voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:46

inderdaad ! daar valt eigenlijk niet veel over te zeggen :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:36

Blijheid schreef:
@essteeg: Wat voor boomloos zadel bedoel je?
Want een zadel zoals bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]

zit uiteraard heel anders dan bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]

of deze
[ Afbeelding ]

of deze
[ Afbeelding ]

is de bovendste boomloos??? :o?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:57

Ja, zulke types zadels heb je ook boomloos ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:24

zou een barefoot amber sidepull maat bod mijn pony passen die normaal pony heeft ?
ik vind hem namelijk super mooi ( in tegenstelling tot het bitloos pony-hoofdstle van barefoot := )

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:32

Maten staan op de site van Barefoot, kan je zelf even kijken en meten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:56

Nogmaals een keer de vraag of er iemand een pommel maat l te koop heeft

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:19

dingen te koop zetten en vragen is voor de markt en mocht niet meer in dit topic ;) Ik herhaal nog even mijn bericht van de vorige pagina omdat er van alles overheen kwam :D Ik ben helemaal dol op mijn heerlijke boomloze zadel en paard loopt er ook beter dan ooit onder!

Een poos terug plaatste ik een foto van mezelf in mijn Startrekk en het leek op die foto een heel krap zadel:
http://imageshack.us/a/img593/7056/dsc7807copy.jpg

Ik zou nog even foto's plaatsen als ik die had zonder die slobbertrui :D
dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:16

Mooie foto's Set *-:) ik vind alleen die pad zo overdreven groot, je weet dat er passende pads zijn?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:59

Nou dacht ik toch dat ik redelijk wat van boomloze zadels wist. Maar zijn er eigenlijk boomloze zadels die geschikt zijn om mee te horseballen?

Mijn Barefoot Cherokee zal waarschijnlijk onder de buik belanden wanneer de ruiter een bal op wil rapen. Ik heb ook een Freemax Jump, die heeft dan waarschijnlijk meeste kans, al vrees ik dat die ook schuift. Trekker dacht ik aan maar dan zal het vooorboogje in de weg zitten met al die rare houdingen van horseball...

nb: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan horseballen, maar ik ga misschien mijn pony uitlenen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:18

unihorses schreef:
Blijheid schreef:
@essteeg: Wat voor boomloos zadel bedoel je?
Want een zadel zoals bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]

zit uiteraard heel anders dan bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]

of deze
[ Afbeelding ]

of deze
[ Afbeelding ]

Ja, de bovenste is een startrekk boomloos zadel :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:22

Ik zou zelf juist eerder met een slapper dan met een steviger zadel gaan horseballen.

Een goed gevormde Barefoot heeft vaak meer grip op het paard dan een boomzadel.

Sportschoenen zitten ook steviger om je voeten dan klompen :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:26

Blijheid schreef:
unihorses schreef:

Ja, de bovenste is een startrekk boomloos zadel :)

interesant... ( meer voorgevormd dus meer schoftvrijheid? barefoot enzo waren te krap )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:28

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:33

pmarena schreef:
Ik zou zelf juist eerder met een slapper dan met een steviger zadel gaan horseballen.

Een goed gevormde Barefoot heeft vaak meer grip op het paard dan een boomzadel.

Sportschoenen zitten ook steviger om je voeten dan klompen :P

Ik heb een vrij stevig geheel met mijn BF met VPS en inlages... Een VPS-loze BF zou dan beter kunnen blijven liggen?
Dacht ook al aan een fellsattel, omdat mij dat heerlijk lijkt, maar ik denk niet dat ik iemand zo ver krijg om zonder beugels te gaan horseballen :P
Je moet juist met die riem onder de buik gaan hangen toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:36

Fellsattel kan ook met beugels :)

Het is per paard-ruiter-combinatie verschillende wat de meest stevige ligging geeft, dat is echt een kwestie van uitproberen en zoeken naar de juiste match van zadel, dekje en singel :j

