[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:06

Er staat een firenze inclusief pad en hoes op bokt markt voor €400, of is dat nog te duur?

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:16

Oh heb ik daar langs gekeken dan,?
Ff loeren.
Ligt beetje aan hoe oud ie is

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:24

Klopt idd. Maar op Facebook zijn wel groepen

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:05

Ik heb een boomloos zadel van FRA met een FRA supersingel. Helaas schuift het zadel opzij, met name in galop. Dit komt mede door mijn rijstijl en de linksgebogenheid van mijn pony. Maar ik kan nu niet eens vanaf de grond opstappen, alleen met een krukje. Heeft iemand tips voor mij? Ligt het aan het zadel?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:20

Irene793 schreef:
Ik heb een boomloos zadel van FRA met een FRA supersingel. Helaas schuift het zadel opzij, met name in galop. Dit komt mede door mijn rijstijl en de linksgebogenheid van mijn pony. Maar ik kan nu niet eens vanaf de grond opstappen, alleen met een krukje. Heeft iemand tips voor mij? Ligt het aan het zadel?

Het is altijd beter om vanaf een krukje op te stappen dan vanaf de grond :)

Ik zit zo erg met een dilemma! Binnenkort kan ik weer gaan rijden met mijn merrie, beide werken aan onze zwangerschaps kg en looks :P Maar, nu heb ik een barefoot waar ik zelf niet goed in kan zitten en op paardlief ligt het ook niet zo lekker (te singelplek te ver naar voren en mijn anatomische singel geeft nog niet het gewenste resultaat)

eerder een Ghost gehad, zat ik wel lekker in, maar miste wat steun (is ook kwestie van wennen, maar voelde me tijdens zwangerschap veiliger op een boomzadel) nu denk ik dat een ghost wel weer wat kan zijn, maar had daar (ondanks ik toen zeker niet zwaar was) vaak wel droge plekken onder de beugelophaning.

Nu vind ik boomloos dus wel een goed idee, maar ik heb geen idee waar ik nu weer moet beginnen om het voor ons werkbaar te maken. Op Equiday even op een freemax gezeten en direct last van het te wijd zitten (en die bok is smaller dan mijn paard)

Wat zou kunnen werken? Waar moet ik beginnen? (ik wil eerst opbouwen met BBP voordat ik evt iemand laat langs komen en experimenteer liever ook eerst zelf omdat ik in een half uur echt geen beeld kan vormen of het werkt of niet.)

Ik heb nu dus een cheyenne en moet de zitversmaller nog proberen. Heb er dubbele inlages in zodat ik meer een dakje creeer, maar door het breed zitten kom ik snel ver achterin in het zadel en stoelzit, gewoon doordat ik niet breder kan!

Volgend probleempje is ook dat ik nu nog wat grotere broekmaat heb dan voor de zwangerschap en er weer een kleinere broekmaat van wil maken straks, nu zou ik dus niet in een maat 1 of piccolo passen maar straks als het goed is wel. (eerder een normale maat gehad en dat was toen wel echt groot)

Iemand die met mij mee kan denken waar ik zou kunnen beginnen? Ik ben niet binnen nu en een maand weer volop in de running en ook niet binnen nu en een half jaar op mijn oude gewicht terug ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:39

Ik zou beginnen met het zadel dat je hebt, dat je dat optimaliseert zodat je daarmee kan voelen wat er beter kan of moet tov dat zadel. Dan heb je een veel beter referentiekader van waar je naar op zoek bent :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:47

pmarena schreef:
Ik zou beginnen met het zadel dat je hebt, dat je dat optimaliseert zodat je daarmee kan voelen wat er beter kan of moet tov dat zadel. Dan heb je een veel beter referentiekader van waar je naar op zoek bent :)

Het lastige is alleen dat het dus niet zo lekker past omdat haar singelplek wat naar voor ligt ten opzichte van het zadel.

