WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:24

Hhmm iemand een filmpje van hoe je dat verandert?
Ik sleutel niet zo graag aan m'n zadel. Uit elkaar is geen probleem maar het moet nog netjes en correct in elkaar gezet worden he... :=

http://www.fteltd.co.uk/wow/wowvideo.htm
'all about wow saddles' aanklikken en dan op 3 minuten.
Dien ik dan enkel 2 vijsjes op positie 'achter' te zetten zoals in het filmpje?

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:15

Ik lees al een hele tijd mee in het topic en ben onder andere ook hierdoor overgehaald: ook ik ga de stap wagen voor een wow :D *\o/*
Volgende maand een passessie bij eleonora (bedankt nog voor de tips via pb van mensen voor een fitter), ben erg benieuwd hoe Rodia en ik het gaan vinden!

Nou vroeg ik het me af hoe het een beetje gaat, zo'n passessie.. eerst in stand kijken?
En ik las ook nog berichtjes dat sommige fitters ze ook aan de longe ofzo wilden zien?
Met andere woorden, hoe ging het bij jullie? :)
Zijn er nog dingen waar ik zelf op moet letten/rekening houden?

Mri

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:21

test zo veel zweetbladen als je wil. Probeer van te voren te bedenken wat je denkt te willen (dressuur? spring? vzh?) en welk model (conventional of juist moveable zodat je kan wisselen?)
Hou met je zitting rekening met het doel van je zadel en met je eigen zit.
Heb je een goede onafhankelijke zit dan zal je waarschijnlijk een flat seat willen hebben. Als je met je dressuur zadel ook regelmatig een sprongetje gaat maken dan zal een xtra deep niet echt geschikt zijn...

Maar eigenlijk is het volledig gebaseerd op je eigen wensen ;)

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:38

Mri schreef:
test zo veel zweetbladen als je wil. Probeer van te voren te bedenken wat je denkt te willen (dressuur? spring? vzh?) en welk model (conventional of juist moveable zodat je kan wisselen?)
Hou met je zitting rekening met het doel van je zadel en met je eigen zit.
Heb je een goede onafhankelijke zit dan zal je waarschijnlijk een flat seat willen hebben. Als je met je dressuur zadel ook regelmatig een sprongetje gaat maken dan zal een xtra deep niet echt geschikt zijn...

Maar eigenlijk is het volledig gebaseerd op je eigen wensen ;)

Nou weet sowieso dat het een dressuurzadel moet worden, heb een springzadel dus word echt alleen voor de dressuur gebruikt.
En ik denk wel dat ik een onafhankelijke zit heb, maar zal vanzelf wel merken wat ik lekker vind zitten qua zitting :)
Maar ben vooral erg benieuwd of ze het passend gaat krijgen op mn merrie (hoge schoft, hoog op de achterbenen en een singelplaats die ver naar voren ligt... ohja en van voren smaller dan van achteren haha)

Maar hoe ging de passessie bij jou? :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:59

ik wist wat ik wou/nodig had.
ik moest zoiezo moveable block, wou een gewone deep seat.

Paard is bekeken, rug gevoeld, HP erop gepast
Kussens onder de zitting, goede zweetbladen erop en proberen maar.
Bij mij was het in 1 keer goed (natuurlijk na het afstellen van de lucht) en heeft de fitter het zadel direct achter gelaten..

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:29

Iemand n hp 5??? Via pb graag!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:58

iemand een idee wat een hele knappe wow van drie jaar nog ongeveer opleverd ?

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:27

dropje_90 schreef:
Ik lees al een hele tijd mee in het topic en ben onder andere ook hierdoor overgehaald: ook ik ga de stap wagen voor een wow :D *\o/*
Volgende maand een passessie bij eleonora (bedankt nog voor de tips via pb van mensen voor een fitter), ben erg benieuwd hoe Rodia en ik het gaan vinden!

Nou vroeg ik het me af hoe het een beetje gaat, zo'n passessie.. eerst in stand kijken?
En ik las ook nog berichtjes dat sommige fitters ze ook aan de longe ofzo wilden zien?
Met andere woorden, hoe ging het bij jullie? :)
Zijn er nog dingen waar ik zelf op moet letten/rekening houden?

Mijn wow is een curved tree 18 inch, nu met HP 2. is te koop als je interesse hebt. Nog geen jaar oud, héél weinig gebruikt :-)

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:50

geef je het op @zappertje ?,
jammer het had zo anders kunnen zijn...

geen budget helaas hier..anders zou ik graag een bijna nieuwe overnemen!

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:46

ja het is wel goed geweest ondertussen.
Het zadel is opnieuw aangepast geweest en mijn paard heeft me zo fel afgesmeten de tweede keer dat ik reed. Nu probeer ik al een hele tijd die fitter te contacteren en die reageert niet.
Met een geleend zadel rijdt ze wel fijn dus vliegt de wow buiten en bestel ik wel iets degelijk.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:53

fitter reageert niet ? :oo

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:56

Doodzonde echt... Het kan zo fijn zijn. Heb al ruim zes jaar een wow en kan niet meer zonder, maar het valt of staat idd bij je fitter.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:00

idd Zinn, de fitter reageert niet.. Op mijn eerste mail stuurde hij een antw. 'ik begrijp niet wat je bedoelt.'
de tweede mail 'wat wil je nu eigenlijk' en na de derde en voorts niks meer.
In al mijn mails stond heel duidelijk dat ik om een afspraak vroeg omdat mijn paard nog altijd niet goed loopt onder het zadel.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:43

Mri schreef:
dat zouden de meeste mensen doen ja....

