds gevoeliger, daarom ben ik ook op zoek naar een ander zadel want met mijn huidige Hulsebos is verder niks mis. Ik kan er alleen niet meer pijnvrij op rijden, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:01

Dat is zuur Karin!

ik kan met mijn schrale kontje ook niet lang op harde/houten stoelen zitten. Maar op zadels gelukkig geen last.

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:08

Straks komt JP weer met mijn zadel! 3 weken geleden gekregen, maar paard liep er absoluut niet fijn onder! Zadel weer opgehaald en één en ander aangepast (ben benieuwd wat!)... Hoop zo dat m'n paard er nu wel fijn mee loopt! Ben al bijna een jaar aan het klooien om een goed zadel te vinden...

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:14

Ik rij nu alle paarden met mijn leenzadel, wat een topzadel zeg!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:26

Fotografie91 schreef:
ik heb zelf ook een andere zitting besteld (vienna) omdat ik te weinig grip in mijn zadel had en liever niet met leren zitvlak rijbroeken rijd :) en ook graag een zachtere zit heb :)

Wat is dat Vienna dan precies?

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:50

KarinvdM schreef:
Vanavond heb ik een zadel van m'n instructrice geprobeerd in de les en ik vond hem erg fijn zitten, de grote wrong vond ik ook erg fijn, ik kon m'n knie niet optrekken. :)
Maar voor mij was hij wel te hard, ik moet echt een speciale gelzitting oid hebben.
Ik begreep dat inruilen niet mogelijk is, dat vind ik wel een heel groot nadeel. Ik wil ook graag weer een vierkante lepel, ook geen idee of dat mogelijk is.

Ik kan ook informeren bij Jan Hulsebos of hij niet een zadel met zo'n wrong voor me kan maken, want bij hem kan ik mijn zadel gewoon inruilen en dan krijg ik er ook een nette prijs voor.
Maar even een nachtje over slapen...

Er zijn ook andere merken met zo'n wrong hoor. Fairfax, Harry Dabs ... zelfs kieffer heeft volgens mij een model met zo'n wrong.

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:26

JP is vanmiddag geweest en hebben het zadel wat zachter gemaakt, zodat het voor m'n paard wat meer aanvoelt als langer gebruikt. En het leek goed!! Ze reageerde er niet zo heftig op als de eerste keren met dit zadel! Topservice!!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 00:25

KarinvdM schreef:
Fotografie91 schreef:

Wat is dat Vienna dan precies?

zoals ik begreep via Engie is dat een heel ander soort leer en dan zit er stof op de bovenkant heel moeilijk uit te leggen maar ik kan dus ook niet lekker zitten op simpel leer niet door me slanke kont aangezien die iets groter is haha maar door dat ik gewoon onwijze last krijg met doorzitten.
Zelf heb ik laatst Engie nog gebeld om wat meer informatie over de zitting te krijgen of het echt het geld waard was 100 euro extra heb er op 1 proef gereden maar ik dacht dat slijt en word alsnog hard maar dat hoort het in ieder geval niet te worden.
hoe het op de lange termijn zit kan ik niet zeggen aangezien ik mijn eigen zadel nog niet heb maar een leenzadel met glad leer :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 00:27

Als Vienna is wat er op de Icon standaard zit wordt het van suede achtig snel gewoon plat. Dan is het wel wat stroeviger.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 00:55

het is suede achtig zit overigens zoals ik begreep van mijn zadelpasser op geen 1 zadel standaard daar moest je echt naar vragen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 05:11

Bijzonder want op mijn Icon zit gewoon standaard Vienna :+ het is niet zozeer zachter, maar eerder stroever

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 09:07

Op de Icon modellen zit inderdaad standaard een Vienna zitting. Dit is inderdaad een soort suede-achtig leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:08

Blijft dat mooi na veelvuldig gebruik?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 09:13

De haartjes gaan op den duur wel plat liggen, maar ik vind het desondanks nog steeds erg mooi en fijn zitten.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:18

Mijn moeder heeft ook een Icon flight besteld met steentje erop en ik heb een Wolfgang. Wat een wereldhandel! Ik rijd met een custom op een PRE beter kan je het niet krijgen! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:22

Ik ben benieuwd.

Al mijn rijbroeken hebben een leren zit. Dan heeft het niet veel meerwaarde denk ik?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:09

Ik rij gewoon met mijn rijbroeken met leren zit op mijn Icon. Je zit er aardig aan vast geplakt, net klittenband, maar zonder rijdt ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:36

Ik vind te strak ook niet voordelig