Marjolein (van woensel?) hoor ik ook veel goede geluiden over, heb zelf dame van Schwung en dat gaat goed
steinstein
Geplaatst: 15-05-11 19:51
Door de wow fitter is voor het leeronderhoud Effax geadviseerd. Aangezien er meerdere producten van zijn vroeg ik me af of ik de Effax leerbalsem met bijenwas en lanoline moet nemen of de Effax leersmeer met vaseline. Welke moet ik nemen?
Laatst bijgewerkt door steinstein op 15-05-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Hmmm... Ben ook benieuwd naar ervaringen Ik gebruik geen van beide. Die balsem met bijenwas komt voor mijn paard sowieso niet in aanmerking, daar is hij allergisch voor.
Ik heb gister weer even ervaren hoe blij ik ben met een Wow. Ivm blesure van mn paard al even niet echt gereden. En gister op een ander paard gereden. Met dus een ander zadel. Auch. Morgen lekker weer op mn Wow zitten met het staprondje.
angeliquer
Geplaatst: 15-05-11 22:44
Misschien heeft er iemand hier nog interesse ? heb de prijs van m'n WOW zadel verlaagd naar 1250 ! [EA-TK-AP] Te Koop WOW Zadel
ppfff mijn paard gaat zooo goed we gaan binnenkort starten in de L2 het paard is zo aan t groeien echt een flinke man aan t worden.
O en ik heb marjolein van woensel natuurlijk TOPPER
Maris
Geplaatst: 17-05-11 12:23
Ik heb de laatste jaren regelmatig lage rugklachten en ook mijn heupen werken niet altijd mee( door mijn wow ???). Hebben jullie ervaring met GPG of bow balance of..... tov rugklachten/heupklachten ?
JE kunt het beste gpg adapters aan bow balance beugels hangen
als je toch MOET kiezen, bow balance die vering helpt jouw beweging niet..
Maris
Geplaatst: 17-05-11 12:33
Ik weet er nog niet zoveel van hoor. wat voegen die GPG adapters dan nog toe aan de bow balance ? en als ik zou moeten kiezen tussen gpg adapter en bow balance , dan zou jij voor gpg adapters gaan ?
Ik heb de adapters er aan gehad maar kreeg juist door de extra beweging last van mn heupen, ik heb stevigheid nodig als het paard wel rare sprongen maakt. Door de bow balance is mn been stand beter en kan ik mn hakken makkelijk laag te houden dus minder druk om mn heupen en rug.
De bow balance zijn niet extra zwaar.
Maris
Geplaatst: 17-05-11 12:44
Dank je wel voor je uitleg !
Schangah
Geplaatst: 17-05-11 13:02
Ik heb beide gehad. mijn voorkeur gaat uit naar de sprenger beugels
Maris
Geplaatst: 17-05-11 13:03
Schangah schreef:
Ik heb beide gehad. mijn voorkeur gaat uit naar de sprenger beugels
de bow balance of het andere model ?
Pffff er is veel keuze !!! Sprenger, bow balance, GPG, GPG adapters, BR flex, metalab......
Ik lees nu al een tijdje mee, maar iets is er mij nog niet helemaal duidelijk! Ik heb zelf al een aantal jaar een WOW zadel, en ben heel tevreden hierover! Arie Boer heeft het zadel aangemeten en regelmatig aangepast. Nu heb ik in december een nieuw paard gekocht en is Arie langs geweest om het zadel aan te passen. Inmiddels denk ik dat het wel weer eens nagekeken mag worden, maar toen ik Arie belde vertelde de voicemail dat het niet mogelijk was om een afspraak te maken. Dat zou dus betekenen dat ik op zoek moet gaan naar een andere zadelmaker. Nu lees ik hier dat er mensen zijn die Arie nog steeds als zadelmaker hebben. Dus mijn vraag: Is Arie nu gestopt of niet? En indien ik op zoek moet gaan naar een andere zadelmaker, welke is aan te raden? Ik woon in omgeving Eindhoven, maar zie door de bomen het bos niet meer. En ik was altijd erg tevreden over Arie!
Kaspar
Geplaatst: 17-05-11 13:22
Seven schreef:
ik heb de bow balance en deze helpen heel goed met mn lage rugpijn en heup,knie, enkel problemen hoewel ik op mn wow er ookal veel minder last van heb
Idem hier. Een echte aanrader. In Duitsland kun je de Bow Balance heel voordelig bestellen bij Hennies pferdenshop. Euro 118 incl. verzenden naar NL
Maris
Geplaatst: 17-05-11 16:45
Maar begrijp ik het goed dat bow balance in principe niets geen vering geeft ? dat het met je voet meedraait door de bijzondere zijkanten ( is dat het 4 systeem ??) ? en wat maakt bow balance dan veel beter als de BR flexi b.v. ? of de sprenger veiligheidsbeugels ?
#Ymke#
Geplaatst: 17-05-11 17:35
Misschien is het fijn om even in een van de topics van bow balance te kijken. Het is een beetje offtopic voor wow zadels
Maris
Geplaatst: 17-05-11 18:19
Zal ik doen. Ik denk dat mijn holle rug de boosdoener is....
Wat hebben jullie voor beugelriemen aan jullie Wow? Lederen webbers of gewone beugelriemen? Hebben jullie ook allemaal een singel van Wow zelf of gebruiken jullie ook andere? Ik hoorde van de fitter dat singels met elastiek in principe uit den boze zijn omdat ze de flexibiliteit van de Wow dan weer kunnen remmen.
Maris
Geplaatst: 19-05-11 12:50
ik heb soft lederen Stubben gewone beugelriemen aan mijn wow. En een curved singel van freeform.
ik heb gewone beugelriemen met Metalab beugels, de riemen heb ik wel omgedraaid zodat de gesp beneden zit. Zijn dacht ik Kieffer riemen die niet rekken