Zadel is afgeleverd begin september 2009, dus 2,5 jaar oud
Je hier goed dat die donkerder wordt door gebruik en helemaal naar de kleur van de beugelriemen gaat :j

Afbeelding
Afbeelding

mag ik een vraag stellen over de ligging van de singel, klopt het dat deze zo hoort te liggen en waarom is dat ?
bij mijn rondgeribte merrie heb ik een gekurfte singel en een h-singel maar met beide kruipt het zadel naar voren

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:29

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:46

garny95 schreef:
mag ik een vraag stellen over de ligging van de singel, klopt het dat deze zo hoort te liggen en waarom is dat ?
bij mijn rondgeribte merrie heb ik een gekurfte singel en een h-singel maar met beide kruipt het zadel naar voren

Zo loopt de voorste stoot als je 'm aan het voorste bevestigingspunt doet en uit het zweetblad haalt. Voorsingelfunctie/point strap. Ideaal voor naar voren kruipende zadels.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:50

Zappertje84 schreef:
idd Zinn, de fitter reageert niet.. Op mijn eerste mail stuurde hij een antw. 'ik begrijp niet wat je bedoelt.'
In al mijn mails stond heel duidelijk dat ik om een afspraak vroeg omdat mijn paard nog altijd niet goed loopt onder het zadel.

wat een schandaal...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:14

wittepit schreef:
garny95 schreef:

Zo loopt de voorste stoot als je 'm aan het voorste bevestigingspunt doet en uit het zweetblad haalt. Voorsingelfunctie/point strap. Ideaal voor naar voren kruipende zadels.

mijn zadel kruipt naar voren en ook mijn singel :+ , het is voor het paard toch niet plezierig om zo te bewegen met die singel direct achter het voorbeen ?

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:19

Zappertje84 schreef:
Mijn wow is een curved tree 18 inch, nu met HP 2. is te koop als je interesse hebt. Nog geen jaar oud, héél weinig gebruikt :-)

Ben ook zeer geinteresseerd in alle tweedehands zadels die aangeboden worden, maar weet nog niet wat ik nodig heb, dus moet nog wel even geduld hebben voordat ik hiernaar kan gaan zoeken haha.

Maar balen dat jeje zadel gaat verkopen, betekend dat het toch allemaal niet erg positief is geeindigd :(
Is er verder niets mis met het zadel dan? Het was puur dat het niet op maat gemaakt kon worden bij jou paard?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:09

garny95 schreef:
mijn zadel kruipt naar voren en ook mijn singel :+ , het is voor het paard toch niet plezierig om zo te bewegen met die singel direct achter het voorbeen ?
Als de singelplek net zo ver naar voren ligt als bij de haflinger op de foto, heb je niet veel keus, dan blijft de singel de plek opzoeken waar de borstomvang het minste is. En dan hopen dat je zadel niet ook naar voren kruipt, maar dat is iets waar je dan ook snel last van zult houden met reguliere zadels. Hooguit kun je, behalve point-strap, nog een H-singel proberen, maar niet ieder paard is daarvan gecharmeerd.
Je zou ook kritisch moeten kijken naar je paard zelf, is het echt de bouw van de ribbenkast, of zit er een dikke speklaag op?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:24

Zinn schreef:
Zappertje84 schreef:

wat een schandaal...

Klacht indienen bij wow engeland hoor!!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:33

MarChak schreef:
garny95 schreef:
Als de singelplek net zo ver naar voren ligt als bij de haflinger op de foto, heb je niet veel keus, dan blijft de singel de plek opzoeken waar de borstomvang het minste is. En dan hopen dat je zadel niet ook naar voren kruipt, maar dat is iets waar je dan ook snel last van zult houden met reguliere zadels. Hooguit kun je, behalve point-strap, nog een H-singel proberen, maar niet ieder paard is daarvan gecharmeerd.
Je zou ook kritisch moeten kijken naar je paard zelf, is het echt de bouw van de ribbenkast, of zit er een dikke speklaag op?

Hij kruipt ook naar voren met een H singel, het is echt de bouw, voor n paar jaar geleden was het spek, maar nu is het zoals het is.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:13

Wat je in ieder geval kan doen is een langere singel nemen dat de elleboog niet over de gespen schuurt bij het naar achter bewegen van het been. Bij mijn oude merrie heb ik zelfs een poos met een echte lange singel gereden, je voelde de dressuurvariant gewoon knoepen achter de elleboog.

(Zowiezo vind ik dat er veel met te korte singels wordt gereden om die reden, maar als de singelplek verder naar achter ligt zal het niet zo heel veel uitmaken.)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:17

Ik ben op zoek naar een betaalbare korte springsingel... :7 heb even geen centjes voor een wow variant... iemand een idee?

Meteen maar even mn nieuwe zadel showen :))
Afbeelding

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:12

Mooi zadel Sansje - precies het springzadel zoals ik er nog bij wil hebben :Y)