[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:37

Chimello, ik denk dat onder ghost de inlages wel moeten, als ik het zo hoor van Buitenzinnig. Denk wel dat andere pads met inlages ook moeten kunnen en dat het niet die van Ghost hoeven te zijn!

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar iemand die dressuur rijd met zijn Ghost. Zelf van plan ooit wedstrijdjes te starten om zo ook in de eventing te raken. Zadel zit echt wel zalig, moet ik zeggen. Helemaal geen "self-eject" model als ik gewoon was bij boom dressuurzadels. :')

Ik heb trouwens eindelijk een foto van het dikke hafje in haar zadel!

Afbeelding
Afbeelding

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:40

welk zadel is het

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:41

Ghost in scheerwol is er enkel in het wit en zwart, het echte schapenvel is wel in bruin verkrijgbaar. Prijs is nog niet gekend, maar zal sowieso duurder zijn dan een agnelo. Weet niet of ie ook duurder moet worden dan de gewone lederen zadels.

ja, je mag onder een ghost ook een ander dekje leggen met inlages. Een gewone gelpad zou ik niet direct doen, ik zou echt wel voor een dekje met inlages gaan. Lang leve Grandeur in dat geval, als je kleurtjes wilt. :) Ik heb mijn rode Grandeur nu 4 jaar en ben er nog steeds fan van.
Of een Kifra, of een Engel. Of, wat ik ook doe, een Mattes halfpad waar dan wel ook inlages inzitten. Maar ik rij nooit zonder inlages onder mijn Ghost.

Startrekk kan ik je niet mee helpen. :)

O, heb de foto's al gezien, ik vind ze echt zalig. Mogen we ze toevallig niet gebruiken voor op de Ghost-pagina ? Moeten we wel ook even het akkoord van de fotografe hebben natuurlijk. :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:46

chimello schreef:
Is de ghost angelo ook in bruin wol verkrijgbaar :o Of eventueel wit maar bruin afgewerkt ipv zwart?

Nee, wel bruin echt lamsvacht, maar dat is dan uiteraard een andere prijscategorie. Je kunt hem wel met bruin laten afwerken :j

Citaat:
En mag je onder een ghost ook een ander dekje leggen met inlages of wolvulling, of bv een gelpad/bontje of iets minder groot en opvallend dan die ghost pads? :o

Ja, dat mag - maar bedenk dan wel dat sommige delen dan direct op je paard liggen. Overigens zijn de Ghost dekjes maar net ietsje groter dan het zadel? Mogelijk heb je foto's gezien met andere dekjes?

Citaat:
En heeft er toevallig iemand ook een foto van een cognac/bruine startrekk comfort? :o mag daar wel een normaal dekje onder?

Bizar, niet 1 van de dealers van Startrekk (althans - de 6 die ik net bekeken heb) heeft een foto van een cognac-bruine Startrekk??? Zouden ze dat niet meer maken? Maar daar mag ook geen normaal dekje onder :o

Citaat:
Ik twijfel een beetje waar ik voor moet gaan sparen, of dat ik niet gewoon een boomzadel neem. Het lijkt me wel handiger als ik boomloos ga want mijn Tinkers lijken qua rug redelijk op elkaar. Dan kan ik het zadel makkelijker "hergebruiken".

Als dat laatste je bedoeling is, zou ik voor boomloos gaan, dat kan makkelijk van het ene op het andere paard.

@ Skeyfate - wat een gave foto!!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:48

Gut Joke - zitten we allebei hetzelfde antwoord te geven - gelukkig weet ik dan wel weer iets van Startrekk :))

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:50

ik ben al blij dat ik je niet tegenspreek haha. _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:58

:+ :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:10

Oke, dus wit met bruine afwerking is wel mogelijk? Ik heb namelijk een cremello en krijg waarschijnlijk mijn vos bonte terug. Ik heb alles bruin/cognac dan vind ik een wit met zwart zadel niet mooi :o maar als bruine afwerking wel mogelijk is vind ik dat wel heel gaaf om in mijn achterhoofd te houden.

En qua dekjes, tsjah... ik zou dan liever een kleinere, minder opvallende pad optie willen en dan normale dekjes eronder leggen. En een goed kwalitatief bontje ipv zo'n pad is dus ook geen optie? Ik vind dat zwarte ding er echt niet mooi onder liggen namelijk, vooral als ik alles bruin/creme heb.

Ik wil niet vervelend zijn trouwens ik wil gewoon alle feiten op een rij hebben voor ik een keuze maak voor mijn volgende zadel. Er is nu zo veel keuze in verschillende zadels dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En ik ben helaas een beetje perfectionistisch qua kleuren enzo :o Wel bedankt voor de snelle reacties hoor, echt fijn om direct feedback te krijgen omdat jullie ook op bokt zitten. Maakt informatie opvragen een stuk fijner.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:14

Dat perfectionistische qua kleuren ken ik hihi. Vandaar dat ik Kifra, Grandeur en Mattes heb (verzameld doorheen de jaren hoor, want die dingen kosten nogal wat).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:24

Ik herken het ook wel hoor, wilde ook altijd alles in bruin want vond zwart zo "hard" op 1 of andere manier... gaandeweg is alles bij mij wel een combinatie van bruin met zwarte detaild geworden en nu vind ik dat eigenlijk toch ook wel heel mooi op mijn palomino mutsefluts :)

Maar dan moeten het wel meerdere zwarte details zijn en niet 1 stom ding dat je gewoonweg niet in geheel bruin kon vinden :P