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:37

Barefoot is reuze geschikt voor hoge schoft! ( en een zakkende rug) Mijn oude vriend heb ik een Barefoot gegeven, om onze laatste jaren samen lekker te kunnen rijden. Boomzadels waren niet meer geschikt. Alles gleed al rijdend naar achter, ondanks aanpassingen door de zadelmaker. Een smalle hoge pommel, even experimenteren met de vulling in je grandeur pad en voilà! Mijn oude vriend is niet meer, maar ook mijn jonge vriend past de Barefoot met een andere pommel erin. Hij heeft geen hoge schoft, is rond en stevig. Alles blijft op zijn plek. Een stabiel zadel.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:39

Afbeelding zal nog even stand zoeken

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:40

Jetta schreef:
Barefoot is reuze geschikt voor hoge schoft! ( en een zakkende rug) Mijn oude vriend heb ik een Barefoot gegeven, om onze laatste jaren samen lekker te kunnen rijden. Boomzadels waren niet meer geschikt. Alles gleed al rijdend naar achter, ondanks aanpassingen door de zadelmaker. Een smalle hoge pommel, even experimenteren met de vulling in je grandeur pad en voilà! Mijn oude vriend is niet meer, maar ook mijn jonge vriend past de Barefoot met een andere pommel erin. Hij heeft geen hoge schoft, is rond en stevig. Alles blijft op zijn plek. Een stabiel zadel.

ja, een in delen optevullen pad zat ik ook al aan te denken

Luna77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:54

Inplaat van een niewe topic te maken is het waarschijnlijk handiger om hier mijn vraag te stellen :-)

Ik heb een wat oudere pony die als fokmerrie is gebruikt, Ze heeft dus een wat holle korte rug en opzich iets hoge schoft. Nu heb ik een Barefoot london voor haar met Medium pommel maar met rijden zit ik achterin het zadel, waarschijnlijk door haar holle rug. Een gewoon zadel past ze zeker niet.
Verder zit het zeer breed en ze heeft nog wat schouder vrijheid over dus zit te denken om een iets smalllere pommel te nemen, weet niet of dat wat uitmaakt?
Maar nu zit ik met haar holle rug, heeft iemand een idee hoe ik dat het beste op kan lossen of is er een andere boomloos zadel dat geschikt is voor paarden met een wat korte holle rug ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:58

Wanneer je achterin het zadel zit is de kans vrij groot dat het zadel wat te ver naar voren ligt. Heb je wellicht iets van foto's? :)

Luna77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:01

Niet echt duidelijke foto's maar zal vandaag even wat foto's maken.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:18

Ik gebruikte bij mijn paard met hoge schoft en zakkende rug gewoon dubbele inlages. 1 paar zwarte en 1 paar grijze, die waren wat dunner. Het was even worstelen en de pad was stijver, maar het hield alles mooi vrij en het bleef goed liggen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:02

Ik ga een nieuwe poging doen voor het passend maken van mijn barefoot. Hij past namelijk nu niet meer in zijn boomzadel, i.i.g. niet met grandeurpad, en zonder is hij nog te smal voor (of een te hoge schoft). Dus een small boom en de physiopad uit de aanbieding aangeschaft, kijken wat het doet.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:38

Buitenzinnig schreef:
Mooie foto's Set *-:) ik vind alleen die pad zo overdreven groot, je weet dat er passende pads zijn?

ja dat komt ook door haar korte rug en korte zadel (52 cm) dus elke pad lijkt enorm. ik weet dat er zadelvormige en beter passende pads zijn maar ik heb niet zoveel geld :) op welke pads doelde jij? welk merk.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:12

Safiera schreef:
Nou dacht ik toch dat ik redelijk wat van boomloze zadels wist. Maar zijn er eigenlijk boomloze zadels die geschikt zijn om mee te horseballen?

Mijn Barefoot Cherokee zal waarschijnlijk onder de buik belanden wanneer de ruiter een bal op wil rapen. Ik heb ook een Freemax Jump, die heeft dan waarschijnlijk meeste kans, al vrees ik dat die ook schuift. Trekker dacht ik aan maar dan zal het vooorboogje in de weg zitten met al die rare houdingen van horseball...

nb: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan horseballen, maar ik ga misschien mijn pony uitlenen :P

Ik heb een jaar geleden een meisje gezien tijdens horseball en zij reed met een barefoot cheyenne, dus waarom zou het dan met de cherokee niet lukken?