Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:@essteeg: Wat voor boomloos zadel bedoel je?
Want een zadel zoals bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]
zit uiteraard heel anders dan bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]
of deze
[ Afbeelding ]
of deze
[ Afbeelding ]
unihorses schreef:Blijheid schreef:@essteeg: Wat voor boomloos zadel bedoel je?
Want een zadel zoals bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]
zit uiteraard heel anders dan bijvoorbeeld deze
[ Afbeelding ]
of deze
[ Afbeelding ]
of deze
[ Afbeelding ]
is de bovendste boomloos???
pmarena schreef:Ik zou zelf juist eerder met een slapper dan met een steviger zadel gaan horseballen.
Een goed gevormde Barefoot heeft vaak meer grip op het paard dan een boomzadel.
Sportschoenen zitten ook steviger om je voeten dan klompen
Jetta schreef:Barefoot is reuze geschikt voor hoge schoft! ( en een zakkende rug) Mijn oude vriend heb ik een Barefoot gegeven, om onze laatste jaren samen lekker te kunnen rijden. Boomzadels waren niet meer geschikt. Alles gleed al rijdend naar achter, ondanks aanpassingen door de zadelmaker. Een smalle hoge pommel, even experimenteren met de vulling in je grandeur pad en voilà! Mijn oude vriend is niet meer, maar ook mijn jonge vriend past de Barefoot met een andere pommel erin. Hij heeft geen hoge schoft, is rond en stevig. Alles blijft op zijn plek. Een stabiel zadel.
Buitenzinnig schreef:Mooie foto's Setik vind alleen die pad zo overdreven groot, je weet dat er passende pads zijn?
Safiera schreef:Nou dacht ik toch dat ik redelijk wat van boomloze zadels wist. Maar zijn er eigenlijk boomloze zadels die geschikt zijn om mee te horseballen?
Mijn Barefoot Cherokee zal waarschijnlijk onder de buik belanden wanneer de ruiter een bal op wil rapen. Ik heb ook een Freemax Jump, die heeft dan waarschijnlijk meeste kans, al vrees ik dat die ook schuift. Trekker dacht ik aan maar dan zal het vooorboogje in de weg zitten met al die rare houdingen van horseball...
nb: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan horseballen, maar ik ga misschien mijn pony uitlenen