[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:55

Het ziet er superstoer uit Kitty! Staat jullie heel goed :D
Ik ga de ghost ook testen ben heel erg benieuwd hoe hij op mijn pony's ligt, die toch weer een heel andere bouw hebben dan Amigo :)

En wauw Francis, mooi zo met die fenders!

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:04

Heel mooi zelfs, kan me alleen ook goed voorstellen dat je knap baalt van die "bobbel" , Francis.
Hopelijk wordt het nog wat soepeler.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:21

xsjoukjex mooie Notting hil hoor lig netjes op je paard.
Kitty_ mooi zadel hoor blijf het alleen zelf helemaal niks vinden.
Francis ook al een mooi setje zo en ga heel hard duimen dat het allemaal meeval.
Laurrren niet echt een geschikt dekje om onder een westernzadel te gebruiken. := En heb je trouwens met of zonder kussen gepast (liefst beide).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:10

Kitty_ schreef:
Een kort verslag van mijn eerste ritje op de Ghost:

Wat mij opviel na het opzadelen is dat het zadel brugt bij Amigo. Amigo heeft een wat holle rug, wat natuurlijk niet raar is voor zijn leeftijd ( 28 :P )

Zodra je erop gaat zitten is dit over. De Ghost is zo flexibel dat ruitergewicht er voor zorgt dat hij niet meer lijkt te bruggen. Bij de Ghost zadels moet je ook niet zonder ruiter kijken hoe de druk is (in dit geval bruggen), maar na het rijden kijken hoe het is.
Ben benieuwd hoe het gaat met de beugels op het achterste haakje!

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:05

Marcella: Ik had nog geen speciaal dekje. Er ligt wel een grandeur pad onder (zo'n kleintje, halfpad?). Had ik het zadel gekocht dan had ik er uiteraard een geschikt dekje bijgekocht hoor :). Gepast met de kussens eronder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:39

Ik gebruik het zadel zonder kussen met een goede pad eronder. Vond kussens onder een westernzadel zo onlogisch. :o

Maar als je met kussens gebruik heeft er niet ook nog een pad onder dit zou in principe niet nodig zijn. ;)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:19

Weet iemand hoe je kan ontdekken wat voor inlages er in je pad zitten? Het zijn niet die standaard zachte, dus ik twijfel tussen heavy duty of moosegummi. Ze zijn redelijk hard, niet makkelijk in te drukken en niet echt buigzaam. Daarnaast vraag ik me af wat er comfortabeler is voor mijn paard, de gewone zachte, soepele inlages of van die extra stevige? Ik rijd niet heel intensief, ben niet te zwaar (65 kg) en hij heeft geen hoge ruggengraat oid. Die harde inlages lijken mij minder comfortabel maar is dat voor hem ook daadwerkelijk zo? Wat zijn jullie ideeën hierover?

Edit: Ik heb overigens een Barefoot Cherokee met VPS, dus dan twijfel ik ook weer of hardere inlages daar onder wel comfortabel zijn en niet te veel van het goede.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:27

De inlages die in het rode pad zitten zijn geschikt om mee te rijden onder vps. (als je deze inlages tenminste bedoeld)
Het zijn geen HD en geen moosegummi maar merkloze uit Amerika. (Met dank aan de eigenaar voor mij)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:30

Buitenzinnig schreef:
Kitty_ schreef:
Een kort verslag van mijn eerste ritje op de Ghost:

Wat mij opviel na het opzadelen is dat het zadel brugt bij Amigo. Amigo heeft een wat holle rug, wat natuurlijk niet raar is voor zijn leeftijd ( 28 :P )

Zodra je erop gaat zitten is dit over. De Ghost is zo flexibel dat ruitergewicht er voor zorgt dat hij niet meer lijkt te bruggen. Bij de Ghost zadels moet je ook niet zonder ruiter kijken hoe de druk is (in dit geval bruggen), maar na het rijden kijken hoe het is.
Ben benieuwd hoe het gaat met de beugels op het achterste haakje!

Goed dat ik het weet, ik ga het morgen testen :-)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:32

Haha dat was snel, dankjewel! Paard liep er ook lekker onder hoor, dus het zal wel goed zijn! Maar was even benieuwd naar ervaringen van andere Bokkers :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:32

Je hebt nog een PB met wat meer info :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:34

_Nelleke_ schreef:
Ziet er super comfy uit! Hoe bevallen die dijwrongen? Mooi zadel, leuke combi trouwens. :D

Zie mijn verslag een pagina terug :o :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:48

_Nelleke_ schreef:
Ziet er super comfy uit! Hoe bevallen die dijwrongen? Mooi zadel, leuke combi trouwens. :D

Ik heb een tijdje terug mijn verslagjes ook geplaatst hierover, ik heb zowel het zadel mét als zonder getest en ook glad leer en suede. Als je mijn berichten selecteert vind je de verslagjes wel en waarom ik nu dus mét wrongen, suede seat maar glad leren 'skirts' heb.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:47

Voor Femme heb ik ook een boomloos zadel gekocht :) De Barefoot Charokee maat 1. Vind m erg stoer staan! Hij lijkt nog wel groot, maar ze is ook pas net 3 dus ze wordt nog een stuk flinker. Hij kiept trouwens wel aan de achterkant. Maargoed, dat zien we later wel weer, want het zadel heeft voorlopig nog even vakantie :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:17

Iemand die mij een advies kan geven, ik heb tijd geleden de barefoot barrydale getest, echter met mijn lengte van 1.83 mtr paste die mij voor geen meter qua kniewrongen, de lexington wordt niet aangeboden als testzadel en ik wil toch graag een boomloos met kniewrongen hebben?
Wie weet welk zadel geschikt zou zijn voor mijn lengte?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:22

Wat past er niet qua kniewrongen? Ik heb ook de barrydale en ben ook geen kleintje.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:27

Mijn knieën zaten onder de wrongen, mijn knie zat zeg maar tegen de onderkant van de wrong, niet handig

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:35

@patsab wat vind je van de cherokee?
Zie dat je in harderwijk woont, je mag altijd even op mijn zadel komen zitten om te kijken hoe dat past.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:37

Vind hem opzich wel mooi de Cherokee maar die heeft ook niet heel veel wrong en ik mag graag iets dikkere wrongen hebben.
Maar super bedankt voor je aanbod!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:57

zitten losse wrongen onder zweetblad!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:03

Heb je een foto patsab?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:15

Staat inderdaad al stoer Rachel! Wel nog puppypaard met torentjesnieuw zadel, haha.
Op mijn pony zag de cherokee er qua maat bijna hetzelfde uit, alleen toen was mijn pony al 7,5 dus bijna volledig uitgegroeid. Zelf heb ik het zadel weer verkocht omdat het naar voren bleef schuiven (bleek dat dat aan de lengte van het zadel lag want nu met een korter model Randolls nergens meer last van).

Over dat wippen aan de achterkant niet te veel zorgen maken, vaak is dat geen probleem meer wanneer je er op gaat zitten. Het is niet zoals bij een boomzadel dat het erg is wanneer de achterkant iets omhoog komt/staat. Wel even opletten dat je de juiste maat pommel hebt :)

Veel plezier met het zadel, wanneer het eenmaal ingereden is zul je vast heerlijk zitten! :D

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:23

MissCharlie schreef:
Heb je een foto patsab?

Waar wil je een foto van? :D

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:24

Atent schreef:
zitten losse wrongen onder zweetblad!

En dan kan je er dikke kniewrongen los bij kopen?
Ik mag graag wat "opgesloten" zitten in een zadel.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:35

Van jou in het zadel ;)