[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:05

Ook met de barefoot barrydale gesprongen afgelopen zomer.

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:08

Wat een leuke pownie! <3

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:12

Dat is het zeker Fabster! Mijn lieve kleine tinkertje. Er zit alleen wel een behoorlijke kop op <<)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:53

Leuk! Zat het een beetje, niet te veel wrong te dicht op je knie?

Tinkertje is wel gewaagd aan baasje begrijp ik? :D

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:08

Haha yep klopt! We zijn gewaagd aan elkaar. Was met een crossclinic waarbij ik meteen van de trainer 4 gaten korter moest zitten. Voelde me net een jockey haha

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:14

Gaaf!

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:18

Klinkt goed die review van die klant Buitenzinnig!

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:29

ik zou graag jullie mening willen over de aanschaf van een barefoot zadeltje

ik heb een mini tinkertje van 1.20 en twijfel enorm of ik een barefoot kids moet nemen of een barefoot Cheyenne maat 0 ......

er zou maar heel af en toe eens een keer in het weekend een keertje op gereden worden door jonge / lichte meisjes ...

op de foto heb ik er een deken op gelegen voor het idee ...deken is ca 49 cm lang ....dus ongeveer de maat van een Cheyenne maat 0
als ik een maatje kids neem , heb je kans dat op een gegeven moment de meisjes misschien niet meer zo goed in het zadeltje passen

wie kan mij advies geven?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:30

uhmmmmm :o ...het gaat niet goed met foto plaatsen ...hoe plaats ik een foto erbij?

moet ik dus wel op save klikken en foto slepen ... :P
Laatst bijgewerkt door zuzu op 17-11-17 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:32

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:34

Hoe oud zijn de meisjes?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:39

Mooie recensie Bz! Ik kan me voorstellen dat je daar fijn mee kunt springen. Het is ook heel stevig allemaal.

Ik ga dit weekend mijn lipica zonder inlages proberen. Ik heb niet meer geknutseld aan de kussens, zonder inlages ligt het geheel al veel beter. Meer ruimte bij de schoft (niet meer zo hoog aan de voorkant!) en ook de singelstoten hangen nu mooi recht naar beneden. Ik denk dat dit wel kan zo, de kussens zijn stevig genoeg!

Afbeelding

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:41

ik denk tussen tussen 7 en de 11 ongeveer

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:47

Als er kinderen van een jaar of 10-11 op moeten kunnen zou ik toch voor een maat 0 zadeltje gaan hoor. Meestal passen ze t/m 10 jaar nog prima in het echte kinderzadeltje maar daarna wordt het erg krap, vooral vanwege de langere wordende benen ;)

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:49

Afbeelding

dan zullen deze meisjes denk toch al gauw uit het zadeltje gaan groeien als een kids zadeltje maar echt goed past tot een jaar of 10

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:52

lastig ...ik kan echt niet met computers overweg ...nu staat er een heel klein fotootje.....

dus de Cheyenne maat 0 is niet te groot ? ...beetje twijfel gevalletje met zo'n kort ruggetje....

zou het ook nog schelen als de pony wat ronder wordt, dat de maat 0 dan nog iets beter gaat liggen? ...ze is nu nog erg mager ...ik heb haar pas een week en ze is 3 weken geleden uit engeland gekomen , maar duidelijk veel tekort gekomen....

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:57

Was er laatst ook niet iemand met een kleine pony met een maat 0? Dat kon prima en pony liep er ook goed mee weg dacht ik :D

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:59

ik had hier in dit topic inderdaad een stukje gevonden over een witte pony die uiteindelijk ook een maat 0 had en die leek ook wat groot , maar pony liep er goed op....

mijn pony zal maar heel af en toe een rondje gaan doen met een kindje erop ...zal niet echt volaan en langdurig bereden gaan worden ...zomaar voor de leuk in het weekend een blokje om buiten....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:06

Als het weinig gebruikt gaat worden maar je denkt nog wel een aantal jaren door deze steeds groeiende meisjes, dan zou ik helemaal voor een maat 0 gaan :j

Beter voor het mooie iets lang maar dat de ruiter er goed in past en niet op de cantle gaat zitten, dan wanneer die dat door een te kleine zitting wel gaat doen en daardoor juist verder achterop de rug gaat duwen dan bij een iets groter zadeltje.

Stel dat er een zeer regelmatig door een kind van 7-8 op gereden wordt dan zou ik zeker voor de kids versie gaan, eventueel tweedehands gekocht kan je die als je er netjes mee omgaat weer voor hetzelfde bedrag verkopen :) Niet leuk voor een kind als het nog 100 keer op een te groot zadel een wat serieuzer rondje moet rijden.

Maar te klein voor sommige ruiters is sowieso niks en voor een rustig rondje af en toe een wat ruim zadel voor de kleinere moet geen probleem zijn. Hoeveel klein grut zit er immers niet in een grote mensen zadel voor zo'n rondje... dan is een maat 0 al lang fijn :)

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:11

zo dacht ik eigenlijk ook wel een beetje ....dan blijft het zadel maat 0 in ieder geval de komende jaren bruikbaar ...... beetje zonde om nu een dure kids te kopen voor alleen de buurkinderen en dan over 1 of 2 jaar weer iets nieuws te kopen ....

als ik nu zelf een klein kind had gehad wat regelmatig ging rijden was het een ander geval ....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:13

Ja daarom :j

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:22

zuzu schreef:
[ [url=m/y65aiL.jpg]Afbeelding[/url] ]

dan zullen deze meisjes denk toch al gauw uit het zadeltje gaan groeien als een kids zadeltje maar echt goed past tot een jaar of 10

Ik heb de cheyenne maat o liggen op een pony van 1.10 en dat gaat prima. De kinder maat daar groeien ze heel snel uit. Die is maar tot broekmaat 140. Pony loopt er zoveel beter onder dan onder de wintec 15 inch. Gooit niet meer constant met zijn hoofd en loopt veel ontspannender. Ik zou voor de maat o gaan. De ruiter rijd er nog mee tot net na de zomer hoop ik en dan kan de jongste ermee rijden en er komt een grotere pony. Dus het zadel kan in de toekomst ook nog gebruikt worden voor de grotere pony

Afbeelding

Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:27

Maar kindjes die niet meer in een maat xo passen zijn toch veel te groot voor dat pony'tje?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:33

pony'tje is iets groter als het witte pony'tje en er zal ook geen groter meisje op gaan zitten als op het witte pony'tje .....
maar kleine lichte meisjes hebben vaak al wel lange beentjes en moeten dan wel goed in een zadeltje passen....

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:35

Mijn ruitertje weegt net nog geen 24 kilo. En voor het mooie zal het net te groot zijn. Maar het is het laatste seizoen dat ze ermee rijd. Deze zomer komt een nieuwe pony. Ik heb haar is met een maat 0x laten rijden en dat is toch klein zene. Vooral die lange benen passen daar moeilijk op. Ik denk niet dat onze pony er last van heeft van haar want hij loopt super en het gewicht zal ook niet zo storend zijn