Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schangah schreef:Een zadel kan nooit alleen in stand worden beoordeeld (paard moet altijd met passen en rug onderzoek vierkant staan). Tijdens het rijden moet je kijken wat het zadel doet. Bij mij werd er pas lucht voor het afstellen toegevoegd nadat ik had rondgereden. Zadels met flair zijn de enige zadel waar het mogelijk het zadel af te stellen terwijl de ruiter erop zit. Dit is een groot voordeel.
Jol1 schreef:@Schangah, hoe zit het dan als een ander (met een ander gewicht) met je zadel rijdt? Wordt de lucht alleen op jouw gewicht afgesteld of is het zadel dan voor iedere ruiter goed? Eerlijk gezegd vind ik er ook wel een nadeel aan zitten aan al die opties die mogelijk zijn met het zadel. Een leek ziet door de bomen het bos niet meer en je bent helemaal afhankelijk van een goede fitter. Als er later toch nog onderdelen veranderd moeten worden, dan wordt het toch wel een heel dure grap.
steinstein schreef:Schangah schreef:Een zadel kan nooit alleen in stand worden beoordeeld (paard moet altijd met passen en rug onderzoek vierkant staan). Tijdens het rijden moet je kijken wat het zadel doet. Bij mij werd er pas lucht voor het afstellen toegevoegd nadat ik had rondgereden. Zadels met flair zijn de enige zadel waar het mogelijk het zadel af te stellen terwijl de ruiter erop zit. Dit is een groot voordeel.
Dat heeft die fitter die ik liet komen echt niet gedaan.
Die pompte het zadel op en legde het toen op het paard en toen kon ik erop. Ik gaf toen aan dat het achterover lag en toen pompte ze er nog wat bij. Zadel bleef achterover liggen, maar dat was geen probleem, paard kon ik er niet mee kapot rijden (mijn kruis wel)
Mijn zadel kon alleen goed passend gemaakt worden als ik er nieuwe kussens onder zou doen.
Marjolein is zo ver niet eens gegaan. Die heeft eerst het zadel uit elkaar gehaald en de zitting op de rug van paard gelegd en toen wist zij al genoeg. Dit gaat niet passen ook niet met andere kussens.
Per wow fitter een andere aanpak.
Seven schreef:ik denk toch dat ik voor nutmeg (met een zwart randje) ga de havana hoofdstellen passen daar mooi bij en die staat mn paard ook wel denk ik
hoofdstel even voor de kleur past toch best
leuk is hij he hij is 4 jaar en draakje maar wel erg fijn.