Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Irene793 schreef:Ik heb een boomloos zadel van FRA met een FRA supersingel. Helaas schuift het zadel opzij, met name in galop. Dit komt mede door mijn rijstijl en de linksgebogenheid van mijn pony. Maar ik kan nu niet eens vanaf de grond opstappen, alleen met een krukje. Heeft iemand tips voor mij? Ligt het aan het zadel?

Maar, nu heb ik een barefoot waar ik zelf niet goed in kan zitten en op paardlief ligt het ook niet zo lekker (te singelplek te ver naar voren en mijn anatomische singel geeft nog niet het gewenste resultaat)
pmarena schreef:Ik zou beginnen met het zadel dat je hebt, dat je dat optimaliseert zodat je daarmee kan voelen wat er beter kan of moet tov dat zadel. Dan heb je een veel beter referentiekader van waar je naar op zoek bent
Ik denk dat dit 'm is. Mijn paard tölt ook voor het eerst in de 1,5 jaar dat ik haar heb! Moet nog even kijken hoe het zit met een rit van rond de 4 a 5 uur maar tot nu toe