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:27

Weten jullie misschien of het mogelijk is om de originele seatsaver van de Barefoot London ergens los aan te schaffen? Heb een tweedehands zadel op het oog, maar daar zit de seatsaver met schapenvacht op. Op zich geen probleem, maar ik zou het zelf wel fijn vinden om af te kunnen wisselen. Heb de originele tot nu toe nog niet los te koop kunnen vinden, misschien kunnen jullie me verder helpen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:28

Precies ja, dat is het voor mij dus ook :P en op een vos bonte vind ik bruin sowieso mooier dan zwart.
Ik vind de pads met inlages ook erg duur in verhouding met bv mijn gewone westernpads. Het is zo duur en beperkt. Dat vind ik best jammer want ik zou wel willen varieren. En ik vind roundskirt dan weer niet bij een engels zadel passen. Maar dat is bijzaak verder. Daarom zou het super mooi zijn als ik zo'n pad bv in wol kon vinden en een gewoon dekje kon gebruiken. Misschien kan ik een wollen hoesje om de pad naaien? :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:34

Zoals Jokari zegt - er zijn ook andersgekleurde dekjes - Grandeur maakt ze op maat voor je Ghost in bruin

en door het bomen het bos niet meer zien bij boomloos? :+

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:51

:+ Helemaal niet stil gestaan bij die woordspeling haha

Maar grandeur maakt geen ghost pads toch, ik bedoel namelijk die kleinere pad met inlages van ghost zelf. Is daar een alternatief voor zodat ik normale dekjes kan gebruiken.
http://www.gooischepaarden.nl/Mattes-de ... onderzijde zoiets bijvoorbeeld, mag dat er onder? Of moeten de inlages dikker zijn?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:06

Chimello, als je bij "correction systeem" 1 pokket kiest, kan je er zelf inlages insteken. Mattes stuurt sowieso inlages in stukjes mee, de idioten, ook als je 1 pokket kiest. Ik spreek uit ondervinding. :D

Zonder correction systeem kunnen er geen inlages in, en dat ga je mij niet horen aanbevelen. :)

Dit is trouwens mijn Mattes halfpad onder mijn (herschilderde) Ghost.
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:22

Het blijft zo jammer dat het er zo dik uitziet. Ik vind het zadel zelf leuk en chique uit zien, mooi ook zo geverfd, kleurtje staat mooi op het paard. Als ik zelf een gewoon dekje zou nemen en daar inlagevakjes in naai met dikke inlages van grandeur bijvoorbeeld, zou dat werken? Ghost zou zelf zulke bontjes moeten maken joh, kunnen we er daar nog gewone dekjes onder leggen of mag dat niet onder zo'n half pad?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:02

chimello schreef:

Maar grandeur maakt geen ghost pads toch, ik bedoel namelijk die kleinere pad met inlages van ghost zelf. Is daar een alternatief voor zodat ik normale dekjes kan gebruiken.
http://www.gooischepaarden.nl/Mattes-de ... onderzijde zoiets bijvoorbeeld, mag dat er onder? Of moeten de inlages dikker zijn?

Grandeur maakt ook pads voor onder de ghost.
Zijn ook te vinden op hun site, staat ergens in het topic ook een linkje trouwens naar even geen lust om te zoeken zo via de telefoon(werkt zo irritant)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:19

Sonja_vR schreef:
chimello schreef:

Grandeur maakt ook pads voor onder de ghost.
Zijn ook te vinden op hun site, staat ergens in het topic ook een linkje trouwens naar even geen lust om te zoeken zo via de telefoon(werkt zo irritant)

[HAR] [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:20

Dieseltje, prachtig ! Thx voor de moeite.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:26

chimello schreef:
Het blijft zo jammer dat het er zo dik uitziet. Ik vind het zadel zelf leuk en chique uit zien, mooi ook zo geverfd, kleurtje staat mooi op het paard. Als ik zelf een gewoon dekje zou nemen en daar inlagevakjes in naai met dikke inlages van grandeur bijvoorbeeld, zou dat werken? Ghost zou zelf zulke bontjes moeten maken joh, kunnen we er daar nog gewone dekjes onder leggen of mag dat niet onder zo'n half pad?

Als je de vakken voor de inlages op de juiste plek maakt werkt dat zeker :j Zelf ook gedaan met mijn London destijds.

Afbeelding

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:05

Jokari, heb het gevraagd aan de fotografe, en ze vind het helemaal oke zolang haar logo erop blijft staan! Van mij heb je ook zeker toestemming, no problem :Y)

Jinte, wauw dat staat goed! Er is dus toch nog hoop voor een dressuurachtig dek.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:12

Super, Skyefate ! En natuurlijk blijft haar logo erop, ik zou er zelf ook niet kunnen mee lachen mocht iemand mijn copyright van mijn foto's verwijderen.

Mooi, Jinte !

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:45

Ja kijk zoiets dus! Ziet er veel chiquer uit :D
Als zoiets dus kan zou ik ghost nog wel willen overwegen eigenlijk. En dan vooral zo'n wolle :~

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:50

Of echt schaap.......

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:15

Torsion is ook een optie qua pads natuurlijk :j Hier erg tevreden met mijn Torsion T Cool Pad met inlages. In allerlei kleurtjes en oogt nog mooi ook vind ik. Ze worden gemaakt op aanvraag trouwens, dus kleiner voor bv. Ghost pads kan ook. Hier onder mijn Trekker..
Afbeelding
Is Trekker trouwens geen optie voor je, Chimello? Mijn Trekker Ultimate Luxury vind ik namelijk ook zeer chique ogen! Lijkt trouwens beetje op Startrekk zadels.. En je kan er gewone dekjes onder hebben. Ik heb nu wel inlages in mijn pad, maar dat is persoonlijk ivm merrie beetje weke rug heeft icm lange afstanden.
Afbeelding