Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:darkadia schreef:Hier is mijn testzadel binnen gekomen, Barefoot barrydale maat 1.
Dus die moest vandaag met het mooie weer meteen even getest en gepast natuurlijk.
Pommel maat L was te groot, M was goed. Rondje stap-draf buiten gedaan. Paard liep er fijn onder en ik had voldoende steun aan de wrongen. Lijkt dus voor mij in combi met dit paard een hele goede optie te zijn
Eerder op andere paard gereden met Barefoot Lexington (lag niet goed helaas), Barefoot Arizona (te weinig steun) en Barefoot Notting Hill (en nog boomzadels).
Ander paardje ingereden met Ghost Firenze, ook best fijn, maar toch lichte voorkeur voor Barefoot. [ [url=m/IWR2IV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/anAlo0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/evlYMf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paardlief viel half in slaap met t zadelen.
Ook mooi meteen de FRA supersingel kunnen testen, ook erg fijn ding!Miste alleen lusjes om de singelstoten in weg te kunnen steken.
Normaal gesproken heeft de Fra supersingel zo'n losse elastieke "hoesjes" om je singekstotem in tr doen. Dus als je m nieuw koopt heb je die wel
pmarena schreef:Sowieso horen de beugelriemen eigenlijk met de gesp tegen de stijgbeugel aan, heb je er geen beugelriemhoesjes bij...? Dan heb je niet zo'n bobbel van de gesp onder je been en op je paard z'n rug
palousa_boy schreef:Hier ook eindelijk eens het zadel met pad erop gelegd vorige week.
[ [url=m/bxEUd7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lijkt aardig te liggen ondanks d'r dikke pens, waar ik dan ook meteen even een vraagje over heb. Ik denk dat het een stuk fijner op z'n plek blijft als ik er een anatomische singel aan zet maar maatje trekpaard ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen hier, heeft iemand hier een idee waar ik die zou kunnen vinden?
kionasuppie schreef:Hoihoi iedereen!
ik ben mij aan het oriënteren op een boomloos zadel en mijn oog is gevallen op de Barefoot Barrydale.
https://www.equixantosbarefoot.nl/a-205 ... krijgbaar/
Ik kan het zadel een week uittesten om te kijken of het op mijn paard lekker ligt en of ik er goed op zit.
Mijn doel voor dit zadel is om Working Equitation ermee te gaan rijden. maar ik weet dat hier wel een goede pad bij past.
Nou loop ik daar even tegenaan, want voor mijn 'wedstrijdoutfit' wil ik heel graag ook mijn mooie dekje eronder.. maar kan dit dan? of is dit zeker niet aan te raden? kan deze eventueel nog onder de pad?
llora schreef:Dat was ik van plan en we hebben een pony op proef voor een maandje van vrienden die we kunnen overkopen. Maar de wintec die daar opligt schuift enorm en de cheyenne ligt daar goed op. ik wilde zelf al eens testen welk zadel ik zelf goed vond. Wilde eigenlijk gewoon weten welk zadel iets meer steun geeft dan de cherokee. Ik koop pas een zadel van zodra we de pony hebben gekocht. We kunnen er nu een maandje mee rijden en dan laten keuren.