Hihi zit net op marktplaats te kijken en zie een barefoot nevada staan van 900 euro..Volgens mij zijn de foto's zo gemaakt dat je niet kan zien dat het er een is zonder vps
Lol die Nevada is idd zonder vps. Ziet op meerdere foto's het oranje trekkerige van rits bij de cantle
En zelfs met VPS is €900 n hoge vraagprijs...
Hier nog steeds happy met mijn notting Hill. Vandaag met barebackpad gereden, meneer moest even schrikken en hertensprongen maken, maar kon t gelukkig uitzitten.
Nog even een vraagje over beugelriemen. Hoe doen jullie dat met de sluiting naar beneden?
Eerst had ik het provisorisch opgelost:
Onder de fietsband zit het zo:
Maar kreeg vandaag de ghost dingetjes (hoe noem je die dingen?) binnen en wilde het netjes oplossen. Maar dan houd ik heel veel beugelriem over. Dus zo:
Nu kan ik natuurlijk kortere beugelriemen kopen. Maar ben eerst benieuwd hoe jullie de beugels ophangen. Hebben jullie duidelijke foto's hiervan?
Anoniem
Geplaatst: 02-02-16 22:28
Op de 2e foto gaat de riem nu via de achterkant de gesp in waardoor het uiteinde aan de buitenkant om de riem heen loopt. . Als je de riem binnenstebuiten keert en het uiteinde via de voorkant door de gesp heen steekt, dan loopt het uiteinde aan de binnenkant tussen de twee helften in. Als je er dan een hoesje over schuift, blijft het uiteinde binnenin zitten.
Een beetje krom uitgelegd, maar je kunt er eens mee experimenteren. Wat een leuk idee trouwens, die binnenband van de fiets! Ziet er erg netjes uit.
YoRien
Geplaatst: 02-02-16 22:51
Tnx, dat is inderdaad wel een idee om uit te proberen! Donderdag even tijd voor nemen Overigens vind ik het grote voordeel van de laatste variant wel dat het geheel maar 3 laagjes heeft ipv 4!
De oplossing met de fietsband had ik volgens mij ook ergens uit dit topic. Het is wel een heel gepruts. Maar ziet er inderdaad best prima uit. Maar toen ik toch een pad bij BZ ging kopen, wilde ik toch ook die chique hoesjes bij
Kwetal
Geplaatst: 03-02-16 00:57
Verdorie! BZ/Suzanne had er een mooie video van gemaakt over hoe je dat doet, maar die laat zich hier niet openen (wamt in afgesloten Facebook groep) en ze is op vakantie...
Ik ben (nog) geen expert maar dat lijkt me indd te smal. Misschien was dat een losse pommel altijd past omdat het toen nog niet zo ver ontwikkelt was? Of dat het ging om flexibele (losse) pommels of zoiets als het voorboogjr van ghost?
de eerste pommels van barefoot waren inderdaad een standaardmaat. Toen werd gezegd dat het pastte met een pad eronder, dat de pommel meer de vorm van het zadel maakte. Nadien is er voor de fijnafstelling bredere en smallere pommels gemaakt, voor paarden met minder schoft of met meer schoft. In principe zou het dus geen ramp zijn, maar een passende pommel is wel fijner. Ik zou zeker een of twee maten groter gaan in de foto's hierboven
Kwetal
Geplaatst: 03-02-16 12:22
Er zijn nog steeds merken die met maar 1 maat boogje werken. Het hangt een beetje van de vorm van het boogje af. Bij Barefoot heb ik ze altijd wat meer "puntig" gevonden van onderen (dus wat op je [paard ligt) en van Torsion waren ze wat platter. En er zijn uiteraard in de loop van die ruim 25 jaar wat nieuwe inzichten gekomen...