Maar, ik zal eens kijken wat lukt. Eerst nog even wachten voor ik uberhaubt iets met haar kan doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:49

Heb je iets van foto's van hoe het zadel de laatste keren lag? :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:03

Afbeelding

Met een andere ruiter erop ;)

Is de enige foto, sorry!

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:10

Jongens ik ben zo verliefd op mijn Wellington. Ik zit nog in de test periode en het is nog niet echt officieel 'mijn' zadel maar <3 Ik denk dat dit 'm is. Mijn paard tölt ook voor het eerst in de 1,5 jaar dat ik haar heb! Moet nog even kijken hoe het zit met een rit van rond de 4 a 5 uur maar tot nu toe <3
Mijn vader is ook helemaal into-Barefoot nu. Binnenkort komt de passervice voor zijn paardje. Ik ben benieuwd of we wat kunnen vinden, aangezien hij én dressuur én trektochten én een western singel wilt. Wordt nog interessant of dat gaat lukken. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:09

Toch maar weer voor oud en vertrouwd Barefoot cheyenne gegaan, die zit mij iig prima.
Kan ik tijdelijk projectje beetje gaan rijden.
Benieuwd.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:25

Voor de mensen die zich afvragen hoe een Ghost zich houdt tijdens een sprong. Hierbij een foto van de Italy;

Afbeelding

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:27

Dat ziet er nog netjes uit!
Had de ruiter ook nog verteld hoe de ervaring/steun was met het springen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:52

Ja in het engels. Zal morgen een beknopte versie in het Nederlands maken!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:59

Oh, helaas geen foto van, maar ik heb laatst ook een sprongetje gemaakt met mijn Ghost! Durf zelf niet meer te springen (al 20 jaar niet gedaan) ivm evenwicht Rn pony kan niet springen.. tijdens bosrit lag er een boomstam(metje) midden op een breed pad. Pony draafde lekker en ik verwachtte dat ie erlangs ging, maar hij ging eropaf en nam hem keurig! Oke, beetje hoog want hij zou hem maar raken, maar de Ghost zat echt vertrouwd!

Best leuk zo: lol met je knol!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:03

Ik ‘spring’ in het bos ook wel eens stammetjes in t bos. Maar hoger ga ik maar niet. Die van mij heeft geen springtalent. De Ghost doet t trouwens prima.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:26

Totaal plaatje freemax kifra
Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:28

missanita84 schreef:
Totaal plaatje freemax kifra
[ [url=m/ByCZ0p.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:30

Mooi.

Stalgenoot wil geloof ik binnenkort eens kijken of boomloos ook wat is voor haar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:37

Heel mooi +:)+

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:42

Laatst heb ik een paar boomloze westernzadels getest in een passessie, waaronder de freemax. Ik vind het zelf een heel mooi zadel alleen het wipte aan de achterkant iets omhoog met lichtrijden. De andere zadels hadden dit ook maar dan nog erger. Dus helaas lijkt het toch niet helemaal bij mijn paard te passen ;(

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:06

super mooi anita! ik wil toch nog sparen voor de nieuwe roze

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:12

dank jullie

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:43

Super om te lezen dat de Ghost zich ook goed houdt bij jullie tijdens een sprong!
De review van de dame van de foto:

Wow awesome day yesterday hunting with bloodhounds. And just to say before anyone gets the hump, hunting with bloodhounds is NOT a blood-sport. They hunt the 'clean boot', in other words the natural scent of human (we chase hooman runners ).

I am very tired with an achy body!
My head is still a fuzz from all the fun of so much jumping!

But here goes my review…
The Ghost Italy held its own!! It totally performed and withheld all the vigorous riding and jumping that Thomas - the big and keen 16.1hh Irish Draught cross and I did!! I felt completely secure (very important thing that!). I did a saddle check before and after, and saddle remained fully sound!

It is comfortable (once it has 'given in' from new). It didn't move, and it kept me secure and in good seat position for type of riding.

On removal of saddle, the sweat marks were clear and showed fairly good symmetrical and equal pressure while maintaining spinal clearance.

To withstand this kind of riding it must be excellent, and that, I have to say, it is.

I am a very happy customer!